نهاوندیان :

در امور زنان تصدی گری وظیفه دولت نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به این که در امور زنان تصدی گری وظیفه دولت نیست، یادآور شد: اگر بتوانیم ظرفیتهای موجود را شناسایی کرده و آنها را به میدان بیاوریم و هم افزایی در این ظرفیت ها ایجاد کنیم در آن صورت به وظیفه خود عمل کردیم.
کد خبر: ۶۰۶۵۹۲
در امور زنان تصدی گری وظیفه دولت نیست

به گزارش مهر، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور بعدازظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن گرامیداشت عید سعید قربان گفت: این مساله را به فال نیک می گیریم که مسئولیت معاونت زنان و خانواده را از دست بانویی پرتلاش و خالص گرفته و به دست بانوی تلاشگر و پرپشتکار دیگری می سپاریم، این نماد خوبی از سعی هاجر است.

وی با اشاره به اینکه بودن من در این مراسم بدلی است و شایسته بود خود دکتر روحانی تشریف داشتند، افزود: آقای رئیس جمهور مشتاق بودند که در آغاز این فصل جدید خدمت، خود تشریف داشته باشند اما از آنجا که در این روزها فشار کاری زیاد است این کار را به بنده محول کردند تا سلام ایشان را به جامعه بانوان ابلاغ کنم؛ با بیان این آرزو که در دوره خدمت گذاری دولت تدبیر و امید بتوانیم خدمت شایسته ای به بانوان این کشور بکنیم.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه عزم این دولت در خدمت به بانوان محدود به این معاونت نیست خاطرنشان کرد: مجموعه دولت خود را موظف به مردم ایران می داند؛ بانوانی که نیمی از جمعیت مردم ایران هستند باید خدمات بیشتری دریافت کنند تا کاستی های گذشته هم جبران شود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برخاسته از ملت تدبیر و امید است و وظیفه تدبیر برعهده یکایک مردم این مرز و بوم است.

نهاوندیان گفت: در اقتصاد اگر مردم به صحنه بیایند شرایط دشوار فعلی به شرایط پربرکت تبدیل می شود؛ اگر مردم به میدان بیایند حماسه بزرگ اقتصادی آفریده می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید نهضت و حرکتی فراگیر در امور زنان و خانواده را شاهد باشیم عنوان کرد: این طور نیست که با نگاه گروه بتوانیم این مهم را در تحول اجتماعی سامان دهیم، مهم است که معاونت زنان وظیفه خود را هماهنگی و ساماندهی بداند.

وی با اشاره به اینکه در امور زنان تصدی گری وظیفه دولت نیست، یادآور شد: اگر بتوانیم ظرفیتهای موجود را شناسایی کرده و آنها را به میدان بیاوریم و هم افزایی در این ظرفیت ها ایجاد کنیم در آن صورت به وظیفه خود عمل کردیم.

نهاوندیان با اشاره به اینکه اعتدال در امور زنان یعنی اجتناب از افراط و تفریط گفت: می دانیم که در حوزه زنان دیدگاههای افراطی وجود دارد باید مرز خودرا با این دیدگاههای افراطی مشخص کنیم؛ در عین حال دیدگاههای تفریطی هم وجود دارد که از آن ضربه خورده ایم.

وی با اشاره به اینکه نگاه شهید مطهری می تواند مشعل راه باشد، ادامه داد: این راه باید در دوره جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی برای زن مسلمان در جهان و همه زنان در جامعه بشری برای حریت روح با حفظ کرامت زن باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اعتدال در تعامل هم امری مهم است، خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان و خانواده مسئولیت بسیار بزرگی به دوش دارد تا بتواند با همه گروه ها و سلیقه ها یک رابطه تعاملی سازنده شکل دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین خدمات را در تجربه اجتماعی سه دهه گذشته از برخوردهای کلیشه ای خورده ایم، گفت: هر وقت با برچسب ها درباره مردم قضاوت کردیم به خودمان و آنها آسیب زدیم، گروههای سیاسی و جمع های حرفه ای مرکب هایی برای روح انسان هستند اینکه با برچسب مردم درباره آنها قضاوت کنیم یک مرگ دینامیک است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه آقای روحانی حزب و جریان جدید با خود نیاورده است و خواسته واقعیت ایران را تکریم کند، ادامه داد: چیزی که باید از آن پرهیز کرد افراطها است و افراط گران 5 یا 10 درصد در جامعه ما بیشتر نیستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حوزه زنان کارهای زیادی باید انجام داد، افزود: پیچی که در آن هستیم جز با همت، صبر و بردباری نمی توانیم پشت سر بگذاریم؛ کار در اصل دست خانمها است و ظاهر آن در دست آقایان است.

نهاوندیان در پایان تاکید کرد: در این مراسم ما با خانم مجتهدزاده خداحافظی نمی کنیم بلکه همچنان از خلوص، دانش، مشورت ایشان استفاده خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها