خروج 5000 نفر از کشور برای ادامه تحصیل

معاون امور بورس و دانشجویان خارج سازمان دانشجویان با اشاره به فعالیت 191 موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور، آخرین جزئیات دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۰۵۵۷۴

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی درباره تعداد دانشجویانی که سالانه به خارج از کشور اعزام می‌شوند، افزود: آماری که ما داریم، مربوط به دانشجویانی است که برای معافیت از تحصیل به وزارت علوم مراجعه می‌کنند که برای سال 91 حدود 1700 نفر بود، اما به طور کلی بر اساس برآوردها، سالانه حدود 4000 تا 5000 نفر برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

مسلمی نائینی تاکید کرد: به طور کلی آمار دانشجویان خارج از کشور که اطلاعات تکمیلی آنها در سامانه نِشا ثبت شده 58 هزار نفر است که 40 درصد آنها در مقطع دکتری، حدود 44 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 16 درصد در مقطع لیسانس تحصیل می‌کنند. وی با بیان این‌که از این تعداد 65 درصد مرد و 35 درصد زن هستند، گفت: مالزی، آمریکا، کانادا و انگلیس به ترتیب چهار کشوری هستند که بیشترین پذیرش را از دانشجویان ایرانی دارند.

مسلمی با بیان این‌که اعزام دانشجو به کشورهای خارجی از سوی موسساتی انجام می‌شود که مجوز از وزارت علوم و شورایی که از دستگاه‌های مختلف کشور است می‌گیرند، اظهار کرد: این موسسات تا چند سال پیش به صورت پراکنده و دارای مشکلات متعدد بودند که خوشبختانه هم اکنون بین آنها ارتباط برقرار شده و با وزارت علوم نیز ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. وی با بیان این‌که از طریق این موسسات ما نیز می‌توانیم دانشجویان را بشناسیم و با آنها ارتباط داشته‌باشیم، تصریح کرد: بنابراین اگر دانشجویان خارج از کشور درخواستی داشته باشند، می‌توانند از این طریق به‌اطلاع وزارتخانه برسانند.

معاون امور بورس و دانشجویان خارج سازمان دانشجویان با اشاره به برنامه‌های کانون موسسات اعزام دانشجو برای هدایت دانشجویان، گفت: ما باید دانشجویان را هدایت شده و هدفمند اعزام کنیم که در زمان اعزام، نیازهای کشور را مدنظر قرار دهیم که از طریق همین موسسات می‌توان این کار را انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها