مردی که به قصد سرقت وارد خانه دوستش در شهرستان گنبد استان گلستان شده و زن صاحبخانه را به قتل رسانده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۷۸۴۳

به گزارش جام‌جم، سرهنگ محمدعلی عسگری، فرمانده انتظامی شهرستان گنبد در این باره گفت: بیست‌ویکم مهر امسال زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از کشته شدن زن همسایه‌شان در یکی از محله‌های گنبد خبر داد.

وی افزود: با گزارش موضوع به پلیس، کارآگاهان جنایی به محل حادثه اعزام و با جسد زن صاحبخانه در یکی از اتاق‌ها مواجه شدند. پسر 9 ساله این زن نیز که بشدت شوکه شده بود و قدرت حرف زدن نداشت، کنار جسد مادرش نشسته بود.

عسگری یادآور شد: پس از هماهنگی قضایی با بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای گنبد، جسد زن جوان به پزشکی قانونی و پسر 9 ساله مقتول نیز به پلیس آگاهی منتقل شد. این در حالی بود که کارآگاهان جنایی در بازرسی از خانه مقتول متوجه شدند اثاثیه منزل به هم ریخته است، اما سرقتی انجام نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبد خاطرنشان کرد: کارآگاهان جنایی با تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند همسر مقتول در خانه نبوده و هیچ فرد غریبه‌ای به این خانه رفت و آمد نداشته است.

پسر 9 ساله شاهد جنایت بود

وی افزود: در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری عامل جنایت و رازگشایی از این پرونده ادامه داشت، کارآگاهان در گفت‌وگو با تنها شاهد حادثه ـ فرزند مقتول ـ متوجه شدند او با شنیدن سر و صدا از خواب بیدار شده و دیده مردی به نام وحید که با پدرش دوست بوده و چند بار به خانه‌شان آمده، با مادرش درگیر شده و او را کشته و از خانه فرار کرده است.

عسگری یادآور شد: با جمع‌بندی این اطلاعات، هویت عامل جنایت شناسایی شد و متهم تحت تعقیب قرار گرفت تا سرانجام مخفیگاه وی در یکی از محله‌های گنبد شناسایی شد و او در حالی که قصد فرار از خانه‌اش را داشت، دستگیر شد و از خانه وی نیز لباس خون‌آلود و چاقویی که روز حادثه از آن استفاده کرده بود، کشف و ضبط شد.

اعتراف متهم به قتل

وی خاطرنشان کرد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی به قتل زن آشنا اعتراف و عنوان کرد با شوهر مقتول از چندی پیش آشنا شده و گاهی به خانه‌شان رفت و آمد داشته تا این‌که متوجه شده زن جوان بیشتر اوقات در خانه تنهاست و طلاهایش را در خانه نگهداری می‌کند و وسوسه شده از خانه آنها سرقت کند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبد افزود: در ادامه معلوم شد، متهم خانه مقتول را زیر نظر گرفته و با اطلاع از نبود شوهر او در منزل، نیمه شب از بالای دیوار وارد خانه می‌شود و برای سرقت طلا و پول، خود را به اتاق زن صاحبخانه می‌رساند که وی با شنیدن سر و صدا از خواب بیدار و با مرد آشنا رو‌به‌رو می‌شود و از او می‌خواهد خانه را ترک کند و به او و فرزندش آسیبی نرساند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه وقتی زن جوان با متهم درگیر می‌شود تا او را از خانه خارج کند، مرد جوان با سه ضربه چاقو، جان زن صاحبخانه را می‌گیرد و پس از جستجوی خانه، وقتی موفق به یافتن پول و طلا نمی‌شود، از ترس این‌که همسایه‌ها متوجه حضورش شوند، سراسیمه خانه را ترک می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبد به مردم هشدار داد از افرادی که به خانه‌شان رفت وآمد می‌کنند، شناخت کافی داشته باشند و درباره طلاها یا اموالی که در خانه نگهداری می‌کنند، به دیگران اطلاعات ندهند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهم به قتل، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها