محرومیت در انتظار مودریچ

خطای واضح بازیکن رئال مادرید/ عکس

خیز تازه برای خرید باشگاه سرخ

دایی پرسپولیس را می خرد

شکی نیست که علی دایی برجسته‌ترین کاراکتر فوتبالی ایران در عرصه بین‌المللی است و قطعا سالیان سال این اعتبار او به قدرت خود باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۶۴۷۰۲۹
دایی پرسپولیس را می خرد

به گزارش روزنامه نود، دنیای مربیگری و مدیریتی در فوتبال دو دنیای متفاوت هستند. حتی بسیاری معتقدند که امر مدیریتی کاملا وراثتی و ژنتیکی بوده و بسیاری از مدیران بزرگ مدیر به دنیا آمده‌اند.

از طرفی کمتر اتفاق افتاده که مربی هر چند موفق در حیطه فنی بتواند در عرصه مدیریتی نیز پروسه موفقیت را طی کند و سرآمد سایرین باشد. این اصلی است که نه تنها در ایران بلکه در سطح اول فوتبال دنیا نیز اثبات شده و قابل اعتنا است.

ستاره‌های مدیریت گریز

شکی نیست که علی دایی برجسته‌ترین کاراکتر فوتبالی ایران در عرصه بین‌المللی است و قطعا سالیان سال این اعتبار او به قدرت خود باقی خواهد ماند. خیلی‌ها تصور می‌‌کردند که دایی با توجه به کاریزما و خصوصیات اخلاقی که دارد پس از آویزان کردن کفش‌ها وارد عرصه مدیریت خواهد شد.

او که تحصیلات آکادمیک را نیز گذراند و به لحاظ ذهنی بستری مهیا برای فعالیت در زمینه مدیریتی داشت، برخلاف تمامی تصورات نشستن روی صندلی داغ مربیگری را انتخاب کرد و به جای برگزاری جلسات و مدیریت باشگاه به سراغ سروکله زدن با بازیکنان رفت.

شهریار که همانند بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران از مدیریت ورزشی و مشخصا فوتبالی گریزان است بارها عنوان کرده که تمایلی برای جلوس روی صندلی مدیریت ندارد چرا که اگر قصد این کار را داشت می‌‌توانست به مراتب کرسی بالاتر از مدیریت یک باشگاه فوتبالی به دست آورد.

از مربیگری تا مدیریت

نمی‌‌توان از علایق فردی همچون دایی خرده گرفت. چرا که همه از توانایی‌های خاص او در پیش بردن اهدافش مطلع هستند. در واقع همین تیغ برنده شهریار سبب شد و تا علایق او نیز تا حدی دچار تغییر شود.

هر چند دایی به کرات از عدم پذیرفتن پست مدیریتی سخن به میان آورده، اما نشان داده که هر بار حرف از پرسپولیس باشد چندان هم روی منافعش اصرار ندارد. دقیقا مانند ابتدای فصل که توانست به درخواست هدایت پرسپولیس جواب منفی بدهد.

اما این روزها شرایط به گونه‌ای رقم خورده که شنیده می‌‌شود علی دایی قصد دارد در اقدامی قابل توجه نسبت به خریداری پرسپولیس در آینده که قرار است به صورت مزایده‌ای واگذار شود اقدام کند.

در واقع پس از قطعی شدن فروش مزایده‌‌ای سهام سرخابی‌ها علی دایی با کمک برخی از دوستان اقتصادی‌اش قصد دارد علاوه بر خارج کردن پرسپولیس از بحران اقتصادی فعلی موقعیت خود را نیز البته این بار به عنوان سهامدار و شاید هم مدیرعامل در راس باشگاه تثبیت کند.

... و اما سلطان

قطعا خرید احتمالی پرسپولیس توسط دایی و دوستانش همچون سرمربیگری او در پرسپولیس موافقان و مخالفان بسیاری را خواهد داشت اما در این میان یکی از قابل توجه‌ترین واکنش‌ها، موضع‌گیری علی پروین خواهد بود که این روزها به عنوان مرد همه‌کار سرخپوشان شناخته می‌‌شود.

سلطان که از مدتها قبل به دنبال سند زدن پرسپولیس به نام پیشکسوتان باشگاه بود قطعا در صورت ورود دایی به این پرونده ساکت نخواهد ماند.

هر چند پروین عنوان کرده که در صورت عدم ساپورت وزیر از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد اما واگذاری پرسپولیس به صورت مزایده فرصتی است که هیچ جناحی حاضر نیست به راحتی آن را از دست بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها