رئیسی‌فرد: عمر کالاهای چینی در مقایسه با دیگر قطعات یدکی پایین‌تر است

قطعات بی‌کیفیت چینی، پمپ‌بنزین‌ها را دچار مشکل کرده است

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور، دلیل بدون استفاده ماندن بخشی از ظرفیت سوخت‌رسانی جایگاه‌های بنزین در کلانشهرها را استفاده از قطعات بی‌کیفیت و غیراستاندارد چینی عنوان کرد و گفت: جایگاه‌داران به دلیل حمایت نکردن شرکت پخش و بی‌پولی ناچار به استفاده از قطعات ارزان‌قیمت چینی هستند.
کد خبر: ۶۰۵۵۶۵

ناصر رئیسی‌فرد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به پرداخت نکردن حق‌العمل فروش فرآورده‌های مختلف نفتی جایگاه‌داران از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: هم‌اکنون این بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.وی با اعلام این ‌که از ابتدای امسال و همزمان با رشد نرخ تورم هزینه‌های نگهداشت و راهبری جایگاه‌های سوخت هم افزایش چند برابری پیدا کرده است، تصریح کرد: افزایش تورم و ثابت ماندن درآمد جایگاه‌داران و حمایت نکردن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، به ‌وجود مشکلاتی در تامین قطعات یدکی جایگاه‌های سوخت منجر شده است.

این مسئول صنفی با یادآوری این‌ که هم‌اکنون طرح افزایش حق‌العمل فروش فرآورده نفتی در شورای اقتصاد درحال بررسی است، اظهار کرد: با ارسال نامه‌ای به شرکت ملی پخش نسبت به ورشکستگی بخش عمده‌ای از جایگاه‌های سوخت هشدار داده‌ایم.

وی با بیان این ‌که در اختیار نداشتن نقدینگی مطلوب مشکلاتی در تامین تجهیزات و قطعات یدکی جایگاه‌های سوخت ایجاد کرده است، بیان کرد: از این‌رو جایگاه‌داران مجبور به خرید قطعات یدکی چینی که ارزان‌قیمت‌تر از دیگر کالاهای صاحب برند بوده، شده‌اند.

رئیسی‌فرد با تاکید بر این ‌که استفاده از قطعات یدکی و حتی نازل و پمپ‌های چینی مشکلات متعددی را در جایگاه‌های سوخت ایجاد کرده است، اظهار کرد: عمر و استاندارد این کالاهای چینی در مقایسه با دیگر قطعات یدکی پایین‌تر و کیفیت نازلی دارد. رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با یادآوری این ‌که استفاده از نازل و قطعات یدکی چینی در جایگاه‌های سوخت منجر به خرابی سریع بسیاری از پمپ‌ها شده است، تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کوچک‌ترین خدمات فنی را به جایگاه‌های سوخت ارائه نمی‌کنند.

وی با اعلام این‌ که این تجهیزات غیراستاندارد و با کیفیت پایین به بی‌استفاده ماندن بخشی از ظرفیت سوخت‌رسانی جایگاه‌های بنزین و گازوئیل منجر شده است، خاطرنشان کرد: از این‌رو هم‌اکنون در جایگاه‌های سوخت کلانشهرها بویژه تهران شاهد افزایش صف و زمان سوختگیری در جایگاه‌های سوخت هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها