مومنی : 20هزار گواهینامه به زودی پر می‌کشد!

جاده چالوس احتمالا زوج و فرد می شود

رئیس پلیس راهور ناجا از احتمال زوج و فردشدن تردد خودروها درجاده چالوس خبر داد و افزود:‌ قطعا محدودیت‌های جدیدی برای این جاده تا پیش از پایان سال اجرا می ‌شود.
کد خبر: ۶۱۱۷۳۰
جاده چالوس احتمالا زوج و فرد می شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران از ضرورت یکطرفه کردن جاده‌های چالوس و هراز به علت ترافیک شدید این محور در روزهای پایانی هفته خبر داد.

وی گفت: پلیس محدودیت‌های جدیدی را در دست بررسی دارد که مهم ترین آنها اجرای طرح زوج و فرد در روزهای پایانی هفته در جاده چالوس است که قطعا پس از نهایی شدن طرح، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: 10 میلیون نفر در شمال البرز و بیش از این میزان نیز در جنوب آن سکونت دارند، اما یک مسیر کامل جدا برای مسافرت این میزان جمعیت وجود ندارد و این امر موجب شده است زندگی عادی مردم در شمال کشور نیز با اختلال جدی مواجه شود.

سردار مومنی از دولت خواست طرح‌ های نیمه تمام در جاده ‌های فیروزکوه و هراز، 12 کیلومتر از آزادراه قزوین - رشت و آزادراه در دست ساخت تهران - شمال که سالهاست به اتمام نرسیده است، هرچه سریعتر تکمیل و اجرایی شود.

وی افزود: در غیر این صورت پلیس ناگزیر است به رغم میل باطنی خود، محدودیت‌هایی را برای جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی اعمال کند.

سردار مومنی درباره زمان اجرای این محدودیت افزود: قطعا قبل از پایان سال به صورت آزمایشی این طرح را در جاده چالوس اجرا می‌کنیم و اگر این طرح موفقیت آمیز باشد به سایر جاده‌های مشکل‌ دار نیز توسعه خواهد یافت.

وی گفت: این طرح در عید نوروز به صورت کامل اجرا خواهد شد تا بخش زیادی از مشکلات ترافیکی این مسیر برطرف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: انتظار داریم وزارت راه برای احداث یک جاده ایمن و مجزا برای سفر به استانهای شمالی اقدام کند، چرا که در غیر این صورت پلیس برای رفاه حال مسافران مجبور است به رغم میل باطنی  محدودیت‌های ترافیکی را در جاده‌ ها افزایش دهد.

 مومنی همچنین اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال 408 هزار خودرو شماره گذاری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش یافته است؛ همچنین شماره گذاری خودرو در سال 91 نسبت به سال 90، 50 درصد کاهش داشته است.

وی از شماره گذاری یکصد و 94 هزار موتورسیکلت طی این مدت و نیز کاهش 48 درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: در هفت ماهه امسال 17 هزار خودرو اسقاط شدند که نسبت به مدت مشابه شاهد کاهش 80 درصدی اسقاط خودروها بوده ایم.

به گفته مومنی در 6 ماهه نخست امسال حدود 800 نفر در تصادفات رانندگی کمتر کشته شدند، که این میزان 7 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا از استان های کرمان، خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی و گلستان به عنوان استان هایی که بیشترین کاهش تلفات رانندگی را شاهد بودند، نام برد و افزود: استان های کردستان، فارس، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویر احمد و البرز بیشترین افزایش تلفات رانندگی را داشته اند.

این مقام ارشد انتظامی از مسئولان استان های مزبور خواست تا در مدت باقیمانده و تا پایان سال، منابع و ظرفیت های خود را برای کاهش تلفات و تصادفات رانندگی بسیج کنند.

مومنی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 979 مورد نقص نهادها و دستگاه ها در تصادفات توسط پلیس اعلام شد که به ترتیب، شهرداری، وزارت را ه و شهرسازی و اداره اب و فاضلاب در مراتب اول جدول قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 20 هزار راننده در آستانه ضبط گواهینامه هستند، تصریح کرد: در هفت ماهه نخست امسال گواهینامه 6 هزار راننده به علت اخذ 30 نمره منفی از سوی پلیس ضبط شده است.

مومنی با اشاره به طرح زمستانی از آماده باش پلیس در این طرح خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی با دستگاه های مسئول به منظور کسب آمادگی های لازم در این طرح در آینده نزدیک برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز ماه محرم و برگزاری هیئات مذهبی از آمادگی پلیس راهور در سراسر کشور در این ماه خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم با دسته جات مذهبی بعمل آمده و همچنین مقرر شد در همه هیئات یک نماینده بعنوان رابط با پلیس وجود داشته باشد و از سوی دیگر پلیس در این ایام هیئت های مزبور را به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری سرور و سالار شهیدان همراهی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها