متخصصان قلب و عروق تاکید دارند که انار، محافظ خوبی برای قلب و عروق در برابر آسیب‌های ناشی از مصرف موادغذایی پرچرب و با کلسترول بالاست. به گزارش ایسنا،‌ این پزشکان بر این باورند که مکمل‌های تولید شده از میوه انار می‌تواند با تقویت و حفظ سلامت رگ‌های خونی، آنها را سالم نگه دارد و از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند. از آنجا که خوردن غذاهای پرچرب باعث آسیب دیدن رگ‌های خونی‌ و جداره عروق می‌شود، گنجاندن ترکیب پلی‌فنول موجود در انار در رژیم غذایی بسیاری از عوارض منفی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را از بین می‌برد و از بروز نارسایی غشای داخلی قلب و عروق که اولین علائم سکته و تصلب شرایین است، جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۶۰۶۶۰۷

کشف روشی موثر برای درمان گرگرفتگی

پزشکان در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که تزریق داروی بی‌حسی موضعی به گردن می‌تواند برای کنترل گرگرفتگی ناشی از یائسگی موثر باشد. به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی بر این باورند که تزریق داروی بی‌حسی موضعی به ناحیه‌ای از گردن که با منطقه تنظیم دمای مغز ارتباط دارد، می‌تواند میزان گرگرفتگی در دوران یائسگی را تا 50 درصد کاهش دهد. تحقیقات انجام شده طی دهه گذشته حاکی از آن بوده که کاربرد روش هورمون درمانی جایگزین، برای کنترل علائم دوران یائسگی با عوارض جانبی همچون افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان در ارتباط است، اما استفاده از روش جدید می‌تواند بسیار کم عارضه‌تر باشد.

کودکتان را به صبحانه علاقه‌مند کنید

یک کارشناس تغذیه با اشاره به روش‌های افزایش میل کودک به صبحانه توصیه کرد: والدین سعی کنند صبحانه را همراه کودک آماده کنند، چرا که در این صورت این کار برای او به یک ماجرای بامزه تبدیل می‌شود، به این ترتیب کودکان عادت غذایی صحیحی را کسب می‌کنند. به گزارش ایسنا، ناهید برخورداری با اشاره به اهمیت صبحانه و تأثیر آن بر قوای جسمانی کودکان در خصوص روش‌های مناسب عادت دادن آنها به خوردن صبحانه، اظهار کرد: والدین سعی کنند کودک را صبح‌ها کمی زود‌تر بیدار کنند تا کودک وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد. وی عنوان کرد: البته اگر کودک صبح‌ها احساس گرسنگی نمی‌کند، بهتر است با مقدار کم صبحانه، یک لقمه کوچک یا یک لیوان آب میوه شروع کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها