نذری برای سلامت
هرآنچه لازم است این روزها درباره مصرف ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف بدانیم

نذری برای سلامت

توزیع غذای نذری امام حسین(ع) در2900 امامزاده

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد: در بیش از 2900 امامزاده کشور نذورات امام حسین(ع) بر اساس نیات واقف میان عزاداران حسینی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۰۳۲
توزیع غذای نذری امام حسین(ع) در2900 امامزاده

احمد شرفخانی با بیان این‌که 19 هزار موقوفه در سراسر کشور با نیت روضه، مرثیه خوانی، شبیه خوانی، عزاداری و تعزیه خوانی برای امام حسین(ع) ثبت شده است، به مهر گفت: از این تعداد 9000 موقوفه با نیت اطعام عزاداران حسینی ثبت شده که برخی از این موقوفات با نیات عزاداری مشترک است.

وی افزود: در ایام محرم و صفر در 2980 امامزاده کشور برنامه و مراسم عزاداری برگزار می‌شود که بر اساس نیات واقفان در موقوفات ثبت شده در هر شهر و استان (نیت اطعام عزاداران حسینی) عزاداران اطعام می‌شوند.

شرفخانی با بیان این‌که برخی از نیات واقفان توزیع آش نذری، حلیم، قیمه، قرمه سبزی و کباب و غیره است، اظهار کرد: ولی بیشتر نیات واقفان توزیع و اطعام عزاداران حسینی عنوان شده و نوع طعام مشخص نشده است.

معاون سازمان اوقاف در پاسخ به این‌که مشاهده شده که در برخی امامزاده‌ها غذاهای نذری در ظروف پلاستیک توزیع می‌شود، عنوان کرد: اوقاف امسال ابلاغ کرده است که تمامی نذورات در ظروف گیاهی توزیع شود، ولی در برخی شهرها این ظروف پیدا نمی‌شود و در این مورد مشکل داریم.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف از برگزاری غرفه‌های مشاوره، گفتمان دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه خبرداد و گفت: در 1300 امامزاده در ایام محرم نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی برپا شده است.

newsQrCode
برچسب ها: غذا نذری
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها