پژوهشگران کره ای اعلام کردند:

از بین بردن سرطان با نانو ذرات مغناطیسی

طبق اظهارات پژوهشگران کره‌ای، نانوذرات می‌توانند به عنوان سوئیچ مرگ مغناطیسی قابل کنترل از راه دور برای کشتن سلول‌های سرطانی استفاده شوند.
کد خبر: ۶۴۲۲۳۶
از بین بردن سرطان با نانو ذرات مغناطیسی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد ویژه فناوری نانو، «جیون - سو شین» و «جین وو چئون» از دانشگاه «یونسئی» سئول و همکاران‌شان نانوذرات مغناطیسی اکسیدآهن دوپ شده با روی را به پادتنی که گیرنده موجود در سلول‌های سرطانی روده را هدفگیری می‌کند، متصل کردند.هنگامی که این پادتن با یک میدان مغناطیسی خارجی «فعال‌سازی» شود DR4 را، که گیرنده مرگ سلول سرطانی است، هدفگیری کرده و مرگ برنامه‌ریزی‌شده سلول (آپوپتوزیس) را ماشه می‌زند.

«چئون» و همکارانش در مورد اینکه چطور نانوذرات امکان کنترل گذرگاه‌های سیگنال‌دهی سلول را فراهم می‌کنند، توضیح می‌دهند که سیگنال‌دهی سلولی به سلول‌ها اجازه مبادله اطلاعات را می‌دهد و مسئول کارهایی مانند تقسیم سلولی، رشد، سوخت و ساز و بسیاری دیگر از فرآیندها است.همچنین، ماشه آپوپتوزیس سلولی را می‌زند تا اطمینان ایجاد کند که بافت‌ها بدون کنترل رشد نکنند و سلول‌ها سوء عمل نداشته باشند.

رهیافت این گروه براساس کشف اخیر یک گذرگاه سیگنال‌دهی آپوپتوزیس بیرونی (که مرتبط با گیرنده‌های مرگ در سطح سلول است و روش مهمی در توسعه داروهای جدید سرطانی است) استوار است.

در این تلاش‌ها، لیگاندهای بیو‌شیمیایی که قابل اتصال به این گیرنده‌های مرگ هستند، مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. متاسفانه، این لیگاندها دارای نیمه‌عمر بسیار کوتاهی در پلاسمای خون هستند و بسیاری از آنها قبل از اینکه بتوانند به گیرنده برسند به‌سرعت از بین می‌روند.

این گروه کره‌ای به فناوری نانو و روشی که در آن یک ماشه بیولوژیکی، بجای بیوشیمیایی، برای گیرنده‌های مرگ سلولی استفاده شود، متوسل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها