راه‌آهن در آستانه 100 سالگی

فقط سالی 114 کیلومتر خط آهن ساختیم

وزیر راه و شهرسازی:

حمایت از حمل‌ و نقل ریلی فقط درحرف بوده است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که حمایت از حمل‌ و نقل ریلی بیشتر در حرف بوده است، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت کنونی سرمایه‌گذاری شبکه ریلی استفاده کنیم و امکان دسترسی مردم در حومه شهرها به ریل فراهم شود.
کد خبر: ۶۰۸۲۳۴

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در حاشیه پانزدهمین همایش نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل ریلی افزود: خیلی درخصوص در اولویت قرار داشتن حمل‌ و نقل ریلی صحبت می‌شود، اما در عمل امکان دسترسی مردم به این حمل ‌و نقل محدود است.

وی تصریح کرد: لازمه این کار این است که بتوانیم یک سرمایه‌گذاری عمده انجام دهیم، اکنون حدود 1700 واگن در بخش مسافری داریم که عمر همین ناوگان 29 سال است و حداقل نیاز به 3000 واگن جدید داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در بخش ناوگان نیازمند سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد تومانی هستیم، یادآور شد: اگر فرض کنیم این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شود، در این صورت این بحث مطرح می‌شود که طرح‌‌ها چگونه باید اقتصادی باشد.

آخوندی با یادآوری این‌که تمام ناوگان مسافری خصوصی شده است، افزود: بخش خصوصی باید بتواند در بخش حمل‌ و نقل ریلی با نرخ‌های بخش جاده‌ای رقابت کند و نرخ بازگشت سرمایه نیز به نرخ تورم بستگی دارد و کسی نمی‌تواند این نرخ (نرخ بازگشت سرمایه) را تعیین تکلیف کند.

به گفته آخوندی، حق دسترسی در بخش مسافری از سرمایه‌گذاران دریافت نمی‌شود و در بخش باری بالای 50 درصد دریافت می شود و باید بتوانیم با مدل‌هایی این حق دسترسی را به نفع حمل‌ و نقل ریلی کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها