گزیده عناوین صفحه‌ اول روزنامه‌های دوشنبه

لبخندی زد و سکوت کرد

گزیده عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح سه شنبه

عاشورائیان؛ پشتیبان بچه‌های انقلاب

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون تیم ملی جمعه به مصاف تایلند می‌رود،اژه‌ای : سران فتنه مجرم هستند نه معترض،سران فتنه 88مرتکب جرم شدند،پاسخ قاطع به زبان درازی‌های آمریکا و اسرائیل،اعتمادسازی برای ژنو3،حباب سکه طلا منفی شد؟ و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۶۱۵۲۰۲
عاشورائیان؛ پشتیبان بچه‌های انقلاب

سیاست روز:عاشورائیان؛ پشتیبان «بچه‌های انقلاب»

لطفا این بخش را با دقت بخوانید
«درباره‌ی مسائل جاری ما با آمریکا - که این روزها محلّ بحث است - چند نکته را من عرض بکنم؛ سئوال است در ذهنها. اوّلاً یک تذکّر مهم و لازمی را بدهم: هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ی مذاکره‌کنندگان ما را با مجموعه‌ی شامل آمریکا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ی یک - سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ اینها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، اینها بچّه‌های خودمان هستند، بچّه‌های انقلابند؛ یک مأموریّتی را دارند انجام میدهند. کار سختی هم هست [که‌] بر عهده‌ی اینها است؛ دارند با تلاش فراوان آن کاری را که بر عهده‌ی آنها است انجام میدهند. بنابراین نباید مأموری را که مشغول یک کاری است و مسئول یک فرایندی است مورد تضعیف یا توهین یا بعضی از تعبیراتی که گاهی شنیده میشود - که اینها سازش‌کارند، و مانند اینها - قرار داد؛ نه، این حرفها نیست. این را هم توجّه داشته باشید، این مذاکره‌ای که امروز دارد انجام میگیرد با شش کشور - که آمریکا هم جزو این شش کشور است - فقط در مورد مسائل هسته‌ای است و لاغیر. بنده هم اوّلِ امسال در مشهد مقدّس در سخنرانی گفتم [که‌] مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیکنیم.

یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است - که حالا من مختصراً عرض خواهم کرد - این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌ای که در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه‌ی تعلیق غنی‌سازی انجام گرفت، که آن‌وقت تعلیق غنی‌سازی را در مذاکرات با همین اروپایی‌ها، جمهوری اسلامی برای یک مدّتی پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنی‌سازی، امید همکاری از طرف شرکای غربی مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیاری را - که البتّه به‌نحوی تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانی بگویند خب یک ذرّه شما عقب‌نشینی میکردید، همه‌ی مشکلات حل میشد، پرونده‌ی هسته‌ای ایران عادی میشد. آن تعلیق غنی‌سازی این فایده را برای ما داشت که معلوم شد با عقب‌نشینی، با تعلیق غنی‌سازی، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیاری از کارها مشکل حل نمیشود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است؛ این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنی‌سازی را آغاز کردن. امروز وضعیّت جمهوری اسلامی با سال ۸۲، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ، [ در حالی که‌] امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوانهای ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسئولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ی دیپلماسی فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد می‌افتد [تا] بعضی از تبلیغاتچی‌های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچی‌های بی‌مزدومواجب - از روی ساده‌لوحی - نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.»

اینها بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم همین ماه جاری و در آستانه روز مبارزه با استکبار بود.

سربازانی در میدان ژنو
رهبر انقلاب تعبیر زیبایی درخصوص تیم مذاکره کننده کشورمان داشتند. «بچه های انقلاب» در پای میز مذاکرات ژنو پای آرمان های کشورمان ایستادند و اجازه پیشروی دشمنان را ندادند. مذاکراتی که قطعا با سطح هوشیاری بالا از سوی نمایندگان کشورمان همراه بود و کار شبانه روزی آنها باعث شد تا غربی ها، نتوانند اهداف شوم خود را دنبال کنند.

برگزاری یک نشست در سطح معاونین و تغییر یکباره آن با حضور وزرای امور خارجه کشورهای ۱+۵ نشان از تغییرات جدی در روند مذاکرات داشت. اما این بار هم آنها دربرابر حسن نیت ایرانی ها از حربه ای دیگر استفاده کردند و جلوی امضای توافق نامه را گرفتند. «به هرحال توافق نکردن بهتر از توافق بد است» این جمله را اوباما و کری بارها تکرار کرده اند.

خروس های بی محل
این بار در یک تقسیم بندی استراتژیک، فرانسوی ها نقش مدافع رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفتند. درواقع آمریکایی ها برای آنکه نقش اول منفی را بر عهده نگیرند، با تغییر سناریو این فرصت را به فرانسوی ها دادند تا ارادت خود به لابی صهیونیستی را نشان دهد و کری هم در نقش مکمل در کنار فرانسه ایستاد.

حدود یک ماه پیش رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس جمهور فرانسه دیدار داشت. شاید خواندن برخی از اظهارات اولاند نکات جالبی را یادآوری کند: « فرانسه علاقمند است روابط خوبی با ایران داشته باشد... فرانسه آمادگی دارد که پس از فراهم شدن مقدمات لازم در خصوص حل مسایل مربوط به موضوع هسته‌ای ایران هر چه سریع‌تر مرحله جدیدی از توسعه همکاری‌ها میان دو کشور رقم بخورد، ما علاقمندی حل و فصل سریع مسایل مربوط به موضوع هسته‌ای ایران هستیم تا بواسطه آن زمینه‌های همکاری مشترک اقتصادی با ایران فراهم شود.»

جالب است کشوری که رئیس جمهورش معتقد به حل و فصل سریع مسائل مربوط به
انرژی هسته‌ای ایران است، پای خود را روی توافق‌نامه ژنو می‌گذارد و در نقش وکیل مدافع اسرائیل ظاهر می‌شود. بوی توطئه به مشام نمی رسد؟

انرژی هسته ای حق مسلم ماست
این شعار چند سال اخیر ملت ایران در مقابل زورگویی های دشمنان نظام اسلامی بوده است. در دنیایی که حتی سازمان ملل! با قانون جنگل اداره می شود و هر که زورش بیشتر است، خود را محق می داند، به ظاهر دو تفسیر وجود دارد: یا باید بخوری یا خورده شوی.

اما ملت ایران طی این سال ها نشان داده نه ظلم می کند و ظلم را می پذیرد. مردم ما به تاسی از سرور و سالار شهیدان آموخته اند که در مقابل ظلم می ایستند و مقاومت می کنند. این نکته مهمی است که بچه‌های انقلاب در نشست ژنو هم پای آن ایستادند و نشان دادند، تحریم ها و فشارها، مقاومت ملت ایران و البته ایستادن روی پای خود را به همراه داشته است.

حالا مهم نیست غربی ها چه نقشه های شومی دارند. به قول رهبر فرزانه انقلاب «ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ی دیپلماسی فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم»
البته این حمایت نباید چشم و گوش بسته باشد و هوشیاری و آگاهی بالایی می طلبد. این که نگاهی خوشبینانه و سطحی به مذاکرات نداشته باشیم و فکر نکنیم، راح حل همه مشکلات، مذاکره است. بالا بردن ظرفیت و استحکام داخلی قطعا می‌تواند در مسیر دیپلماسی به ماموران انقلاب اسلامی کمک کند و دست آنها را برای مذاکرات پیش رو پُرتر کند.

حالا نوبت ماست
تیم مذاکره کننده هسته ای از سفر فشرده ژنو بازگشته و اکنون درحال آماده سازی برای دور بعدی مذاکرات است. در فرصت باقیمانده نوبت ماست که وارد عمل شویم. ما و مردم حالا درست مثل یک مربی که در وقت استراحت بین دو نیمه یا دو راند مبارزه، به بازیکنانش هم روحیه می دهد، هم نکات فنی را گوشزد می کند باید عمل کنیم. ما باید سعی کنیم سختی ها را از سفر بعدی مذاکره کنندگانمان کم کنیم. باید به فرزندان انقلاب روحیه داد تا مقامومت منطقی خود را همچنان حفظ کنند و در مواقع لزوم نیم نگاهی هم به نرمش قهرمانانه داشته باشند. نرمشی که قطعا منافع و حقوق ملت ایران را تضییع نخواهد کرد.

یادمان باشد در روزهایی نفس می کشیم که عطر و بوی حسینی فضا را در بر گرفته است. تاسوعا و عاشورای حسینی در پیش است و پس از آن جمعه دوم ماه محرم از راه می رسد. شاید این روز برای برپایی یک راهپیمایی در دفاع از مامواران انقلاب روز خوبی باشد. روزی که ضمن حمایت از تیم دیپلماسی کشورمان، به غربی ها بگوییم ما از حقوق مسلم خود عقب نمی نشینیم.

جام جم

برخیز و‌ حماسه‌خوان عاشورا باش
مقام معظم رهبری: دنیای اسلام گرفتار اختلافات تحمیلی است
رئیس کل بانک مرکزی: نرخ ارز پایین‌تر می‌آید
تیم ملی جمعه به مصاف تایلند می‌رود

کیهان

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج گرفتاری بزرگ امروز دنیای اسلام تحمیل آتش‌افروزی مذهبی است
دولت میزان جریمه مصرف مازاد برق و گاز را اعلام کرد
سیدحسن نصرالله: پیروزی‌های مقاومت را مدیون امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانیم
اژه‌ای : سران فتنه مجرم هستند نه معترض

خراسان

نقشه راه جدید همکاری ایران و آژانس امضا شد
وزیر نیرو: 290 دریاچه ارومیه داریم که در حال خشک شدن است
اظهارات اژه ای درباره قتل معاون وزیر صنعت، پارازیت ها، دادگاه احمدی نژاد و مهدی هاشمی

رسالت

مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران حج مطرح فرمودند: تفرقه بین شیعه و سنی در دستورکار دشمنان
زارعی: تیم مذاکره کننده از تاکتیک‌های خوبی برای مقاومت بهره برد
سران فتنه 88مرتکب جرم شدند
سیاست خارجی آمریکا بر مبنای منفعت طلبی است

جمهوری اسلامی

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج: ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: کربلا پرچم مظلومیت اهل بیت(ع) است
رئیس اتاق ایران: پیمان‌سپاری ارزی لغو شد
توافق ایران و آژانس برای بازدید از معدن گچین و راکتور آب سنگین اراک

سیاست روز

عاشورائیان؛ پشتیبان «بچه‌های انقلاب»
پاسخ قاطع به زبان درازی‌های آمریکا و اسرائیل
هشدار رهبر انقلاب:تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد
نگاه کن به روزهای زیبای زینب(س)

تهران امروز

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران حج: ظرفیت حج در مقابل توطئه تفرقه‌افکنی میان مذاهب فعال شود
توافق جدید ایران و آژانس انرژی اتمی
افزایش نرخ سود بانکی بایگانی شد
اژه‌ای: ایران کشور امنی است، اما نباید همین کوچک‌ترین ناامنی‌ها نیز اتفاق بیفتد

وطن امروز

اظهارات هماهنگ وزیرخارجه آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنا درباره تداوم فشارها بر ایران؛ بازی تحریم‌های جدید سنا
رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران حج تاکید کردند؛ حج علیه اختلافات مذهبی
اژه‌ای: مجرمان به کشور بازگردند دستگیر می‌شوند
چه کسانی صفحه فیس‌بوک دکتر ظریف را اداره می‌کنند؟ عملیات روانی از تل‌آویو تا تهران!

قانون

درهای مجتمع آب سنگین اراک به روی بازرسان آژانس گشوده شد؛ اعتمادسازی برای ژنو3
بخشش داماد متهم به قتل به حرمت تاسوعای حسینی
گزارش «قانون» از مشکلات مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی؛ کاسبان زلزله ورزقان
رئیس جمهور: اقلیت‌های دینی در سرنوشت خودشان تعیین کننده‌اند

حمایت

رهبر معظم انقلاب: ظرفیت حج درمقابل‌توطئه‌آتش‌افروزی‌های‌مذهبی‌فعال‌شود
سخنگوی دستگاه قضا: همه موظف به حمایت از آمران به معروف هستند
رییس‌جمهوری: دولت به رعایت حقوق شهروندی پایبند است
همه فرایض در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

شرق

واگذاری اجرای طرح «عفاف وحجاب» به وزارت کشور
دوربرگردان «اراک» به «ژنو»
مقام‌معظم‌رهبری:ظرفیت عظیم حج در مقابل توطئه آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود
 سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛عدم تغییر در تصمیم «حصر»

ابتکار

احمدی نژاد شاکی خصوصی دارد
حبیب‌اله زاده نماینده تهران در لندن؛ کارداران غیرمقیم ایران و انگلیس مشخص شدند
روحانی اوایل آذر گزارش عملکرد می‌دهد؛ پایان 100روز اول دولت یازدهم
پشت پرده رای ندادن نمایندگان مجلس به گزینه‌های وزارت ورزش چیست؟ مجلس وزیر ورزش می‌خواهد یا جوانان؟

مردم سالاری

رییس دفتر رییس جمهور خبر داد: ارائه گزارش 100 روزه دولت؛ دو هفته دیگر
شکل‌گیری مسیر اعتماد‌‌سازی بین ایران و آژانس؛ ایران مجوز بازرسی از کارخانه آب سنگین اراک را صادر کرد
اظهارات دولتمردان دهم در مورد رابطه با ساختمان لادن: با احمدی‌نژاد رابطه‌ای ندارم

دنیای اقتصاد

«دنیای اقتصاد»اثر تحولات بازار سهام بر بازار ملک را بررسی می‌کند، افت بازار مسکن با خیز بورس
آمانو به تهران آمد، توافق ایران و آژانس اتمی برای بازدید از اراک
رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد؛ راهبرد محاسبه نرخ سود و ارز
حباب سکه طلا منفی شد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها