تا روزی که هستم ادامه می دهم

دایی: از پرسپولیس نمی‌روم

هنوز هم چشم به قهرمانی و سهمیه آسیا داریم

دایی : فصل را آبرومندانه تمام می کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: سرخپوشان در 4 بازی باقیمانده با تمام وجود به میدان خواهند رفت و هیچ شانسی را از دست نخواهند داد.
کد خبر: ۶۴۵۴۲۴
دایی : فصل را آبرومندانه تمام می کنیم

به گزارش جام جم ورزشی ، علی دایی پس از تمرین صبح امروز سرخپوشان در گفتگو با سایت باشگاه پاسخگوی برخی سوالات بود و تاکید کرد تیم پرسپولیس هیچ چیزی را به اما و اگر نمی سپارد و بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود در 4 بازی باقیمانده برای حداکثر امتیازات تلاش خواهند کرد تا بتوانند از شانس احتمالی برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا بهره‌مند شوند.

سرمربی پرسپولیس بار دیگر از صبوری شاگردانش تمجید کرده و عنوان کرد شاگردانش در فصل جاری مشکلات زیادی را تحمل کردند و انتظار نداشتند نسبت به مشکلات موجود توجهی نشود. در ذیل گفتگو با علی دایی را می‌خوانیم:

* وضعیت تیم پس از بازی با فجرسپاسی و از دست رفتن دو امتیاز مهم چگونه است؟
ما تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم و برنامه‌مان این است در این چند روز مدت زمانی که بازیکنان به دلیل مشکلات تمرین نکردند را جبران کنیم. به هر حال تیم به‌واسطه تمرین نکردن از نظر بدنی کمی دچار مشکل خواهد شد و این موضوعی طبیعی است. ما در طراحی برنامه تمرینات این نکته را لحاظ کرده‌ایم که بتوانیم از نظر بدنی تمریناتی انجام دهیم که جبران تمرینات برگزار نشده، شده باشد. بر همین اساس امروز(چهارشنبه) صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم و روز پنجشنبه نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرینات پرفشاری را انجام خواهیم داد تا بتوانیم عقب ماندگی ناشی از عدم برگزاری تمرینات را جبران کنیم. ما 4 جلسه پرفشار را مدنظر داریم و به همین دلیل روز جمعه به بازیکنان استراحت خواهیم داد و از روز شنبه روی تمرینات تاکتیکی و فنی تمرکز خواهیم کرد.

* به طور طبیعی مشکلات و بحران به وجود آمده در هفته گذشته در بازی با فجرسپاسی تاثیرگذار بود و به نظر می‌رسید بازیکنان به‌ویژه در نیمه دوم آن طراوت و شادابی لازم را ندارند و از نظر بدنی تحلیل رفته‌اند، درست است؟!
مطمئناً تیمی که تمرین نداشته باشد دچار مشکلاتی می‌شود. وقتی بازیکنی از لحاظ ذهنی هزار و یک درگیری فکری داشته باشد و از تمرکز لازم برخوردار نباشد مغز هم خوب کار نمی‌کند و دستورات لازم را به بدن نمی‌دهد. بچه‌های ما هم به‌واسطه عدم برگزاری تمرینات مشکلاتی داشتند و هم از نظر فکری، حالا ما سعی می‌کنیم مشکلات ناشی از عدم برگزاری تمرینات را با تمرینات پرفشار جبران کنیم و امیدواریم که از نظر ذهنی و فکری نیز بچه‌ها همه چیز را فراموش کرده باشند و فقط به فکر 4 بازی باقیمانده باشند تا مشکلات ما در داخل زمین به حداقل برسد، آن چیزی که بنده نسبت به آن سر سوزنی تردید ندارم این است که بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود و جان و دل به میدان می روند، آنها برای این که اثبات کنند این مشکلات تاثیری روی عملکردشان نمی‌گذارد حتی فراتر از توان خود در بازی های گذشته زحمت می‌کشند اما خوب خواسته یا ناخواسته مشکلات روی عملکرد تاثیر می‌گذارد.

* این سوال در ذهن خیلی‌ها به وجود آمده که چرا بازیکنان پرسپولیس مشکلات را تحمل نکردند در حالی که به نظر می‌رسد صبر آنها لبریز شده بود.
به نظرم بچه‌های ما صبورترین هستند، آنها مشکلات زیادی را تحمل کردند اما کار به یک جایی رسید که دیگر به قول شما صبرشان لبریز شده بود و تحملشان را از دست داده بودند. به هر حال اینها بازیکن‌اند و تا یکی حدی می‌توانند صبوری کنند. معتقدم بچه‌ها احساس کردند کسی به فکرشان نیست آنها از بی‌توجهی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها ناراحت شده بودند، تصورشان این بود که هیچ روزنه امیدی وجود ندارد، از یک طرف حق و حقوقشان را نگرفته بودند و از طرف دیگر به خاطر بی‌توجهی‌ها احساس می‌کردند به آنها بی‌احترامی هم شده. الان اما مسئولان باشگاه آمده‌اند و به آنها گفته‌اند فعلاً خبری از پول نیست اما تلاش خودمان را می‌کنیم و ما هم با شما هم عقیده هستیم و هر تصمیمی بگیرید در کنارتان خواهیم بود. این موضوع شرایط دیگری را ایجاد می‌کند به همین خاطر الان بچه‌ها به عشق هواداران و مردم کاری به مسائل دیگر ندارند و به احترام هواداران در تمرینات شرکت کرده و بازی هم می‌کنند. به هر حال آنها یک جوابی شنیدند و این جواب هرچند که با حل مشکلات همراه نبود اما شاید کمی آنها را متقاعد کرد که همه چیز را فراموش کنند و به احترام هواداران و به عشق آنها تمرینات خود را از سر بگیرند.

* یعنی اینکه آنها جواب شنیدند پولی نیست همه چیز حل شد؟
به هر حال بحث «نداریم» که همه چیز را حل نمی‌کند باید سعی شود برای داشتن. ولی گذشته از همه این مسائل بچه‌ها تصمیم گرفته‌اند با جان و دل کارشان را انجام دهند و تلاش می‌کنند که انتظارات را برآورده کنند. آنها سعی می‌کنند که این مسائل روی افکارشان و تمرکز ذهنی‌شان تاثیر نگذارد و از این نظر تلاش خود را می‌کنند اما خوب برخی مشکلات که در سایه تعهدات به این و آن به نوعی روی فکرشان تاثیر خواهد گذاشت.

* 4 هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده و پرسپولیس 5 امتیاز با تیم های صدرنشین فاصله دارد، از طرفی تیم های بالای جدول همه با یکدیگر بازی خواهند داشت، شما شانسی برای قهرمانی تیم قائل هستید یا خیر؟
مطمئناً از حالا راجع به قهرمان این فصل و تیم‌هایی که سهمیه آسیا می‌گیرند نمی‌شود حرف زد. خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیفتد هر نتیجه‌ای احتمال دارد که شاهد آن باشیم. به قول شما تیم های بالای جدول هم باهم بازی دارند، این موضوع هم می‌تواند تاثیر خاص خودش را داشته باشد. اصلاً و ابداً چنین چیزی نیست که ما فکر کنیم شانسی نداریم هرگز چنین چیزی نخواهد بود بچه‌ها با جان و دل کار می‌کنند در این 4 هفته و تمام تلاش خود را خواهند کرد که حداکثر امتیازات را کسب کنند حالا هرچه خدا بخواهد.

* ولی در مصاحبه‌های بازیکنان این گونه احساس می‌شود که آنها کاملاً ناامید شده‌اند.
نه مطمئن باشید تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا فصل را آبرومند تمام کنیم. ما ناامید نیستیم و هم بحث قهرمانی مطرح است و هم بحث سهمیه آسیا بنابراین در 4 بازی باقی مانده با حداکثر توان و تمام وجود به میدان خواهیم رفت و شما این را خواهید دید.

* در این میان هواداران چه نقشی می‌توانند داشته باشند و تا چه اندازه تاثیرگذار خواهند بود؟
هواداران پرسپولیس ثابت کردند که در شرایط سخت حمایت خود از تیم را مضاعف خواهند کرد. شما می‌بینید که تیم پرسپولیس چند هفته‌ای است صدر جدول را از دست داده اما میزان هواداران ما در استادیوم‌ها بسیار و بسیار بیشتر از تیم های دیگر است. هواداران قطعاً در بازی های باقی مانده با تمام توان و همه جانبه از تیم حمایت خواهند کرد و هرچه بوده را فراموش می‌کنند. هر وقت هواداران آمده‌اند و مسائل را فراموش کرده و دلشان با تیم بوده میزان کمک و تاثیرگذاری شان را دیده‌اید. حمایت هواداران می‌تواند ما را به جلو ببرد در این نکته تردیدی نیست. ما امیدواریم و البته اطمینان داریم که هواداران تا دقیقه 90 از تیم پشتیبانی خواهند کرد و تا روز آخر حمایت خود از تیم را قطع نمی‌کنند.

* برای فصل آینده نیز دغدغه‌ها از الان شروع شده، ظاهراً بازیکنان بالغ بر 60 درصد طلب دارند و مرسوم است ابتدای فصل نیز درصدی از قراردادها پرداخت می‌شود. در چنین وضعیتی چگونه می‌توان اسکلت تیم را حفظ کرد تا شاهد جدایی زیاد نفرات و عدم حفظ استخوان بندی تیم نباشیم.
به اعتقاد بنده حرف زدن راجع به فصل بعد اشتباه است ما الان آن قدر حرف و حدیث و مشکلات داریم که نمی‌توانیم به فکر فصل بعد باشیم بلکه باید مشکلات فعلی مان را حل کنیم اما شما مطمئن باشید که تیم های دیگر از الان در حال فعالیت هستند تا تیم فصل بعدشان را ببندند ما اما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

* خوب چنین وضعیتی برای فصل بعد نیز به تیم لطمه می زند منظور ما از طرح چنین سوالی نیز همین بود.
مشخص است باید تکلیف تیم هرچه سریع تر مشخص شود. از همین الان اینکه تیم مال کی است، اینکه قرار است واگذار شود یا نشود، مدیریت فصل بعد چگونه خواهد بود، همه اینها چه بخواهیم چه نخواهیم نکاتی است که در آنها ابهام وجود دارد، اگر این مسائل مشخص باشد و مبهم نباشد این دغدغه‌ها که شما می‌گویید نیز وجود نخواهد داشت.

* ظاهراً بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال به پیشکسوتان، هواداران و بخش خصوصی پس از سال‌ها شعار دادن و عملیاتی نشدن جدی شده و در همین راستا امیررضا خادم مسئولیت پیگیری این موضوع را از وزیر ورزش دریافت کرده فکر می‌کنید امیررضا خادم می‌تواند موثر باشد؟
مطمئناً وجود امثال خادم که از جنس این ورزش هستند و مشکلات را خوب درک می‌کنند خیلی می‌تواند برای بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال پس از سال‌های سال تاثیر داشته باشد. ورزشی بودن از یک طرف و تحصیلات و علم از سویی دیگر و اشراف به این موضوع مهم مواردی است که آقای خادم از آن برخوردار است و از این نظر انتخاب انتخاب بسیار خوبی بوده. قطعاً ایشان همه جوانب و اما و اگرها و ابهامات را بررسی خواهند کرد تا موانع پیش رو برای واگذاری به حداقل برسد.

* شما فکر می‌کنید این طلسم شکسته شود، راهکاری هم مدنظر دارید؟
ما که نباید راهکار دهیم هستند کارشناسانی که روی این مسائل تحقیق کرده و جمع بندی های لازم را انجام دهند اما بدون تعارف نباید خودمان را فریب بدهیم. احساس می‌کنم پرسپولیس و استقلال تا مدت های مدید شرایط واگذاری و وارد شدن به بازار بورس را نخواهند داشت چرا که ورود آنها به بازار بورس شرایطی را می‌طلبد که آنها بعید است از آن برخوردار باشند و ما باید آن را فراموش کنیم در چنین شرایطی وزارت ورزش می‌تواند نسبت به واگذاری این دو باشگاه به شکل 4،3 ساله اقدام کند و از طریق مزایده یا روش های دیگر این کارها را انجام دهد تا شرایط برای واگذاری کامل تسهیل شود. به هر حال کار سخت و پیچیده‌ای است و جوانب زیادی دارد اگر اراده و عزم کافی وجود داشته باشد می‌شود یک کارهایی کرد حالا هم که آقای خادم آمده و این مسئولیت بزرگ و سخت را پذیرفته می‌توان امیدوار بود به‌شرطی که در پیج و خم های تصمیم گیری های کلان ایشان را همراهی کنیم.

* پس از مصاحبه هفته گذشته شما برخی این‌گونه برداشت کردند که به وزارت ورزش و شخص وزیر بی‌احترامی شده شما خودتان چه نظری دارید؟
به طور مشخص ما اصلاً نه قصد مداخله داریم و نه قصد حرمت شکنی و خدای نکرده بی‌احترامی. بنده به هیچ فردی بی‌احترامی نمی‌کنم، اتفاقاً احترام هم می‌گذاریم، حرف ما این است که پرسپولیس و استقلال متعلق به دولت هستند و دولت باید جوابگو باشد و پاسخگو. من حرفی نزده‌ام که بخواهم از آن برگردم، هرگز هم تاکید می‌کنم که قصد مداخله یا بی‌احترامی نداشتم. اینجا و در تیم پرسپولیس و در شرایطی که بلاتکلیفی حاکم بود بنده هر روز شنونده درد دل‌ها و مشکلات عدیده بچه‌های تیم بودم که به‌واسطه عدم انجام تعهدات مالی باشگاه و برخی وعده و وعیدها بازیکنان را آزار می‌داد و برای آنها دردسرهایی ایجاد کرده بود که بعضاً حتی زندگی شخصی‌شان را مختل کرده بود حتی برخی موارد را به چشم می‌دیدم و نمی‌توانستم بی‌تفاوت باشم. حرف ما این بود که پرسپولیس یک تیم دولتی است و تا زمانی که واگذار نشده باید پشتیبانی دولتی داشته باشد ، سوال من این بود که چطور تیم های دیگر از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند اما برای پرسپولیس و استقلال پول نیست، حالا هم همین حرف را می‌زنم و چیزی هم که می‌گویم یکی حقیقت است و قطعاً انتظار نابجایی نیست. هنوز هم امیدواریم که مشکلات حل شود، به هر حال این دو باشگاه محبوب‌ترین باشگاه‌های ایران و آُسیا هستند و باید یک راه حلی وجود داشته باشد، شاید قصد و اراده این باشد که در اسرع وقت پرسپولیس و استقلال واگذار شوند اما شاید این پروسه ناخواسته هم که شده طولانی شود. در چنین شرایطی نمی‌شود که آنها بلاتکلیف باشند و هیچ بودجه‌ای دریافت نکنند. ما می‌دانیم و می‌شنویم که وزارت ورزش نیز برای پرداخت به پرسپولیس یا استقلال موانع، محدودیت‌ها و مشکلاتی دارد اما خوب اینها باید مرتفع شود. در همین سه ماهی که این مشکلات شروع شد و در هفته‌های اخیر به‌واسطه حاد شدن مشکلات اوج گرفت اگر اقدامی صورت می‌گرفت قطعاً کار به اینجاها نمی‌کشید. حالا نمی‌دانم چرا از حرف های من برداشت های متفاوت شده، من از حرفم برنمی گردم و عقب نشینی نمی‌کنم اما این را هم بگویم که قصد بی‌احترامی به هیچ احدی را نداشته‌ام و معتقدم که جایگاه‌ها باید حفظ شود، اگر خیلی‌ها جای من باشند و ببینند که این بچه‌ها با چه مشکلاتی مواجه هستند نگاه‌ها متفاوت خواهد شد. دور شدن‌ها از همدیگر و فاصله گرفتن‌ها خیلی مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند. شما ببینید از طرف باشگاه آمدند و با بچه‌ها صحبت کردند، همین صحبت کردن‌ها و باهم بودن‌ها تاثیر می‌گذارد. بنده معتقدم دولت و وزارت ورزش به‌عنوان متولی پرسپولیس و استقلال به‌عنوان پرطرفدارترین تیم‌ها باید نگاهی پدرانه به آنها داشته باشد، این انتظار نابجایی نیست، بیایند و فارغ از همه مسائل به آنها کمک کنند. ما خوشحالیم که بحث واگذاری پرسپولیس مطرح شده این نشان می‌دهد که در سطح کلان تصمیم گیری‌هایی می‌شود و برنامه‌های مدنظر است و امیدواریم که برای کوتاه مدت نیز موانع و محدودیت‌ها برطرف شود تا مشکلات به طور موقت هم که شده حل شود. به هر حال خیلی تیم‌ها به‌عنوان تیم های دولتی در همین لیگ برتر در حال دریافت بودجه هستند و به طرق مختلف از بودجه بیت‌المال بهره‌مند شده‌اند. یکی کمتر یکی بیشتر، برخی تیم های دو - سه میلیارد ، و برخی تیم‌ها بالغ بر پنج و حتی ده میلیارد در حال دریافت بودجه دولتی هستند. شاید اسم برخی تیم‌ها و ظاهرشان خصوصی باشد اما بی‌تعارف همه می‌دانیم بودجه‌ای که می‌گیرند بودجه دولتی است. خوب چرا اینها برای پرسپولیس و استقلال نباشد. اگر موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد مرتفع شود تا کار به این بحران‌ها کشیده نشود. اگر بیایند و کنار بچه‌ها باشند از نزدیک همه چیز را لمس خواهند و اوضاع متفاوت خواهد شد. درست است که 4 بازی بیشتر باقی نمانده اما نمی‌شود که فکری نکنیم. تاکید می‌کنم امیدواریم مشکلات حل شود و قطعاً حل مشکلات پرسپولیس و استقلال خوشحالی مردم را دربر خواهد داشت چرا این کار را نکنیم؟

* در پایان عنوان شده که عدم برگزاری تمرینات تیم‌ها ممکن است به نوعی مباحثی مثل تبانی را دربر داشته باشد شما چه نظری دارید؟
آنچه مشخص است و هیچ تردیدی نسبت به آنها وجود ندارد این است که در ذات بچه‌های ما تبانی وجود ندارد، و به چیزی که اصلاً فکرش را هم نباید کرد همین موضوع است. ما نباید به برخی مسائل دامن بزنیم. معتقدم فدراسیون فوتبال به‌جای برخوردهای قهری باید بیاید و کمک کند نه تنها پرسپولیس و استقلال بلکه هر باشگاهی که دچار بحران های عدیده می‌شود باید بیایند و از نزدیک بررسی کنند. برخوردهای قهری کی جواب داده که حالا جواب بدهد. ای کاش مسئولان فدراسیون که برخوردهای قهری را فوراً در دستور کار قرار می‌دهند به فکر راه حل هم باشند. این تصمیمات و این گونه برخوردها خوب نیست و برای خیلی‌ها ناراحت کننده است. مگر فدراسیون که هر سال قبل از شروع فصل شعار می‌دهند مانع از بازی کردن تیم های بدهکار می‌شویم می‌آیند این کار را انجام دهند، این یک نمونه از برخوردهای قهری است. فدراسیون اگر با تمام توان و ابزار بیاید و باشگاه‌ها را همراه خود کند تا باشگاه‌های ما از درآمدهای واقعی خود بهره‌مند شوند قطعاً خیلی از مشکلاتشان حل می‌شود. الان می‌دانید و نیازی به گفتن من نیست که باشگاه‌ها از درآمدهای واقعی خود بهره‌مند نیستند و اگر بودجه دولتی نباشد همین چند باشگاهی که آرامش دارند و مشکل مالی ندارند هم زمین گیر می‌شوند. ضمن احترام توصیه می‌کنم به فدراسیون فوتبال به‌جای برخوردهای قهری دنبال راه حل باشند چرا که قطعاً اگر راه حلی پیدا نشود سال بعد باشگاه‌هایی که دچار چنین مشکلاتی می‌شوند تعدادشان بیشتر خواهد بود و این موضوعات مثل تمرین نکردن و به وجود آمدن حاشیه‌های متعدد در کنار آن فراگیر خواهد شد. از ما گفتن است بیایند به‌جای این برخوردها راه حلی پیدا کنند تا باشگاه‌ها مشکلاتشان به حداقل برسد و به‌واسطه همین تیم‌ها نیز کارشان به جایی نرسد که شاهد برگزار نشدن تمرینات تیم‌ها هراز چند گاهی باشیم. ضمن اینکه در سال‌های اخیر این اتفاق افتاده و پرسپولیس اولین تیمی نبوده که تمریناتش برگزار نشده و قطعاً آخرین تیم نیز نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
۰
۰
یعنی ببخشید پنجم كمتر نمیشیم!

نیازمندی ها