اروپا و آمریکا غرق می شوند!

دانشمندان با بررسی همه پیامدهای ناشی از روند گرمایش زمین به این نتیجه رسیده اند که احتمال آب شدن همه یخ ها وجود دارد و پس از آن بخش هایی از اروپا و آمریکا زیر آب خواهد رفت.
کد خبر: ۶۱۳۶۱۴
اروپا و آمریکا غرق می شوند!

بر اساس نقشه ای که محققان تهیه کرده اند سناریوی حوادث آتی در کره زمین به روشنی مشخص است یعنی سطح آب دریاها 65 متر بالا خواهد رفت و درمای زمین بین 14 تا 26 درجه افزایش می یابد.

این حوادث موجب می شوند قاره آفریقا به اندازه کافی آب داشته باشد و صحراها قابل سکونت شوند. ولی پلاژهای واقع در سواحل دریای مدیترانه و حتی اسکندریه و قاهره زیر آب می روند.

در اروپا بیش از همه هلند و دانمارک آسیب خواهند دید و شهرهای لندن و ونیز به طور کامل زیر آب می روند. سواحل آمریکا، پاراگوئه و اوروگوئه و نیز پایتخت آرژانتین هم، چنین سرنوشتی خواهند داشت.

به گفته کارشناسان، غرق شدن پرجمعیت ترین منطقه کره زمین هم به همین اندازه وحشتناک خواهد بود و آب شدن یخ ها می تواند موجب زیرآب رفتن بخش مرکزی چین و کل بنگلادش شود.

در استرالیا دریاچه عظیمی درست در مرکز قاره پدیدار خواهد شد، کوبا به شبه جزیره تبدیل می شود و فلوریدای آفتابی همراه با بخشی از سواحل شرقی آمریکا و مکزیک ناپدید می شود.

دانشمندان معتقدند روند آب شدن یخ ها به چند عامل بستگی دارد که در میان آنها سرعت افزایش حجم گازهای گلخانه ای در جو زمین از بقیه اهمیت بیشتری دارد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها