قتل دختر دانشجو در روانسر

همکلاسی، همکلاسیش را کشت

گروگانگیر 3 میلیاردی به قصاص محکوم شد

گروگانگیر سه میلیاردی که دختر دانشجو را با سم سیانور به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص، زندان و شلاق محکوم شد.
کد خبر: ۶۰۸۹۳۶

به گزارش مهر، ساعت 23 روز چهارشنبه بیستم دی ماه سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد یا افراد ناشناسی با ارسال پیامک، مدعی ربودن دخترم شده و برای آزادی او سه میلیارد تومان پول می‌خواهند.

با آغاز تحقیقات از مادر یاسمن بیست و دو ساله، وی گفت: دخترم ظهر روز چهارشنبه با خودروی شخصی برای رفتن به کافی نت از خانه خارج شد و تا ساعت 21 و 30 دقیقه از وی بی‌اطلاع بودم تا این که از طریق تلفن همراه وی، پیامکی دریافت کردم مبنی بر این که دخترم ربوده شده و آدم‌ربایان در ازای آزادی او سه میلیارد تومان پول در قالب 300 بسته چک پول پنجاه هزار تومانی خواسته و تهدید کرده بودند در صورت اطلاع موضوع به پلیس دیگر دخترتان را نمی‌بینید.

همزمان با آموزش‌ به مادر یاسمن، مشخصات خودروی دختر ربوده شده و دستور دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان آغاز شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی و در ردیابی‌های تیم‌های ویژه آگاهی، در کمتر از 24 ساعت مخفیگاه فرد درخواست کننده پول به نام حمیدرضا، بیست و پنج ساله در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد، اما با توجه به احتمال تهدید جان دختر ربوده شده، کارآگاهان این شخص را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا با شناسایی دیگر همدستان احتمالی، در عملیات غافلگیرانه ربایندگان را دستگیر کرده و یاسمن را نجات دهند.

ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد حمیدرضا از هم دانشگاهی‌های یاسمن است و او را بخوبی می‌شناسد. با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده درباره حمیدرضا، کارآگاهان اطمینان یافتند که وی با هدف شناسایی نشدن از سوی پلیس، یاسمن را خواهد کشت که با هماهنگی‌ قضایی، حمیدرضا شامگاه بیست و دوم دی دستگیر و از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی یاسمن کشف شد.

با دستگیری متهم، تحقیقات از او آغاز شد و در حالی که وی ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فرد گمشده بود، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک منتقل و در آنجا دفن کرده است.

با تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و صبح دیروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.

سپس حمیدرضا در دفاع از خودگفت: بیستم دی به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه قرار گذاشتیم تا به کافی‌نت برویم. با توجه به این که از قبل تصمیم به خودکشی داشتم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه مقابل یک آبمیوه‌فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم؛ زیرا او از مشکلاتم خبر داشت. اما اشتباهی آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم. بعد از مرگ یاسمن، با خودروی او جسدش را به سوهانک برده و در آنجا دفن کردم. من قصد کشتن او را نداشتم و فقط می‌خواستم خودکشی کنم.

متهم درباره انگیزه خود از ارسال پیامک و درخواست سه میلیارد تومان نیز مدعی شد، پس از دفن جسد، با اطلاعاتی که از وضع مالی خانواده یاسمن داشته، تصمیم به این کار گرفته است.پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند و پسر جنایتکار را به قصاص، تحمل زندان و شلاق محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها