گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

استخوان این تحریم ها پوک است

دستاوردهای توافق ژنو از زبان عراقچی؛

سطح تجارت ایران با اروپا 10 برابر می شود

معاون امور حقوقی و پارلمانی وزارت امورخارجه از متزلزل شدن ساختار تحریم ها با اجرای گام نخست برنامه اقدام مشترک خبر داد و گفت: سطح تجارت مجاز ایران با اروپا 10 برابر خواهد شد، برداشته شدن بار روانی تحریم ها فضای جدیدی را در کشور ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۷۳۱۵
سطح تجارت ایران با اروپا 10 برابر می شود

«سیدعباس عراقچی» در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: همان طور که ایران امروز برای نشان دادن صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود به اجرای تعهدات خود پرداخت، کشورهای 1+5 و به ویژه کشورهای غربی نیز مجموعه اقداماتی را شامل تعلیق تحریم ها انجام می دهند که شامل قست عمده ای از تحریم های نفتی می شود.

وی افزود: رفع این تحریم ها به معنی صادرات نفت ایران در وضعیت فعلی است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اضافه کرد: تعلیق کامل تحریم های پتروشیمی از دیگر اقدامات در این زمینه است، بنابراین صادرات پتروشیمی ایران از هرگونه تحریمی به دور خواهد بود. علاوه براین تحریم های مربوط به خودرو، صادرات اتومبیل به ایران و قطعات آن و همچنین طلا، فلزات و صنایع هواپیمایی شامل قطعات و سرویس آن نیز با اجرای این برنامه مشترک برداشته خواهد شد.

به گفته عراقچی، براساس برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) سطح تجارت مجاز ایران با اروپا 10 برابر خواهد شد و این اقدام سهم مهمی در تجارت بخش خصوصی با اتحادیه اروپا خواهد داشت.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هم دستورالعمل های لازم را برای اجرای تعلیق تحریم ها علیه ایران از امروز آغاز کرده و این دستورالعمل را به شرکت های طرف قرارداد و کشورهای مختلف اعلام خواهد کرد.

عراقچی یادآور شد: بازگشت 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور و از همه مهمتر کانال بانکی ایجاد شده که اجازه می دهد مواد دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی که رقم عمده ای در تجارت خارجی ماست، به سهولت داد و ستد شود، از دیگر دستاوردهای این توافق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها