شام کاری با فرستاده سلطان مسقط
جزئیات سفر وزیر خارجه عمان به تهران را بررسی کرده‌ایم

شام کاری با فرستاده سلطان مسقط

روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» در گزارشی با عجیب خواندن اتحاد و همکاری میان عربستان و اسرائیل از تلاش ریاض برای دستیابی به سلاح هسته ای خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۰۶۴
عربستان به دنبال سلاح هسته ای است

در بخش چندرسانه ای این روزنامه با اشاره به این موضوع آمده است: عربستان در حال سرمایه گذاری برای مجهز کردن خود به تسلیحات هسته ای است و پس از کمک به برنامه هسته ای پاکستان، حال خود به دنبال این سلاح است.

روزنامه کوریره دلاسرا با تاکید بر این که با این اقدام ریاض خاورمیانه بیش از پیش خطرناک می شود، افزود : علاوه بر این ارتباط سری میان عربستان و اسرائیل بیشتر شده و هدف از آن انزوای تهران است.
این روزنامه با اشاره به این که ثروتمندترین و محافظه کارترین حکومت جهان و رهبر جهان سنی، یعنی عربستان کشوری که در آن زنان از آزادی برخوردار نیستند و حقوق بشر نیز یک مساله آزار دهنده است، افزود : اکنون عربستان و اسرائیل علیه ایران متحد شده و دشمن صهیونیستی هم اکنون تبدیل به شریکی ارزشمند برای سعودی ها شده است.
کوریره دلاسرا ادامه داد: ریاض برای ضربه به ایران حتی سعی بر تحمیل جنگ علیه سوریه کرد و سعودی ها حتی با گستاخی تمام به آمریکا پیشنهاد دادند که در صورت حمله به سوریه تمام هزینه ها را متحمل می شوند و باراک اوباما نیز از این گستاخی و پررویی عربستان ناراحت شد.
در این میان روسیه و امریکا در ارتباط با سوریه احتیاط کرده و به یک تواقق رسیدند که به دنبال آن عربستان با گستاخی کرسی موقت شورای امنیت را رد کرد که این نیز باعث ناراحت شدن سایر کشورهای عربی شد زیرا دیگر نماینده ای در شورای امنیت ندارند و هم اکنون شکافی میان سنی ها نیز ایجاد شده است.(ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: عربستان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها