شرایط استان‌های مازندران و گیلان، پس از گذشت یک‌هفته از بارش سنگین برف تاحدی عادی شده، قطعی گاز بخش خانگی رفع و تمام راه‌های اصلی شهری و روستایی بازگشایی شده است، این در حالی است که بررسی‌ها و برآورد خسارت‌های برف در این دو استان آغاز شده و بررسی‌های اولیه نشان از خسارت هزاران میلیارد تومانی بارش برف به بخش‌های مختلف این دو استان دارد.
کد خبر: ۶۴۳۸۰۷

در همین زمینه فرماندار نوشهر در استان مازندران از تخریب 10 تا 100 درصدی برخی مناطق مسکونی شهری و روستایی در نوشهر و آسیب‌دیدن باغ‌ها، گلخانه‌ها و دامداری‌ها خبر داد و گفت: با توجه به گذشت شش روز از ‌ بحران برف در شهرستان نوشهر، خوشبختانه روستاها و شهرهای این شهرستان از نعمت آب، برق و راه‌های مواصلاتی صددرصدی برخوردار شدند و با توجه به برف 1.5 متری در داخل شهر و دو متری در روستاها، زندگی مردم به روال عادی برگشته است. محمدعلی قمی خاطرنشان کرد: همه‌ تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است تا در صورت ذوب شدن برف در منطقه، سیل و سیلاب جاری نشود.

سیدابراهیم هاشمی، فرماندار ویژه تنکابن نیز خسارت وارده ناشی از بحران برف به این شهرستان را حدود 3000میلیارد ریال تخمین می‌زند و می‌گوید: همزمان با سفر دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری که با دستور دکتر روحانی در استان مازندران و بویژه شهرستان‌های غرب استان حضور یافتند، مراحل تحقیق و بررسی دقیق میدانی از میزان خسارت‌های وارد شده بر بخش کشاورزی و دامداری، منازل مسکونی، مراکز تولیدی و صنعتی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها آغاز شده است.

در همین حال نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس نیز یادآور شد: بیش از 3000 منزل مسکونی در تنکابن تخریب شده است که اغلب متعلق به افرادی است که از نظر مالی ضعیف هستند. رستم زرودی، فرماندار رامسر نیز دغدغه اصلی خود را اکنون در روستاهای بالادست کمبود بولدوزر دانست و افزود: اگر در روزهای آتی بولدوزر (دی 8) تهیه نکنیم، نمی‌توانیم زباله این چهار ، پنج روز را از شهر خارج کنیم و شهر دچار چالش می‌شود که این امر در دستور کار جدی فرمانداری قرار گرفت. از گیلان نیز خبر می‌رسد که عملیات بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی استان در اثر بارش برف همچنان ادامه دارد.

استاندار گیلان با بیان این ‌که هنوز تعدادی از روستاهای استان در بخش‌های کوهستانی و جلگه‌ای در محاصره برف هستند، گفت: تلاش‌ها برای رفع مشکلات این روستاها همچنان ادامه دارد. محمدعلی نجفی افزود: هم‌اکنون مشکلی در زمینه خدمات از قبیل آب، برق،گاز، سوخت رسانی و تامین ارزاق عمومی بویژه آرد و نان در گیلان وجود ندارد و تردد در راه‌های اصلی و فرعی در جریان و ارتباط بیشتر روستاها نیز برقرار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها