مادر دختر نوجوان به کودک‌آزاری متهم شده است

دختر 14ساله؛ متهم پرونده خودکشی هم‌مدرسه‌ای

مادر و دختر چهارده ساله آمریکایی به آزار و اذیت، سوءاستفاده و اهمال در قبال کودکان متهم و بازداشت شده‌اند. دختر چهارده ساله در مدرسه نوجوان دیگری را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و با تمسخر و اذیت او به مدت طولانی، خودکشی‌اش را رقم زده است.
کد خبر: ۶۱۳۳۴۱

پلیس در حال بررسی علت دقیق خودکشی این دختر دوازده ساله‌ به نام ربکاست. او یک ماه قبل به زندگی خود پایان داد. کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند دختر 14 ساله که همکلاسی قربانی بود، به تمسخر و تهدید او در مدرسه اقدام می‌کرد. این دختر به همراه یک دختر دوازده ساله دیگر در این ماجرا دست داشتند و متهم دوم نیز در بازداشت به سر می‌برد.

پدر متهم چهارده ساله اعلام کرده دخترش جرمی مرتکب نشده است. این دختر دانش‌آموز ماه‌ها فیلمی از ربکا (قربانی) را در سایت‌های مختلف اینترنتی منتشر می‌کرده که نشان می‌داد او از نردبان سیلو در یک منطقه ممنوعه بالا می‌رود. ربکا قبل از مرگ یک بار رگ مچ دست خود را زده، اما بموقع نجات پیدا کرده و زنده مانده بود.

پس از مرگ ربکا یک نوشته در فیسبوک متهم چهارده ساله گذاشته شد که گفته می‌شود توسط خود او نوشته شده است. او نوشته بود: بله، من ربکا را تهدید کردم و حالا او خودش را کشته و من هم هیچ توضیحی نمی‌دهم.

پلیس سپس این دختر نوجوان و خانواده او را احضار و در نهایت نوجوان را بازداشت کرد. قاضی پرونده اعلام کرد: رفتار دختربچه ما را مجبور به این کار کرد.

اما پدر متهم می‌گوید صفحه فیسبوک دخترش هک شده و او نمی‌تواند این کار را کرده باشد. او گفته است: هنگامی که این نوشته پست شد، دختر من مقابل تلویزیون خوابش برده بود و من او را به تختخوابش بردم و لپ‌تاپ را نیز با خودم به اتاق بردم. تنها راه دیگر پست کردن این نوشته می‌تواند تلفن همراه من باشد که آن هم همیشه همراه من است. دخترم نمی‌تواند این کار را کرده باشد. حتما حساب کاربری‌اش هک شده است.

اما قاضی گفته کارشناسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد متهم خودش در این کار دست داشته است.

ربکا (مقتول) و متهم، قبل از این اتفاق دوستان صمیمی بودند، اما به نظر می‌رسد هر دو به یک پسر علاقه‌مند شدند و اختلافات از آنجا شروع شد. پلیس ضمن تحقیقات به این موضوع پی برده است.

پلیس لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه 15 دختر نوجوان را بررسی و پیام‌های وحشتناکی خطاب به ربکا در آنها پیدا کرده است. بعضی از این پیام‌ها به این شرح است: هیچ‌کس به تو اهمیت نمی‌دهد. من از تو متنفرم. تو جدا مستحق
مرگ هستی.

قاضی گفته است: ربکا از خود دفاعی نکرده و این جواب‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و ذره‌ذره غرق شد.

رنجی که ربکا تحمل می‌کرد از کسی پوشیده نبود. معلم‌های مدرسه او را در حال گریه می‌دیدند. او دائم در حال جنگ بود. او یک بار اقدام به خودکشی اقدام می‌کند. پس از خودکشی اول ربکا کمپینی در مدرسه شکل گرفت و مدیر و معلمان مدرسه از دانش‌آموزان خواستند به تهدید و اذیت یکدیگر پایان دهند.

شب حادثه او پیامی برای یکی از دوستان خود در فیسبوک فرستاده و نوشته بود: امشب می‌پرم. دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. وکیل متهم چهارده ساله از مواضع پدر او حمایت کرده و گفته است: بازداشت صورت گرفته درست نیست. موکل من جرمی مرتکب نشده و پیامی که در فیسبوک به آن استناد شده، از طرف او نبوده است.

والدین متهم گفته‌اند آنها هفت فرزند دارند و فعالیت‌های همه بچه‌ها را در فضای مجازی کنترل می‌کنند. پدر او گفته است: من رمز عبور دخترم را دارم و همیشه فیسبوک او را کنترل می‌کنم. او هیچ پیام تهدیدآمیزی برای کسی نفرستاده، اگر این کار را می‌کرد من متوجه می‌شدم.

دادستان گفته است متهم علاوه بر فیسبوک در سایت‌های دیگر نیز فعالیت داشت و از آن طریق پلیس به او مظنون شد. پدر و مادر او در مقابل سوالات مطرح شده درباره این سایت‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند و گفتند تنها سایتی که دخترشان در آن عضویت داشت، فیسبوک بود.

آنها تائید کردند دخترشان و ربکا دوستان قدیمی بودند که بتازگی به دلیل علاقه به یک پسر دچار اختلاف شده بودند، اما دخترشان هرگز تهدیدی علیه ربکا نکرده و از مرگ او بسیار متاسف و ناراحت است.

در همین حال پلیس فلوریدا اعلام کرد مادر سی ساله این متهم به نام ویویان وسبرگ نیز بازداشت شده است.

قاضی پرونده گفت بازداشت زن سی ساله ارتباطی به پرونده دخترش ندارد، بلکه دستگیری او بعد از آن صورت گرفته که همسایه‌ها گزارش دادند این زن کودکان خود و سایر کودکان را کتک می‌زند. قاضی در کنفرانس خبری فیلمی یک دقیقه‌ای را منتشر کرد که این زن را در حالی‌که دو پسربچه را کتک می‌زند نشان می‌دهد. این ویدیو در اینترنت نیز پخش شده است.

وسبرگ در ابتدای تحقیقات گفت کتک زدن کودکان یک اتفاق بود، اما بعدا درباره علت کتک زدن اطفال گفت از دستش در رفته است، چرا که روز خیلی بدی داشته و به اعصاب خود مسلط نبوده است.

مشخص نیست این فیلم توسط چه کسی ضبط شده و در چه زمان و مکانی این اتفاق افتاده است. قاضی گفته تحقیقات هم در مساله خودکشی و هم در مورد خشونت علیه کودکان در حال انجام است و تا آن زمان این زن در بازداشت خواهد ماند.

مترجم: سارا لقایی 

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها