سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان که طی آن برخی انتقادات به توافق ژنو به «عده‌ای کم‌سواد» نسبت داده شده بود، هنوز هم با واکنش‌های منفی روبه‌روست؛ هرچند محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز به فارس گفت که «روی سخن رئیس‌جمهور با همه منتقدان دولت نبوده؛ بلکه خیلی از منتقدان دولت، انسان‌های فهیم و آگاه هستند»، اما این سبب نشد تا نامه 270 نخبه دانشگاه شریف خطاب به رئیس‌جمهور منتشر نشود؛ نامه‌ای که در آن نوشته شده بود: «نه معدودیم، نه بی‌سواد، ولی به توافق ژنو نقد داریم».
کد خبر: ۶۴۴۳۸۱
ادامه واکنش‌ها به یک سخنرانی جنجالی

همچنین سعید زیباکلام، برادر صادق زیباکلام طی نامه‌ای جداگانه به رئیس‌جمهور نوشت: «آقای رئیس‌جمهور! آیا اساتید دانشگاه از جریان مذاکرات کمترین اطلاعی دارند که بتوانند اعلام نظر کنند؟»

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی که از رسانه‌های حامی دولت محسوب می‌شود، دیروز در سرمقاله خود تاکید کرد: «به شخص رئیس‌جمهور یادآور می‌شویم که علاوه بر ماجرای «سبد کالایی» یک عذرخواهی دیگر نیز بدهکار است؛ عذرخواهی بابت این‌که منتقدان یا حتی معترضان به توافق نامه ژنو را کم‌سواد دانسته است.»

اظهارنظر هیات نظارت درباره نطق مطهری

اظهارات علی مطهری، نماینده تهران در مجلس درباره وقایع پس از انتخابات 88 که با اعلام جرم دادستان تهران همراه شد، در جلسه هیات نظارت مجلس بر نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

محمدحسین میرمحمدی، عضو این هیات گفت: نظر اعضای هیات بر این بود که سخنرانی مطهری براساس وظایف نمایندگی‌اش بوده است.

این اظهارات میرمحمدی درباره نطق انتقادی مطهری درباره عملکرد دستگاه قضایی در حالی است که پیش از این علی لاریجانی رئیس مجلس نیز از دستگاه قضا خواست با دید بازتری به اظهارات نمایندگان نگاه کند.

در همین حال وکیل علی مطهری در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به اعلام نظر هیات نظارت مجلس بر نمایندگان، دیگر نباید به این پرونده در دادسرا رسیدگی شود.

رآکتور آب سنگین، آب سنگین می‌ماند

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش غرب برای متقاعد کردن ایران به تعطیل رآکتور آب سنگین اراک یا تبدیل آن به آب سبک گفت: رآکتور آب سنگین اراک به عنوان یک رآکتور آب سنگین، باقی خواهد ماند و فقط ممکن است امکان تغییرات فنی بر آن را بررسی کنیم.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر صالحی افزود: از آنجا که غربی‌ها بحث پلوتونیوم را پیش کشیده‌اند و این بحث مبنای جدی و فنی ندارد، می‌توانیم از نظر فنی کاری کنیم که بهانه را از آنها بگیریم.

قهر آمریکایی‌ها به دلیل اظهارات لاریجانی

هیات آمریکایی حاضر در مراسم جشن تصویب قانون اساسی جدید در تونس هنگام سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان، جلسه را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در سخنرانی خود، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی در منطقه خواند. در همین حال 222 نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای حمایت خود را از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

حمایت اردنی‌ها از احمدی‌نژاد به روایت سید علی خمینی

سید علی خمینی، نوه بنیانگذار کبیر انقلاب در گفت‌وگویی تفصیلی با شفقنا گفت: رهبری از ابتدا تا امروز بر اندیشه امام(ره) ایستاده‌اند و بعضی به اشتباه معتقدند که دوران امام تمام شده است.

او در بخش دیگری از این مصاحبه نیز گفته است: وقتی از جوانان اردنی در سال 88 پرسش کردم که نظر شما آقای احمدی‌نژاد است یا موسوی؟ می‌گفتند احمدی‌نژاد، چون مقابل اسرائیل ایستاده است.

بولتون: به ایرانی‌ها جایزه بدهید

گلایه تندروهای آمریکایی از توافق ژنو تمامی ندارد و در تازه‌ترین این انتقادات، جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در مقاله‌ای در مجله نشنال رویو بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای ژنو پرداخت و نوشت: ایران در توافق هسته‌ای ژنو سر دیپلمات‌های غربی کلاه گذاشته است. تهران به مراتب از دیپلمات‌ها، جاسوسان و رهبران سیاسی ما زرنگ‌تر بوده است.

به گزارش فارس، او در این مقاله اضافه کرده است: باید به ایران در زمینه این توافق موقت که با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان حاصل شد، جایزه داد. بدتر این‌که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با خوشحالی به دنبال راه‌حلی جامع است و این در حالی است که ایران هرگز با اقدامی که مانع از ادامه برنامه هسته‌ای این کشور بشود، موافقت نمی‌کند.

وی این را هم گفته است که تحریم‌ها، آنقدر که عده‌ای معتقدند، به لحاظ اقتصادی و کند کردن برنامه هسته‌ای ایران کارآمدی ندارد و امتیازاتی که ایران در قبال توافق هسته‌ای ژنو داده است، اندک و براحتی قابل بازگشت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
mehran
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
در جنگ با هیولاها مواظب خودت باش
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
اگر انتقاد علمی و منطقی باشه حرفی نیست ولی وقتی فقط مخالفت با یك شخص و سنگ اندازی باشه خیلی هم نمی شه بهش گفت انتقاد!
من نمی دونم تو این 8 سال كه اینقدر روابطمون با كشورها به هم خورد و خزانه خالی شد این منتقدان كجا بودن؟ تو این 8 سال بیانیه داده بودن یا اظهار نظر كرده بودن یا نه ؟ یعنی همه چی بر طبق نظر و سلیقه شون بوده؟ یا الان احساس با سواد بودن بهشون دست داده؟

نیازمندی ها