به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها در سودان جنوبی، کاخ سفید نیرو‌های ویژه خود را برای حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک آمریکا به این کشور اعزام کرد. گفته می‌شود اوگاندا نیز سربازانی را به این کشور اعزام کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۹۶۱

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طی نامه‌ای به کنگره اعلام کرد 45 نیروی ویژه آمریکایی برای حفاظت از امنیت جانی هیات‌های دیپلماتیک آمریکا به سودان‌جنوبی فرستاده شده‌اند.

وی افزود: نیروهای مذکور به شکل مطلوبی برای حفاظت از امنیت دیپلمات‌ها مجهز شده و تا زمانی که لازم باشد در سودان جنوبی خواهند ماند. اوباما ضمن هشدار در مورد ادامه این درگیری‌ها، اظهار کرد: امروز، آینده سودان جنوبی در خطر است. جوبا در لبه پرتگاه قرار دارد و درگیری‌های اخیر می‌تواند این کشور را به روزهای تاریک خود بازگرداند.

از سوی دیگر اعلام شد در پی درخواست کمک دولت سودان جنوبی برای تامین امنیت پایتخت این کشور، سربازان اوگاندا در جوبا مستقر شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پدی آنکوندا سخنگوی ارتش اوگاندا تائید کرد سربازان این کشور به جوبا منتقل شده‌اند و قرار است این نیروها اتباع اوگاندا را تخلیه کنند.

در همین حال، آسوک موکرجی، نماینده هند در سازمان ملل متحد اظهار کرد، سه مامور هندی نیروهای حافظ صلح این سازمان در سودان جنوبی به دست مردان مسلح کشته شده‌اند. این درگیری طی یورش گروهی از شورشیان قبیله نوئر که دومین قوم بزرگ این کشورند، به مقر صلحبانان سازمان ملل متحد در ایالت جونگلی رخ داده است.مردان مسلح با هدف حمله به غیرنظامیان قبیله دینکا به این مجتمع حمله کرده بودند. دینکا پرجمعیت‌ترین قبیله سودان جنوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها