تیم چین تایپه با مربیگری رضا مهماندوست، عملکردی بهتر از تیم پرستاره ایران داشت

ناکامی بزرگ تکواندوی ایران در منچستر

تکواندوی ایران که طی یکی دو سال اخیر روند نزولی به خود گرفته است، در اولین مرحله از رقابت‌های انتخابی المپیک ره آوردی جز سه مدال برنز نداشت تا مشخص شود تصمیم‌های عجولانه نتیجه‌ای جز شکست در بر ندارد.
کد خبر: ۶۲۶۸۰۹

این تیم با ترکیب حسین تاجیک، سجاد مردانی،میثم باقری، علیرضا نصر آبادانی، فرزاد عبداللهی، هادی مستعان، محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کرد اما فقط سه نفر آخر موفق به کسب مدال شدند. در این میان تغییر کادر فنی در فاصله 20 روز تا اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک 2016، بزرگ‌ترین علامت سوال را در ذهن دوستداران این رشته پرتحرک و مدال‌آور ایجاد کرد. بعد از برکناری رضا مهماندوست که با حرف و حدیث‌های فراوانی روبه‌رو بود، فدراسیون از فریبرز عسکری هم حمایت لازم را نکرد تا سکان هدایت تیم ملی تکواندو به مرتضی کریمی برسد. با این حال این مربی هم در فاصله 20 روز به اعزام تیم ملی تکواندو به منچستر برکنار شد تا حکم سرمربیگری تیم ملی برای بیژن مقانلو زده شود.

مرتضی کریمی، سرمربی پیشین تیم ملی که خود قربانی تصمیمات عجولانه فدراسیون تکواندو شد، در مورد این نتایج ضعیف به ایسنا گفت: کسب این نتایج تقریبا طبیعی بود. وقتی در اوج تمرینات، مربی تیم تغییر می‌کند و فرد جدیدی وارد تیم می‌شود، همه شرایط به هم می‌ریزد و تیم ملی ضربه می‌خورد. همان زمان که قصد تغییر داشتند به مسئولان گفتم عجله نکنید، اما آنها عجله کردند تا مرا تغییر دهند و به این هشدار توجه نکردند. وی با اشاره به این که ملی‌پوشان و کادر فنی در کسب این نتایج بی‌تقصیرند، افزود: ملی‌پوشان و کادر فنی کاری نمی‌توانستند انجام دهند. فدراسیون مقصر است که به دلیل خصومت‌های شخصی، مربیان را تغییر داد و به تیم ضربه زد.

جالب آن‌که در همین رقابت‌ها تیم چین تایپه که رضا مهماندوست، سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران را در اختیار داشت توانست یک مدال طلا و یک نقره کسب کند. مهماندوست حدود 9 ماه است که سرمربیگری این تیم را برعهده گرفته و با تکواندوکاران چین تایپه نتیجه‌ای بهتر از ایران به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها