دانشمندان یک پروتئین حیاتی را برای متوقف کردن رشد تومورهای سرطانی شناسایی کردند.
کد خبر: ۶۳۲۲۷۹
پروتئینی که مانع رشد تومورهای سرطانی می شود

در اقداماتی که می توان آن را یک احساس راحتی مهم برای دانشمندان فعال در عرضه تحقیقات سرطان دانست، محققان پتانسیل پروتئینی را شناسایی کرده اند که می توان از آن برای متوقف کردن رشد تومورهای سرطانی استفاده کرد.

دانشمندان دانشگاه «شرق آنگلیا» در بریتانیا به این نتیجه رسیده اند که محققان نباید تحقیقات خود را روی پروتئین «بتا 3 - ایتگرین» (beta3-integrin protein) متوقف کنند. این پروتئین حیاتی یک هدف مهم در طراحی داروی سرطان طی دو دهه گذشته بوده است.

«استفان رابینسون» از دانشکده علوم بیولوژیکی دانشگاه شرق آنگلیا گفت: این نتایج بار دیگر بیان «بتا3- اینتگرین» را به عنوان یک هدف معتبر کلینیکی هنگام درمان سرطان تثبیت کرده است.

تلاش های آینده باید بار دیگر روی طراحی داروهای جدید متمرکز شود، بتا 3- اینتگرین را هدف گرفته و به کشف این موضوع بپردازد که چگونه می توان موثرترین استفاده از داروهایی را داشت که تاکنون تولید شده است.

این تحقیقات که نتایج آن در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده توضیح داده است که چرا نسخه پیشرفته «avAY3-integrin» به عنوان یک شاخص سلول بنیادین و عامل مقاومت سلول توموری در آزمایش های بالینی برای هدف گرفتن اشکال تهاجمی سرطان مغز ناکام بوده است.

رابینسون گفت: این تحقیقات به محققان کمک می کند تا توضیح بدهند که چرا این داروهای نویدبخش موفقیتی را که پیش بینی می شد نداشته است و چگونه می توان کارکرد آنها را بهبود بخشید. ما نشان داده ایم که تومورها چگونه علی رغم درمان رشد می کنند و می توانند راه رگهای خونی را سد کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها