به صورت مشترک با فعال حقوق کودکان هندی

ملاله یوسف‌زی برنده جایزه صلح نوبل شد

چند روز پس از آن که مواضع هیات ایرانی در نیویورک توانست با استقبال جهانی روبه‌رو شود، روزنامه انگلیسی گاردین با نظرخواهی از مخاطبان خود به رای‌گیری درباره نامزد دریافت جایزه صلح نوبل اقدام کرده و نام رئیس‌جمهور کشورمان را هم در میان نامزدها قرار داده است.
کد خبر: ۶۰۴۹۳۱
روحانی در میان ۹ نامزد گاردین برای صلح نوبل

به گزارش سایت جهان، روحانی تاکنون با کسب ۲۸ درصد آرا پس از ملاله یوسف زی ، نوجوان پاکستانی‌ در رتبه دوم قرار دارد.

یوسف زی که در این نظرسنجی مقام اول را دارد، دختر نوجوانی است که در دفاع از حق آموزش، توسط طالبان هدف‌ گلوله قرار گرفت.

شکایت ریاست جمهوری از کدام رسانه‌ها پس گرفته شد؟

چندی پیش الهام امین‌زاده، ‌معاون رئیس‌جمهور گفت 50 فقره از شکایت‌های دولت قبل از رسانه‌ها و فعالان سیاسی پس گرفته شده است.

پیگیری‌های خبرگزاری مهر حاکی است که روزنامه‌هایی همچون کیهان، آرمان و مردم‌سالاری و خبرگزاری‌های مهر، فارس و ایلنا جزو رسانه‌هایی بود که برخی شکایت‌های دولت گذشته از آنها پس گرفته شده است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری برخی شکایت‌ها از سایت‌های خبری فرارو، بازتاب، الف، انتخاب، عماریون، شفاف، پارسینه، رصد، مشرق و عصر ایران را پس گرفته و تعدادی از اشخاص حقیقی که دولت قبلی از آنها شکایت کرده بود، مورد گذشت قرار گرفته‌اند.

احضار مرتضوی به دادسرای کارکنان دولت

ماجرای شکایت از رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد و دیروز وکیل «سعید مرتضوی» از احضار موکلش به یکی از شعبات دادسرای کارکنان دولت خبرداد.

محمد اصلانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین وضع پرونده سعید مرتضوی اظهار کرد: موکلم بر اساس شکایت فاضل لاریجانی به دادسرا احضار شده است.

مرتضوی اوایل هفته آینده در دادسرا حضور پیدا خواهد کرد.سال گذشته فیلم و فایل صوتی منتسب به فاضل لاریجانی از سوی محمود احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار منتشر شد که فاضل لاریجانی در همین خصوص از سعید مرتضوی شکایت کرده است.

حاشیه‌های نیویورک در بهارستان

نحوه انعکاس جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با محمدجواد ظریف در برخی رسانه‌ها دیروز جنجالی شد.

ماجرا از این قرار بود که برخی رسانه‌ها دیروز براساس گزارش‌هایی که از نمایندگان دریافت کرده بودند، به‌نقل از وزیر امور خارجه تیتر زدند: «مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان‌کری نابجا بود.» اما کمیسیون امنیت ملی مجلس این اخبار را تائید نکرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه هم در این باره گفت که برداشت‌های نمایندگان از سخنان وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دقیق منتشر نشده و تیترهای برخی جراید صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

او افزود: انتظار می‌رفت اظهارات وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی و در پاسخ به پرسش‌های خصوصی نمایندگان کمیسیون در چارچوب مطرح شده، صادقانه مد نظر قرار می‌گرفت ولی متأسفانه در برخی موارد مطالب منتشره کاملا در مغایرت با اظهارات وزیر امور خارجه در این نشست بوده است.

دانشگاه آزاد مهم‌تر است یا شهرداری؟

محسن هاشمی که در جریان رای‌گیری برای برعهده گرفتن سمت شهرداری تهران ناکام ماند، دیروز با اشاره به دلیل پذیرفتن سمت معاونت عمرانی دانشگاه آزاد پس از رأی نیاوردن در شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد معاونت دانشگاه آزاد را پذیرفتم، چون معتقدم دانشگاه آزاد خیلی مهم‌تر از شهرداری است.

انصاری؛ امیدوار به رأی اعتماد نمایندگان

در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس برای تعیین تکلیف سه وزارتخانه باقیمانده، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از بهبود وضع سرپرستان سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در مجلس خبر داد و گفت که مکاتبات و گفت‌وگوهای هر سه سرپرست با نمایندگان و فعالیت‌های معاونان هر سه وزارتخانه در مثبت شدن فضای مجلس برای رای اعتماد به سه سرپرست تاثیرگذار بوده است.

از سوی دیگر برخی‌خبرها حکایت از معرفی فرد دیگری غیر از توفیقی برای وزارت علوم دارد.

قرعه دادستانی دیوان محاسبات به نام فیاض شجاعی افتاد

ماراتن انتخاب دادستانی دیوان محاسبات به پایان نزدیک شده و در همین زمینه روز گذشته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از معرفی فیاض شجاعی به عنوان گزینه نهایی این کمیسیون برای تصدی دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بررسی صلاحیت نامزدهای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات کشور در این کمیسیون گفت: در جلسه روز سه‌شنبه صلاحیت سه نامزد دادستانی دیوان محاسبات که از سوی کمیته امور عمومی به این کمیسیون معرفی شده بودند، بررسی شد و در نهایت فیاض شجاعی و امیری اصفهانی هر یک با 12 رأی توسط اعضا انتخاب شدند که به‌دلیل تساوی آرا قرعه‌کشی صورت گرفت و فیاض شجاعی برای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات از سوی کمیسیون به صحن علنی معرفی شد.

تذکرهای کتبی و شفاهی نمایندگان به وزرای کابینه

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به وزرای کابینه قرائت شد.

به گزارش تسنیم، دیروز پنج نماینده به پنج وزیر دولت تذکر شفاهی دادند. دو نفر از نمایندگان تهران در مجلس نسبت به استفاده مکرر وزیر امور خارجه کشورمان از واژه «اسرائیل» تذکر کتبی دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیدجلال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
۰
۰
آدرس سایتی را كه باید به رییس جمهور برای صلح نوبل رای بدهیم بگویید برویم رای بدهیم

نیازمندی ها