رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد:

ابطال کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده در تهران

به گفته رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با نوسازی نشدن طرح نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی کشور طی امسال حدود ۴۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور به سن فرسودگی رسیده‌ است و در سال آینده این رقم به حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۲۷۱۶۱
40 درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است

به گزارش روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هوشنگ خندان‌دل با بیان این‌که توسعه حمل و نقل عمومی شهری تاثیر زیادی در صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و همچنین کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی دارد، از پیگیری وزارت کشور برای تحقق تمامی مصوبات و تکالیف قانونی در این حوزه خبر داد و تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید، توسعه حمل و نقل عمومی شهری و جابه‌جایی سهل و آسان و ایمن مردم در شهرهاست.

وی در مورد حمایت از طرح‌های قطار شهری تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی‌های خوبی متناسب با درآمدهای کشور برای طرح‌های قطار شهری شده است، این برنامه‌ها به صورت ارزی و ریالی بوده که در همین جهت به شهرداری‌ها اجازه داده شده است تا نسبت به استفاده از تسهیلات به صورت اوراق مشارکت نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات در بخش تاکسیرانی نیز گفت: در بخش تاکسی نیز با بیش از ۵۰ هزار تاکسی فرسوده روبه‌رو هستیم که باید هرچه سریع‌تر نسبت به نوسازی آنها نیز اقدام شود.

به گفته خندان‌دل، برنامه این سازمان در بخش تاکسیرانی بالا بردن سطح کیفی ناوگان و به تبع آن خدمات و رفاه شهروندان است که موضوع در کارگروه‌های تخصصی در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها