بزنگاه خیرخواهانه

لزوم توجه و کمک به بیماران و نیازمندان اجتماع از وظایف اولیه هر دولتی است و باید مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور نسبت به پذیرش و درمان مراجعه‌کنندگان اهتمام بیشتری بورزند.
کد خبر: ۶۳۱۱۲۵
بزنگاه خیرخواهانه

آن هم در شرایطی که متاسفانه سیستم و نظام درمانی در کشور به دلایل متعدد اعتباری و مدیریتی وضع مناسبی ندارد و بخصوص در خبرها هر روز می‌خوانیم که افراد مبتلا به بیماری‌های خاص با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و با وجود تلاش‌های مسئولان، همچنان گره‌هایی در راه درمان آنها وجود دارد.

بیمه و حمایت درمانی نیز به هیچ‌وجه پاسخگوی بیماران نیست و هزینه‌های سرسام‌آور و کمرشکن بیماری، افراد و خانواده‌های آنها را از ادامه شرایط و روند بهبود گاهی حتی ناامید می‌کند؛ اما ملت ایران همیشه نشان داده است که در روزهای سخت و حساس و به وقت نیاز در صحنه حاضر خواهند بود و یاری‌رسان بیماران و نیازمندان هستند.

هنرمندان و ورزشکاران با توجه به محبوبیتی که بین عامه مردم دارند، بیش از هر قشر دیگری می‌توانند قدم‌های مثبت و ارزشمندی در این زمینه بردارند و با حضور و مشارکت همیشگی و موثرشان سهم تعیین‌کننده و بسزایی در بسیج همگانی و خیرخواهانه آحاد ملت داشته باشند و آنها را برای مشارکت در امور خیر و خداپسندانه تشویق و ترغیب کنند.

این حضورها و مشارکت‌ها گرچه بی‌مزد و منت و برای رضای خدا و تسکین دردهای مردم دردمند انجام می‌شود، اما باید توجه داشت، اگر همراهی مدیران فرهنگی و حوزه سلامت هم در کنار این اقدام باشد، هم‌افزایی و تاثیرگذاری بیشتر و بهتری دربرخواهد داشت.

هنرمندان بیمار هم در این ارتباط مستثنا از دیگر بیماران نیستند و متاسفانه شرایط و امتیاز ویژه‌ای هم برای دوران پیری، بازنشستگی و بیماری آنها پیش‌بینی نشده است بنابراین در مقاطع مختلف گروهی که بیش از دیگران می‌توانند حضور همدلانه و تسکین‌دهنده‌ای داشته باشند، جماعت هنرمند هستند.

از همین‌رو اجرای نمایشنامه‌خوانی «دو نفر و نصفی» نوشته جلال تهرانی و به کارگردانی مسعود کیمیایی و بازیگری نگار جواهریان، صابر ابر و علی سرابی در مجموعه تئاترشهر که به قصد کمک و یاری به مجید بهرامی بازیگر جوان و خلاق تئاتر ـ که این روزها برای درمان بیماری سرطان مغز استخوان در کلینیکی در آلمان بستری است ـ انجام شد، یک بار دیگر بستر مناسبی برای حضور و مشارکت اهالی هنر و ورزش در حرکتی خیرخواهانه را فراهم کرد که جای قدردانی دارد.

علی رستگار - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها