یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: بهترین درمان در عفونت ویروسی، استراحت،‌ استفاده از مایعات فراوان و گرم و درمان‌های سنتی مانند سوپ مرغ و قر‌قره سرم نمکی است.
کد خبر: ۶۱۸۳۳۲
بهترین درمان گلودرد

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: گلودرد چرکی می‌تواند بر اثر عوامل ویروسی یا باکتریایی ایجاد شود. به‌طور کلی منظور از گلودرد چرکی وجود ترشحات سفید چرکی روی لوزه‌های کامی است. مهم‌ترین عاملی که باعث گلودرد چرکی می‌شود و نیاز به درمان آنتوبیوتیکی را ضروری می‌کند باکتری از خانواده استرپتوکوک است. در این نوع گلودرد چرکی در صورت درمان نامناسب، بیمار ممکن است به عوارضی نظیر رماتیسم مفصلی مبتلا شود.

وی اظهار کرد: گلودردهای ویروسی شایع‌تر است و معمولا قبل از تجربه گلودرد بیمار از چند روز قبل، آبریزش بینی، بی‌حالی و علائم یک سرماخوردگی معمولی را دارد و سپس گلودرد به آن اضافه می‌شود. تب در هر دو نوع گلودرد وجود دارد و گوش درد در التهاب لوزه ناشی از ویروس و باکتری بدون وجود عفونت در خود گوش دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در گلودردهای ویروسی در صورتی که خطر اضافه شدن عفونت باکتریایی وجود نداشته باشد و علائم بیماری رو به بهبود باشد هیچ‌گونه درمان آنتی‌بیوتیکی لازم نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها