تور گردشگری دور دنیا با شتر

مسوولان گردشگری قزاقستان قصد دارند تا در آینده نزدیک نخستین تور گردشگری دور دنیا با شتر را راه اندازی کنند.
کد خبر: ۶۰۶۱۸۹
تور گردشگری دور دنیا با شتر

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس روسیه از سن پیترزبورگ ، بختیار کوژاخمتوف مبتکر این طرح و مدیر پارک ملی تاریخ طبیعی اولیتائو افزود: گردش دور دنیا با شتر در پنج مرحله شامل سه مرحله سفر زمینی و دو مرحله سفر هوایی از کوه آلتایی در روسیه آغاز و دوباره به آلتایی ختم می شود.

وی که در یک همایش بین المللی گردشگری در سن پترزبورگ سخن می‌گفت، افزود: گردشگران سوار بر شترهای قزاق با عبور از برخی کشورهای اروپای شرقی، جمهوری چک و آلمان به مرز آبی اقیانوس اطلس در بندر هامبورگ می رسند و از آنجا همراه با شترهای خود با استفاده از هواپیما به شرق آمریکا منتقل می شوند.

به گفته این مقام قزاق، آنها پس با ورود به شرق آمریکا، از ایالت های مختلف این کشور از جمله تگزاس خواهند گذشت تا به کالیفرنیا در جنوب غرب برسند و از آنجا سوار بر هواپیمای دیگری راهی چین می شوند تا مرحله سوم سفر زمینی خود را با گذر از صحرای چین و جمهوری های شوروی سابق تا کوه آلتایی انجام دهند.

کوژاخمتوف از هماهنگی ها با همه کشورهای در طول مسیر گردش دور دنیا با شتر خبر داد و افزود : هر دوره از این تور گردشگری به مدت چهار سال طول خواهد کشید.

وی که خود گردشگری با شتر از قزاقستان تا استرالیا را در سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ تجربه کرده است، افزود: تاکنون تلاش هایی نیز برای تغییر مسیر این تور به علت مخالفت برخی کشورها انحام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها