ماموریت لورانس در این دنیا، تمام شد

سر انجام آن چشم های آبی تیره ایرلندی دیروز پس از 81 سال بسته شدند تا مهر پایانی باشند بر پرونده پیتر اوتول که خیلی ها پس از بازی اش در فیلم لورانس عربستان در سال 1962 میلادی، لورانس صدایش می کردند.
کد خبر: ۶۲۶۵۰۹
ماموریت لورانس در این دنیا، تمام شد

پیتر اوتول، هنرپیشه ای انگلیسی ایرلندی است که با بازی در نقش لورنس عربستان در فیلم دیوید لین به اوج شهرت رسید و پس از ان هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد که سرانجام در سال 2003 آن را به چنگ آورد.  

اوتول برای ایرلندی ها  یک افتخار ملی بود تا آنجا که خبر درگذشتش باعث شد حتی مایکل هیگینز رئیس جمهور ایرلند با انتشار بیانیه ای از مرگش ابراز تاسف کند. اوتول بزرگ شده شمال انگلستان بود. پس از تحصیل در حوزه هنرهای دراماتیک ، وارد دنیای تاتر شد و سرانجام در فیلم لورانس عربستان، پرنده خوشبختی روی شانه اش نشست.  

فیلم لورانس عربستان ،محصول کشور انگلستان است و  بر پایه زندگی توماس ادوراد لورنس، نظامی انگلیسی ساخته شده است  که با اهداف خاص سیاسی راهی عربستان می شود و در آنجا آداب و رسوم زندگی میان قبایل عرب را یاد می گیرد و این فیلم تجربه های لورانس را درعربستان و در زمان جنگ جهانی اول نشان می دهد.  

بسیاری از منتقدان سینما ، لورانس عربستان را بهترین فیلم حماسی تاریخ سینما می دانند که گواه ادعای شان، برگزیده شدن فیلم در هفت حوزه مختلف از دید داوران اسکار استکه یکی از آن اسکارها هم به اوتول به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد رسیده بود.

مریم یوشی زاده - خبرنگار  جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها