محمدتقی طالبیان در گفتوگو با فارس افزود: اورژانس کشور فقط یک فروند بالگرد در اختیار دارد و پنج دستگاه آمبولانس هوایی و بالگرد نیز از نیروی انتظامی اجاره کردهایم که درواقع برای کار اورژانس ساخته نشده و استانداردهای لازم را ندارد، به همین علت امکان پوشش جادههای فرعی را در کشور نداریم.
وی عنوان کرد: طی نامهای به جهانگیری، معاون اول رئیسجمهور درخواست خرید 44 بالگرد اورژانس را طی یک برنامه ده ساله دادهایم تا بتوانیم مسئولیت پوشش جادههای فرعی کشور را برای ارائه خدمات اورژانس بهعهده بگیریم.
رئیس اورژانس کشور ادامه داد: بالگرد اورژانس مشخصات خاص خود را دارد و باید امکان پرواز و نشستن سریع، پرواز در شب و تجهیزات اورژانس را داشته باشد، در حالی که هیچیک از شش بالگرد در اختیار فعلی اورژانس این مشخصات را ندارد و برای این کار ساخته نشده است.
طالبیان تاکید کرد: هر فروند بالگرد اورژانس با آشیانه و تجهیزات لازم آن بین 22 تا 25 میلیارد تومان هزینه دارد و این رقم در مقابل خودروهایی یک تا دو میلیاردی که در خیابانهای تهران دور میزنند، رقم بالایی نیست، زیرا آمبولانسهایی هستند که سالها میتوانند جان انسانهای زیادی را نجات دهند.
وی تاکید کرد: نهتنها از نظر اورژانس هوایی مشکل داریم؛ بلکه حتی در زمینه اورژانس زمینی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم، سال 83 و 84 با خرید 3100 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر، ناوگان اورژانس کشور برای آن زمان نوسازی شد، اما عمر مفید این آمبولانسها در کشورهای پیشرفته پنج سال و در برخی کشورها هفت سال است و اگر فرض کنیم که در کشور ما، عمر مفید این خودروها ده سال هم باشد، باز هم این خودروها فرسوده شده است و ما شاهد هستیم که اکنون به خرج افتاده و باید جایگزین شوند.
رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم، باید حداقل سالانه 10 درصد این آمبولانسهای فرسوده یعنی سالی 310 دستگاه آمبولانس نو خریداری کنیم تا جایگزین آمبولانسهای فرسوده شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد
نادر قدیانی معتقد است به جای حمایت مستقیم از ناشر مخاطب یا نویسنده، باید از ترویج کتابخوانی در مدارس حمایت کرد