پا به سن گذاشته هایی که از جوان ها بهتر بودند

برترین پیرمردهای فوتبال / تصاویر

سن و سال در فوتبال معیار بسیار مهمی است اما این معیار مهم برای برخی از بازیکنان بی معناست ...
کد خبر: ۶۳۹۷۶۲
برترین پیرمردهای فوتبال / تصاویر

سایت جام جم ورزشی- سایت bleacherreport در گزارشی برترین بازیکنان سن بالای فوتبال دنیا در دو سال اخیر را معرفی کرده است که به غیر از یکی دو مورد بقیه آنها همچنان در سطح اول اروپا فوتبال بازی می کنند. با هم با این پیرمردهای ستاره بیشتر آشنا می شویم:

1- خاویر زانتی

1. Javier Zanetti

کاپیتان 40 ساله و آرژانتینی اینترمیلان هر چند با مصدومیت سختی در این فصل روبرو شد اما هنوز هم ستاره تیمش است. او در صدر برترین بازیکنان بالای 35 سال فوتبال دنیا قرار دارد.

 

2- رایان گیگز

2. Ryan Giggs

این 40 ساله هم همچنان برای منچستر یونایتد بازی می کند و حتی اظهار داشته که یک فصل دیگر هم قصد بازی کردن دارد. او هر چند طراوت سال های جوانی اش را ندارد اما هنوز هم گاهی اوقات برای منچستر یونایتد یک ستون واقعی است. او دومین ستاره برتر سن بالای فوتبال دنیاست.

 

3-فرانچسکو توتی

3. Francesco Totti

سمبل و کاپیتان باشگاه رم ایتالیا در 37 سالگی همچنان گل می زند. او آنقدر خوب بازی کرد که حتی بحث حضورش در جام جهانی با تیم ملی ایتالیا به گوش می رسید . توتی هنوز هم تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال ندارد. او سومین بازیکن برتر سن بالای فوتبال دنیا در دو سال اخیر است.

 

4- رائول گونزالس

4. Raul

اسطوره باشگاه رئال مادرید حالا در السد قطر بازی می کند. او دیگر در سطح اول فوتبال اروپا نیست اما در قطر آنقدر درخشید و آنقدر گل زد که چهارمین بازیکن برتر دنیا در میان پیرمردها باشد. مهاجم سابق تیم ملی اسپانیا هم اکنون 37 سال دارد.

 

5- پل اسکولز

5. Paul Scholes

این انگلیسی دیگر از فوتبال خداحافظی کرده است اما او را بازیکنی می دانستند که در 38 سالگی نباید از فوتبال خداحافظی می کرد. اسکولز یکی از برترین بازیکنان سن بالای دنیا در دو سال اخیر شناخته شده است.

 

6- الساندرو نستا

6. Alessandro Nesta

این مدافع محبوب ایتالیایی و 36 ساله اعلام کرده که در پایان فصل از فوتبال خداحافظی می کند. این اسطوره باشگاه میلان هم اکنون در مونترال بازی می کند و هم اکنون یکی از برترین مدافعان لیگ MLS است.

 

7- دیوید بکام

7. David Beckham

او هم در پایان فصل گذشته در حالی از فوتبال خداحافظی کرد که بازیکن تیم پاری سن ژرمن بود. هافبک سابق تیم ملی انگلیس با آن کاشته های معروفش نیز یکی دیگر از ستاره های پیر دنیای فوتبال در دو سال اخیر لقب گرفته است.

 

8- کلارنس سیدروف

8. Clarence Seedorf

او همین یک هفته پیش سرمربی تیم میلان شد و به همین دلیل کفش هایش را برای همیشه آویخت. این هلندی تا همین اواخر در تیم بوتونوگای برزیل بازی می کرد. درباره او گفته می شود که تا آخرین لحظه طراوت سال های جوانی اش را حفظ کرده بود.

 

9- ماریو یپس

9. Mario Yepes

این مدافع کلمبیایی با 37 سال سن هنوز برای میلان به میدان می رود. ماریو قرار است به همراه تیم ملی کلمبیا در جام جهانی 2014 هم شرکت کند.

 

10- آندرس اسونسون

10. Anders Svensson

شاید در مقایسه با دیگر بازیکنان اسونسون شهرت کمتری داشته باشد چرا که در تیم سوئدی الفسبورگ بازی می کند. اسونسون کاپیتان این تیم است و در 38 سالگی کلیدی ترین بازیکن تیمش به شمار می رود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها