ایران زمین

جاده پارک ملی گلستان مسیر گردشگری می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: جاده کنونی پارک ملی گلستان که اکنون به عنوان جاده بین راهی برای سفرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، قرار است بزودی به عنوان جاده گردشگری انتخاب شود.
کد خبر: ۶۳۴۲۱۵

معصومه ابتکار افزود: مصوبه دولتی این جاده در زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی تصویب شده است، اما متاسفانه بعدها به این موضوع توجه نشد و کار نیمه تمام ماند.به گفته وی این جاده می‌تواند موجب تحول استان در حوزه گردشگری باشد و راه بسیار خوبی برای نجات پارک ملی گلستان است.

ابتکار با بیان این ‌که گلستان نسبت به استان‌های دیگر وضع بهتری دارد، خاطرنشان کرد: در گلستان مشکلات زیادی در حوزه محیط‌زیست وجود دارد، ولی خوشبختانه هنوز منابع طبیعی خدادادی زیادی است و می‌توان با اجرای طرح‌های حفاظت از جنگل‌ها در کنار استفاده از مواهب گردشگری، بهره‌برداری‌های مناسبی را انجام داد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌ که مناطق زیادی از جمله جزیره آشوراده در استان برای توسعه گردشگری وجود دارد که باید به آنها توجه شود، عنوان کرد: آشوراده منطقه گردشگری بسیار مناسبی را برای استان به وجود خواهد آورد که بدون شک باعث توسعه پایدار در منطقه خواهد شد. هر چند به دلیل شکننده بودن آن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ساخت و سازها با احتیاط بیشتری انجام شود.‌/‌ مهر

کشف آثار تاریخی جدید در منطقه ارگان بهبهان

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان گفت: آثار تاریخی جدیدی که احتمالا قدمت چند هزار ساله دارد، در منطقه ارگان بهبهان کشف شده است.

دولتی مختاران افزود: در آذرماه و براساس گزارش‌های رسیده مبنی بر احداث چاه در جنوب قدمگاه امام رضا(ع)، هیاتی از کارشناسان میراث فرهنگی به بهبهان اعزام و در یک متری چاه موفق به کشف آثاری شدند که با پیش‌بینی اولیه، قدمت آن به هزاره هفتم قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

وی با بیان این ‌که آثار به دست آمده به تهران منتقل شد تا برای سن‌شناسی و دوران‌شناسی دقیق در اختیار موسسه تحقیقات علمی سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد، گفت: این گروه از کارشناسان طی چند روز آینده برای ادامه تحقیقات دوباره به بهبهان خواهند رفت که خوشبختانه شرکت نفت هم با مشاهده این کشفیات، از فعالیت‌های بعدی خود دست کشید و هم‌اکنون منطقه را رها کرده است.

مختاران یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی برنامه پنج‌ساله برای منطقه دارد که اگر با حمایت مسئولان همراه شود، منطقه ارگان به یک مکان توریستی و گردشگری بسیار ارزشمند تبدیل می‌شود و درآمد حاصل بمراتب بیش از حفر چاه نفت خواهد بود.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها