افخم: استفاده ابزاری از حقوق‌بشر مردود است

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق‌بشر ایران در نشست مجمع عمومی، حقوق‌بشر را مبنای ترقی و کمال انسان‌ها و منبع همزیستی مسالمت‌آمیز کشورها توصیف و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق‌بشر علیه کشورهای مستقل را مردود دانست.
کد خبر: ۶۲۸۰۴۷

به گزارش جام‌جم، مرضیه افخم تاکید کرد: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر درجمهوری اسلامی ایران از جمله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده ولی کلیت قطعنامه مشحون از موارد خلاف واقعیت است که منبع و ماخذی جز سایت‌ها و رسانه‌های مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته ندارد. وی با تاکید بر این‌که ایران تصویب این قطعنامه و همچنین محتوای آن را قویا رد می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران بازی‌های منفعت‌طلبانه و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق‌بشر علیه کشورهای مستقل توسط کشورهای غربی را مردود می‌داند و از این‌که ساز و کارها و ابزارهای حقوق‌بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست بازی قرار می‌گیرد شدیدا متاسف است.

افخم با اشاره به این‌که در قبال وضعیت حقوق‌بشر در ایران اغراق و سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: کشورهای مدعی حمایت از حقوق‌بشر در سابقه تاریخی و امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق‌بشر را در پرونده‌شان دارند. افخم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس شرع مقدس اسلام و همچنین اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمایت حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها