نبض سیاست

صادق: سفرهای استانی تبلیغاتی نیست

اولین سفر استانی رئیس‌جمهور در حالی بزودی به مقصد خوزستان انجام می‌شود که گفته می‌شود نه‌تنها حسن روحانی در جریان این سفر هیچ طرح جدیدی را افتتاح نمی‌کند؛ بلکه برنامه‌ای برای استقبال از رئیس‌جمهور، برگزاری جلسه هیات دولت و تصویب مصوباتی در ارتباط با این استان نیز پیش‌بینی نشده است.
کد خبر: ۶۳۵۱۳۱

به گزارش ایسنا، در همین رابطه محمدرضا صادق، مشاور ارشد رئیس‌جمهور، این سفرها را متفاوت با سفرهای استانی انجام شده در دولت‌های نهم و دهم توصیف و تصریح کرد: دولت بنای این را ندارد که بیش از آنچه باید، حقیقت افعالش را تبلیغ کند.

تائید ممنوع‌الخروج شدن سعید مرتضوی

یک روز پس از آن‌که دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد، وکیل گروهی از شاکیان سعید مرتضوی گفت که دادگاه وی به اتهام خیانت در امانت بیست و پنجم دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه این هفته نوبت رسیدگی به پرونده‌ مرتضوی است و طی این روز تحقیقات مقدماتی و تفهیم اتهام وی انجام خواهد شد. مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد:‌ ‌ممنوع‌الخروج شدن سعید مرتضوی از سوی دادسرای کارکنان دولت نیز صحت دارد.

واکنش به اظهارات ترکان

اظهارات اخیر اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور درباره روابط دولت و مجلس با واکنش‌ برخی نمایندگان همراه شد. ترکان در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان درباره حجم بالای پرسش نمایندگان از وزرا گفته است: «کاملا معلوم و مشخص است؛ 80 نفر در مجلس هستند که برای ناکام‌گذاشتن دولت ظاهرا مشغول برنامه‌ریزی هستند... ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آنها را بخوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست، در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند...» در همین رابطه مظفر، معاون نظارت مجلس، اظهارات اکبر ترکان را عاملی برای ایجاد مشکلات بین دولت و مجلس دانست و به فارس گفت: بهتر است دولتمردان سعه‌صدر بیشتری داشته باشند.

کریمی قدوسی، نماینده مشهد هم تهدید کرد: اگر مشاوران رئیس‌جمهور افراطی‌گری را تمام نکنند، روحانی به مجلس احضار خواهد شد. این در حالی است که پزشکیان، نماینده تبریز از رفتار برخی نمایندگان در قبال دولت گلایه کرد و در گفت‌وگو با ایلنا به کنایه گفت: در برابر دولتی که هشت سال موجب رشد فساد و فقر در جامعه بود، سکوت کردند، اما دولتی را که چند ماه نیست بر سر کار آمده است، مرتبا به چالش می‌کشند.

اصلاح‌طلبان نباید خوش‌خیال باشند

با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اختلاف میان اصلاح‌طلبان و گروه‌های حامی دولت در انتخابات مجلس دهم، مرتضی حاجی، وزیر تعاون دولت اصلاحات به مهر گفت: تفکیکی بین اعتدالگرایان حامی دولت و اصلاح‌طلبان قائل نیستم. او تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید مطالباتشان را تعدیل کنند تا بتوانند به آنها دست یابند... آنها نباید برای انتخابات مجلس خوش‌خیال باشند.

وی درباره حضور عارف در انتخابات نیز بیان کرد: مهم نیست عارف از یزد یا تهران نامزد شود، او از هر جایی رای می‌آورد و می‌تواند در هیات‌ رئیسه مجلس حضور داشته باشد.

تعقیب کیفری 12 مدیر یک وزارتخانه

در راستای برخورد با ویژه‌خواری و مفاسد اقتصادی، در بازرسی از یک وزارتخانه و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه آن، موضوع قراردادهای منعقده با یکی از مؤسسات فرهنگی،‌ ورزشی و رفاهی غیردولتی، بررسی و مشخص شد 12 مدیر این وزارتخانه در قراردادهای منعقده مداخله داشتند.

به گزارش ایسنا، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای این مدیران را جهت تعقیب کیفری به دادستان عمومی و انقلاب تهران معرفی کرد. در اخبار منتشر شده، نامی از وزارتخانه مربوط برده نشده است.

همکاری واشنگتن ـ تهران از نگاه خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در سلسله گفت‌وگوهایی با جمعی از صاحب‌نظران حوزه روابط بین‌الملل، با اشاره به زمینه‌های همکاری آمریکا و ایران در امور منطقه‌ای، تهران را راهی تازه برای رسیدن واشنگتن به اهداف منطقه‌ای خود در خاورمیانه ارزیابی کرده است.

به گزارش مهر، این خبرگزاری در تحلیل خود می‌نویسد: از افغانستان گرفته تا سوریه و عراق، ایران و آمریکا زمینه‌های مختلفی برای همکاری دارند... هرچند ایران و آمریکا در جریان بحران سوریه در دو سوی مختلف بودند، اما هر دوی آنها خواهان پایان این ماجرا و جلوگیری از قدرت گرفتن دوباره افراطی‌ها و القاعده هستند.

ناصری به تیم مذاکره‌کننده نمی‌پیوندد

سیروس ناصری، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان احتمال بازگشت خود به این تیم را رد کرد. وی که در جریان مذاکرات هسته‌ای به ریاست حسن روحانی در دهه 80 حضور داشت و بتازگی به کشورمان بازگشته است، درباره همراهی با تیم جدید مذاکره‌کننده تاکید کرد: چنین موضوعی مطرح نیست.

مشایی و بابک زنجانی

با وجود آن‌که هنوز دادگاه بابک زنجانی، میلیاردر دستگیر‌شده برگزار نشده است، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی روابط پشت پرده این متهم به تخلفات مالی گفت: بابک زنجانی در سایه تحریم و با کمک اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشین، امکان فروش و جابه جایی نفت را پیدا کرد. به گزارش خانه ملت، منصور حقیقت‌پور شبکه‌های نامرئی فساد در سیستم اداری را عامل افزایش رانت‌خواری دانست و افزود: کمیسیون امنیت ملی باید این موضوع را بررسی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها