رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش با انتقاد از نابسامانی‌هایی که در مدارس غیردولتی وجود دارد، گفت: ورشکستگی موسسان این مدارس یکی از آسیب‌های این حوزه است و بزودی آمار مدارس ورشکسته اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۲۹۷۴

مرضیه گرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که یکی از مهم‌ترین مشکلات این مدارس، عقب ماندن از سهم مشارکت‌های مردمی در برنامه توسعه کشور است، افزود: بخشی از این مساله نیز به دخالت‌های شخصی و سلیقه‌ای افراد بازمی‌گردد که در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که تضییع جایگاه مشارکت‌های مردمی و جایگاه انجـــمن اولیا و مربیان، همچنین کمرنگ شدن نقش شوراها باعث شده در سال‌های گذشته سازمان مدارس غیردولتی نتواند به وظایف خود بر اساس قانون عمل کند، تـــوضیح داد: معتقدم اگر قانون شوراها بـــدرستی اجرا می‌شد، این جایگاه که یکی از بزرگ‌ترین سهم مدیریتی مدارس در بین آحاد جامعه است، می‌توانست مـــدارس غیرانتفاعی را در جایگاه اصلی خود قرار دهد، چون استانداران، روسای شوراها محســــوب می‌شوند و فرمانداران و نمایندگان ائمه جمـــاعات عضو این شورا هستند. بنابراین در صورتی که قانون بدرستی اجــــرا می‌شد، هر یک از این دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌توانستند نقش خود را در اداره مدرسه ایفا کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در حالی بودجه سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند که در پایان هر سال نیز به همان میزان کسری بودجه دارد و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار رقابت، نوآوری، مشارکت و خلاقیت را از مداس دولتی داشت، چون سهم مشارکت کمرنگ می‌شود و مدیران با دغدغه‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

گرد با بیان این که در این سال‌ها صندوق کمک به موسسان تشکیل نشده، گفت: با توجه به این که بیشتر موسسان مدارس غیردولتی از بین فرهنگیان هستند، با وجود برخورداری از برنامه‌های خوب آموزشی و پرورشی، چون حمایت نشدند، هزینه‌های آنها افزایش یافته و در نهایت یا به سمت ورشکستگی رفته‌اند یا بناچار شهریه‌ها را افزایش داده‌اند.

وی گفت: اگر سازمان مدارس غیردولتی نتواند بخش نظارتی را بخوبی اجرا کند، قطعا تخلفاتی صورت می‌گیرد که این تخلفات نیز صورت گرفته است. در واقع به علت حمایت نشدن موسسان، آنها بناچار از مشارکت اولیا برای مدیریت مدرسه استفاده کرده‌اند که این موضوع در بسیاری از موارد به افزایش شهریه‌ها منجر شده، اما نکته مهم اینجاست که چند درصد از مردم چنین مبالغی را می‌توانند پرداخت کنند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها