ماجرای سیلی زدن شریفی نیا برگوش یک بازیگر دختر نوجوان به خاطر پوشش نامناسب

به نوشته روزنامه جوان سال گذشته درجشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان یکی از بازیگران سیلی محکمی از محمدرضا شریفی نیا دریافت کرده است!
کد خبر: ۶۴۵۷۶۰
ماجرای سیلی زدن شریفی نیا برگوش یک بازیگر دختر نوجوان به خاطر پوشش نامناسب

معصومه طاهری در روزنامه جوان نوشت :هرچند رسانه ملی از نشان دادن تصاویر خانم‌های به اصطلاح هنرمند ابا می‌کند اما کافی است به گزارش‌های تصویری در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی سری بزنیم تا گوشه‌ای از این هنرنمایی‌های غیرمتعارف را ببینیم.

از این حرف و حدیث‌های همیشگی که بگذریم، می‌خواهیم به یک نقطه تقریباً مثبت در حاشیه جشنواره اشاره‌ای کنیم، غنیمتی که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و آن هم پوشش نسبتا مناسب بازیگر نام‌آشنای سینمای کشور مریلا زارعی درنشست خبری «چ» بود. پوشش این بازیگر زن در مقایسه با سایر زنان سینمایی و تلویزیونی حاضر در جشنواره تا اندازه‌ای این امید را در دل روشن می‌کرد که هنوز هم می‌توان در بین این اهالی، انسان متعهدی را هم پیدا کرد. انتظار می‌رفت تا رسانه‌های ارزشی از این اتفاق پسندیده استفاده ببرند و با بزرگ‌نمایی آن الگوسازی داشته باشند اما متأسفانه تب داغ جشنواره فیلم فجر و عجله برای حضور درنشست‌های پی‌درپی سینمایی، ‌آنها را از این مسئله غافل کرد، درحالی‌که درچنین مواقعی است که باید زیرکانه سره از ناسره را شناساند و الگوسازی کرد.

به یاد دارم سال گذشته درجشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان دخترک بازیگری پوشش خوبی نداشت و رفتار مناسبی هم انجام نمی‌داد. همین باعث شد که شریفی‌نیا در حضور حاضرین سالن، سیلی محکمی به گوش او بزند و توبیخش کند. دخترک بازیگر خجالت کشید و خود را جمع وجور کرد و‌ ای کاش همیشه چنین مراقبانی از بین خود اهالی تلویزیون وسینما وجود داشتند تا بازیگران ناپخته وجویای نام، که فضای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی همچون فیلم فجر را با سالن مد و مزون اشتباه گرفته‌اند را توبیخ کنند، زیرا این افراد درمی‌یابند چنین رفتارها و پوشش‌های مقبول جامعه نیست و البته رسانه‌ها هم چنین افرادی را پررنگ نمی‌کنند زیرا برای مردم مسائل دیگری مهم است، چنانکه استقبال از جشنواره فیلم عمار این مسئله را اثبات کرد.

مریلا زارعی بازیگر توانایی است که تاکنون بازی‌های خوبی داشته و انصافاً حجاب و رفتار نسبتاً سنجیده او در نشست خبری«چ» نشان از پختگی شخصیت و حرفه او داشت چیزی که این روزها به‌خصوص در تب و تاب جشنواره فیلم فجر، به ندرت درمیان بازیگران شاهد آن هستیم. به‌طورحتم اگر رسانه‌های ارزشی ما در این مواقع از چنین افرادی تجلیل کنند ضمن اینکه باعث تشویق شدن و تقویت او در این مسیر می‌شوند؛ به‌گونه‌ای غیرمستقیم بازیگران هنجارشکن را هم طرد خواهند کرد. جای بسی تأسف است که در جشنواره فجر که به مناسبت سالروز انقلاب اسلامی شکل گرفته است مجبوریم از یک نفر به دلیل حجاب نسبتاً متعارفش در این جشن دولتی تقدیر کنیم؛‌ درحالی که این جشنواره با پسوند فجر باید به پایگاهی هنری و فرهنگی برای صدور انقلاب اسلامی به جهان و جهانیان تبدیل می‌شد، ولی امروز به درد دل فرهنگ‌دوستان و هنرمندان متعهد کشور تبدیل شده است کار ما رسانه‌ای‌ها هم بیشتر آن شده است تا تشبهات این جشنواره و شرکت‌کنندگانش به غیرمسلمانان را مدام گوشزد کنیم؛ البته در این مسیر مدیریت مدیرانی که به‌جای تفکر اسلامی از افراط و تفریط استفاده کرده بودند نیز کم بی‌تاثیر نیست، زیرا شنیدن حقیقت اسلام برای هر فردی در هر جایگاهی که باشد تاثیرات مثبتی را در پی دارد؛ این‌که امروز شاهدیم جشنواره فجر از اهداف و آرمان‌های انقلابی فاصله گرفته و به زور در دایره شرعیات خود را جای می‌دهد بیانگر ضعف دستگاه‌های تبلیغی و مبلغین است، حال چه این مبلغ حوزوی باشد و چه یک مدیر دولتی. جای سؤال دارد که چرا در طول این سال‌های پس از انقلاب، ارگان‌های ارشادی و فرهنگی ما نتوانستند حتی یک بازیگر چادری و محجبه تربیت کنند که با افتخار درجشنواره بین‌المللی فجر حضور یابد و حتی خارج از سیکل جشنواره و در زندگی معمول خود حجاب برتر داشته باشد‌!

پارس توریسم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۱۵
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۲
۲
آقای شریفی نیا تذكری هم به دختران خودشون بدن بد نیست!
مهرانه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۲
۰
رفتار ایشون جای تشویق نداره، بجای اینكار میتونستند اون خانوم رو راهنمایی كنن (البته نه جلوی چشم همه)‌،‌اینكار بیشتر برای جلب توجه بقیه بوده تا ارشاد دیگران، تو كتابای دینی هم اگه مطالعه كنید امر به معروف و نهی از منكر اینطور نیست
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۱
۱
این آقای با غیرت چطور به خودش اجازه داده یك خانم رو بزنه؟ از لحاظ شرعی ایراد ندارد؟امر به معروف و نهی از منكر اینطوریش رو ندیده بودیم! تازه بهش افتخار هم می كنند!
سمانه
United States
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۱
۱
اصلا كار درستی نكرد كه جلوی جمع اون دختر رو زد.با دخترای خودش همین برخورد رو داره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۱
۱
میخاسته بگه من خیلی مومنم كه مومن هم هیچوقت تو جمع طرفو سكه یه پول نمیكنه بلكه با روش درست تذكر میده
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۱
۰
چه كار زشتی انجام دادند...
سیما
Germany
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۱
۰
این خبر شما چند تا اشكال شرعی داره اولا آقای شریفی نیا حق نداشته طوری به دختر نگاه كنه كه بفهمه حجابش اشكال داره یا نه . چون نگاه كردن مرد به زن نامحرم حرام است . دوما به آن دختر سیلی زده در حالی كه اگر می خواست او را نهی از منكر كند مرحله اول مرحله زبانی بود و باید به او تذكر می داد. ثالثا آقای شریفی نیا در مقامی نبوده كه بخواهد این عمل را انجام دهد .
مرد خوب
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۱
۰
در جواب سیما خانم: ببینید اگه یه ادم كور هم باشه دو صدم ثانیه تشخیص میده پوشش جلف ینی چی بعضی از دخترام دیگه خیلی شورشو در اوردن دیگه لازم به طوری نگاه كردن نیست پوشش این مدل دخترها از 2 كیلومتری قابل تشخیصه حرفایی میزنین كه مرغ منجمد شده خندش میگیره این نوع دخترها مخصوصا میخوان جلب توجه كنن اینا تو كارشون استادن چرا كه ساعتها وقت صرف ارایش و طرز لباس پوشیدنشون پشت اینه ها میكنن ساعتها زمان صرف ارایش و نوع پوشش میكنن بنده كم ندیدم از این مدل دخترها تو فامیل و اشنایانمون اگه خواستین دعوتتون كنم خودتون با چشمای غیر مسلح خودتون ملاحظه بفرمایین كه چن ساعت یك دختر پشت اینه به خودش میرسه وقتی میخواد بره محیط بیرون... اینا مخصوصا میخوان جوان مردم رو غیر مستقیم اغفال كنن اینا مخصوصا میخوان همه چشمها رو خیره كنن از نظر شما اینطوریه نگاه كردن به دختر نامحرم حرامه ولی پوشش زننده این مدل دخترها حلاله!!!!!!!!!! هر چی میشه به ما میگن حرامه ولی نوبت به وظیفه خودشون كه میرسه نوبت به پوشش خودشون حجاب خودشون كه میرسه حلال میشه پوشش زننده خودشون حلال میشه !!!!! انگار نه انگار اینها هم وظیفشونه باحجاب باشن انگار نه انگار كار خودشون هم گناه محسوب میشه در این مواقع خانمها خودشون رو میزنن به كوچه علی چپ اتفاقا وظیفه شما سنگینتره ینی دخترا باید بیشتر رعایت كنن چون یك جامعه سالم در الویت اول زنان و دخترانش باید سالم باشن اگر قرار باشه دخترا هر طور كه عشقشون كشید بپوشن دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه دیگه نمیشه اون جامعه رو كنترل كرد از بند كنترل خارج میشه طوری كه ترمز ای بی اس هم كار ساز نخواهد بودهر چند الان هر كی هر چی عشقش میكشه میپوشه بعد تازه میگن حق انتخاب نداریم ازاد نیستیم. خواهشمندم نظر بنده رو درج كنین تا ملت فهیم ایران اگاه تر بشن مرسی.
دختر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۱
۱
چكاره است كه بخواد آبروی كسی رو اونم جلوی جمع ببره؟؟؟؟؟؟
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۱
بی خیال...باور نمیكنم!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
صدا سیما ایران یك خانم دعوت میكند پشیمان میشود صورت آن را نشان بدهد
اینقدر زننده میپوشند و گریم میكند
آدم حالت تهوع میگیره
واقعاً چرا خانمهای ما احساس میكنند كم دارند و آرایش میكنند باور كنید خانمها و دخترهای ایران بدون آرایش خیلی زیبایند
اما با آرایش كردن خودشون به مردها حالت تهوع دست میدهد
بهتر است خودتون باشید خانمها تا در زیر نقاب آرایش غربیها خود را پنهان كنید هم خود را خراب میكنید و سود و پول به جیب بیگانه گان كه لوازم آرایش تولید كرده و به ایران میفروشند
در ایران از نظر استفاده لوازم آرایشی مقام اول را دارید
بدتر از این فروشنده تمام لوازم آرایش مرد هستند و تعداد كمی خانم است
و جالبتر از این خانمها خود به فروشنده آقایان مراجعه میكنند تا لوازم آرایش بگیرند تا پیش فروشنده خانم بروند
به نظرم باید فكری بكنند
فروشنده لباس و لوازم آرایش خانمها نباید مرد باشد...
باور كنید در اسكار هم خانهمای خارجی مثل خانهمای ایرانی آرایش نمی كنند و نمی پوشند
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۱
دختر خانم كسی كه ابرو داشته باشه از این كارا نمیكنه وقتی خودش خودشو به معرض نمایش میزاره دیگه چه ابرویی میتونه داشته باشه دختری كه با اون وضعیت جلوی سیل جمعیت ظاهر میشه این ابرو چه سرش میشه اصلا ابرو نداره كه بخواد ریخته بشه سیلی جناب شریفی نیا هم كه زدن نوش جونش درود بر شریفی نیا...
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۲
حتما وضعیت دختره خیلی خراب بوده كه اقای شریفی نیا همچین كاری كردی وگرن اقا شریفی نیا مرد محترمیه
از كجا معلوم شاید قبلابهش تذكر داده بودولی حق با بقیه هست جلوی دیگران درست نبود
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
۱
۰
صد رحمت به آقای شریفی نیا مردان ما باید همشون اینجوری باشند تا جامعه به فساد كشیده نشه اما حیف كه تعداد اینجور آدما كمه...
در جواب همه دخترا میگم آقای شریفی نیا وظیفش بوده شما هم اینقدر حرص نخورید :D
نیلو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
۱
۱
اقای شریفی نیا اول خودشو درست كنه بعد دست رو دختر مردم بلند كنه

نیازمندی ها