رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ابهام بندی در خصوص بودجه وزارت بهداشت و درمان گفت: تجهیز بیمارستان ها، تشکیل هیأت امنای ارزی برای واردات داروها و اعمال سیاست های پیشگیرانه بر عهده وزارت بهداشت است در حالی که بودجه آن به سازمان بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۴۴۰۲۲
کمیسیون تلفیق،ابهام در بودجه وزارت بهداشت را بررسی می‌کند

در جلسه علنی نوبت صبح روز شنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت با اعلام تذکری نسبت به ابهام در بندی از لایحه بودجه مربوط به منابع وزارت بهداشت انتقاد کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی منابع وزارت بهداشت در سال مالی 93 در اختیار بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته، این در حالی است که بیمه سلامت ایرانیان هنوز به اهداف اصلی خود مبنی بر اقدام 17شرکت بیمه دست نیافته و بسیاری از اختیارات وزارت بهداشت و درمان را ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجهیز بیمارستان ها، تشکیل هیأت امنای ارزی برای واردات برخی داروها و تجهیزات بیمارستانی، اعمال سیاست های پیشگیری در تکالیف بیمه سلامت ایرانیان نیست.

این در حالی است که طبق بندی از لایحه بودجه که در مجلس به تصویب رسیده، بودجه ای به سازمان سلامت ایرانیان اختصاص داده شده تا بیمارستانها را تجهیز کرده و سیاست های پیشگیری را انجام دهد.

وی تأکید کرد: برای اولین بار دولتی روی کار آمده که مصمم است مشکلات بخش سلامت را حل کند. در دولت های گذشته اعتبارات به بخش سلامت اختصاص می دادیم اما تخصیص نمی یافت و باید ابهام این تبصره بر طرف شده و مشکل حل شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این تذکر با وارد دانستن این ابهام گفت: این ابهام وجود دارد اما از نظر آئین نامه ای نیز برای بررسی این تبصره مشکل داریم.

وی از مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق خواست راهکاری برای اصلاح این بند از لایحه بودجه در کمیسیون بیابد.

وزیر بهداشت و درمان دیروز از این بند از لایحه بودجه انتقاد کرده و گفته بود تا کنون چنین بودجه ای به وزارت بهداشت و درمان اختصاص نیافته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها