بی خبری مردم محروم ترین روستای چهارمحال و بختیاری از سبد کالا

سبد کالا چی هست؟

توزیع نامناسب سبد کالاهای حمایتی دولت علاوه بر واکنشهای داخلی موجب فضاسازی رسانه های بیگانه به ویژه رسانه های آمریکایی و انگلیسی شده است.
کد خبر: ۶۴۲۷۷۱
سبد کالا و فضا سازی رسانه های بیگانه

تلویزیون بی بی سی در گفت و گو با رجبعلی مزروعی عضو حزب منحله مشارکت که در خارج از کشور اقامت دارد به بررسی نحوه توزیع سبد کالاهای حمایتی دولت پرداخت.

مزروعی توزیع سبد کالا از سوی دولت روحانی را تکرار اشتباه دولت احمدی نژاد در پرداخت یارانه نقدی یاد کرد و گفت: همان اشکالاتی که بر توزیع یارانه های نقدی بود بر توزیع سبد کالا هم وارد است.

وی افزود: اکنون این سوال مطرح است که دولت منابع تامین این سبد کالایی را از کجا به دست آورده است ، به هرحال این هم به کسری بودجه دولت دامن می زند و اتفاقا ممکن است باعث همان اثرات تورمی بشود.

تلویزیون آمریکا نیز درگزارشی گفت:ا اجرای طرح سبد کالا برعکس هدفمندی یارانه ها با نارضایتی هایی همراه شد، این سبد کالا فقط برای گروه کوچکی از مردم تعلق گرفت، منتقدان می گویند با طرح سبد کالا هنوز خیلی از افراد فقیر هستند که شامل این طرح نمی شوند از سویی توزیع (برنج) هندی یا پاکستانی در سبد کالا موجب اعتراض هایی شده از برنج کاران داخلی و محصولات شان حمایت نشده و برنج توزیع شده کیفیت لازم را ندارد.

انزوای حامیان تحریم ایران

هفته نامه آمریکایی نشنال ژورنال در مقاله ای نوشت: فشار برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران متوقف شده است. دموکرات ها که با حمایت از لایحه تحریم ها در مقابل باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته بودند حال با شدت در حال عقب نشینی هستند- حتی دیگر وانمود هم نمی کنند که هری رید، رهبر اکثریت سنای امریکا را تحت فشار قرار دادند که این اقدام را به رای بگذارد.

این یک ضربه کاملا سبک و ناگهانی از حدود یک ماه قبل بود. پیش از عقب نشینی ماه دسامبر، بخش حامی تحریم ها در سنا رو به گسترش بود. سناتورها، از جمله دموکرات هایی که معمولا از وفاداران اوباما هستند، با ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران موافق بودند.

در این مقاله آمده است:اوباما کار خود را با ملاقات اعضای کنگره در خانه آنها یا خانه خودش آغاز کرد: وی نمایندگانی از جمله جان کری، وزیر امور خارجه را به کپیتال هیل می فرستاد و بازیگران اصلی را به نشست در کاخ سفید دعوت می کرد.

پس از آن احیای حرکتی بود که بر روی افکار عمومی خسته از جنگ آمریکا سرمایه گذاری کرد تا دموکرات ها را به مسیر اوباما سوق دهد. رسانه های لیبرالی مانند هافینگتون پست علیه دموکرات های حامی تحریم بسیج شدند و آنها را متهم کردند که با بیان اظهارات جنگ طلبانه در حال تضعیف اوباما هستند.

آمریکا: هیچ کشوری حق‌ غنی‌سازی ندارد

جن ساکی در ارتباط با حق ایران برای استفاده از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: ما به طور اساسی برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی قائل نمی‌شویم. من نمی‌خواهم درباره نتیجه (مذاکره درباره توافق نهایی) پیش‌بینی کنم. بله ما برای مدت‌های طولانی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کردیم و این مسئله اجزای مختلفی دارد و من در موقعیتی قرار ندارم که بخواهم درباره نتیجه نهایی (توافق نهایی) صحبت کنم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود درباره مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی گفت: این مذاکرات به طرز فوق‌العاده‌ای دشوار خواهد بود و رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود این مسئله را اعلام کرد. من فکر می‌کنم ما به طور قطع با این مسئله موافقیم و هم‌اکنون در نقطه‌ای قرار نداریم که بگوییم آیا مذاکرات بیش از 6 ماه به طول می‌انجامد اما در هر صورت طبق برنامه اقدام مشترک چنین امری مجاز است.

وی درباره تحریم‌ها علیه ایران اینگونه گفت: ما شکست مذاکرات را نمی‌خواهیم. اگر مذاکرات شکست بخورد به طور قطع از تحریم‌های بیشتر (علیه ایران) حمایت می‌کنیم. ما باید ببینیم که الان در چه نقطه‌ای قرار داریم و گام‌های بعدی چه خواهد بود اما فکر می‌کنم آنچه که در اینجا مهم است این است که این بهترین شانسی است که ما برای دنبال کردن این مسیر دیپلماتیک به دست آوردیم.

از پست دادن به خواهرزاده تا ماجرای آقازاده ۱۹ساله

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین شب جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: وقتی به یک جوان بی تجربه پست مهمی داده می‌شود چرخ جامعه نمی‌چرخد؛ دادن پست‌ها به افراد نابلد بهره وری را پایین می‌‌آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وی خاطرنشان کرد: در استیضاح وزیر اقتصاد سابق بنده عرض کردم، جوان بیست چند و ساله که زبان بلد نیست و بدون داشتن تجربه و به خاطر این‌که خواهر زاده فلان مسؤول بانکی است، مسؤول صندوق جدید التأسیس ایران و ونزوئلا در کاراکاس می‌شود نتیجه، آن می‌شود که صندوق تشکیل نمی‌شود و سفیر ایران در ونزوئلا تهدید می‌کند که اگر این جوان برنگردد آبروی شما را می‌برم.

توکلی تأکید کرد: وقتی دو نماینده پیش وزیر می‌روند و به او می‌گویند ما استیضاح شما را امضا کرده‌ایم چه چیزی به ما می‌دهی، آیا این نماینده می‌تواند به نفع مردم تصمیم گیری کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از خطرات بزرگ پیش روی انقلاب اسلامی فساد است، اظهار داشت: اگر برای مبارزه با فساد اقدامی انجام ندهیم انقلاب با خطر جدی مواجه خواهد شد.

توکلی در ادامه سخنان خود به بیان خاطره‌ای از دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی پرداخت و افزود: یکی از متخصصان برجسته در وزارت کشاورزی به بنده گفت می‌خواهم کارمند دفتر در سازمان بین المللی کشاورزی شود و عنوان می‌کرد دیگر طاقت ندارم مشاور پسر جوان آقای هاشمی شوم، این وزیر بی لیاقت پسر 19 ساله آقای هاشمی را به عنوان مشاور وزیر در امور فاینانس گذاشته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نسرین
United Kingdom
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
باسلام كل دریافتی ما درماه 650 هزار تومانه این سبد شامل ما نمیشه اما رییس تاكسی سرویسی كه شوهرم انجا مشغول به كاره با ماهانه 1/700 به بالا ودرامد میلیونها تومان از تاكسی سرویس سبد كالا میگیره به نظرتون این عدل وانصافه صدای مارو به مسئولین برسونید یا به هیچكس ندین دل ادم میسوزه
م
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
‏سلام‎. ‎
بــــــــه نظر می رســـــــــــــد كه عــــــــــده ای از ملت شــــــــــــــــریف و انساندوست تـــمـــــــــــایل ‏داشـــــــــــــــتــــــــه باشند تا سبــــــــد یا بخشــــــــــــــــی از كالایشـــــــــــــان را به مناطق شمالی و ‏نیازمندتــــــــــــــــر اهداء كنند . لطفا مسئولین ذیربط راهنمایی و اطلاع رسانی كنند. اینكــــــــــــــار را ملت ‏عزیز به حساب هیچ مقــــــــــام و دولتی نخواهند گذاشت . زیرا اصولا طرف حساب شان خداوند منان است‏‎ .‎
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها