سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از مختومه‌شدن پرونده شکایت حمید بقایی، معاون اجرایی سابق رئیس‌جمهور از سه نماینده مجلس خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۴۹۸

پس از آن‌که نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس از آنچه حضور خانواده بقایی در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورک خوانده بود، به کمیسیون اصل 90 شکایت کرد این موضوع از سوی این کمیسیون رسانه‌ای شد، اما مدتی بعد با توجه به نتیجه استعلام‌ها مشخص شد که با وجود صدور روادید، خانواده بقایی به نیویورک نرفته‌اند و کمیسیون اصل‌90، گزارش‌های پیشین خود را تصحیح کرد.

با وجود این به گزارش تسنیم، بقایی از نادر قاضی‌پور، مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ و علی پورمختار، رئیس این کمیسیون به قوه قضاییه شکایت کرد.

اما حالا بر اساس آنچه افضلی‌فرد به تسنیم گفته، همه مواردی که کمیسیون اصل ۹۰ در این باره انجام داده در راستای ایفای وظایف نمایندگی و طبق قانون تشخیص داده شده و این پرونده مختومه شده است.

پرونده‌هایی که در شورای عالی امنیت ملی بررسی می‌شود

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در گفت‌وگویی با روزنامه ایران اعلام کرده که پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است.وی در این گفت و گو تصریح کرده است: وقتی فضای سیاسی و اجتماعی جامعه آرام و متعادل شد، خوشبینی‌ها جای بدبینی‌ها را گرفت، اصطکاک‌ها از بین رفت و فضای معقولی در روابط اجتماعی و سیاسی به وجود آمد، طبعا زمینه عفو و تخفیف مجازات زندانیان امنیتی هم فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات: فیس‌بوک رفع فیلتر نمی‌شود

بحث شبکه‌های مجازی از ابتدای دولت جدید به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز تبدیل شده و هر چند وقت یک‌بار گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال رفع فیلتر برخی این شبکه‌ها از جمله فیس‌بوک مطرح می‌شود، اما دیروز وزیر ارتباطات گفت: هیچ قرار و قولی وجود ندارد که سایت فیس‌بوک رفع‌فیلتر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی در حاشیه مراسم ختم پدر ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران درباره حضور برخی از مسئولان دولتی در فیس‌بوک خاطرنشان کرد: این مسئولان خودشان باید در این باره پاسخگو باشند.

صالحی: 4 خرابکار هسته‌ای در اختیار وزارت اطلاعات هستند

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفته چهار خرابکار هسته‌ای که روز یکشنبه خبر دستگیری آنها را اعلام کرده بود اکنون در اختیار وزارت اطلاعات هستند.

صالحی روز یکشنبه در مراسم گردهمایی فرماندهان یگان‌های حفاظت سازمان‌ها، خبر دستگیری این چهار نفر را اعلام کرد و گفت: چند خرابکاری هسته‌ای در روزهای گذشته خنثی شده است.

مرگ بر آمریکا؛ شعار اصلی 13 آبان امسال

با توجه به تحولات اخیر مربوط به روابط ایران و آمریکا، مسائل این حوزه همچنان یکی از موضوعات مطرح در محافل سیاسی و رسانه‌ای است. در همین حال، رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم 13 آبان گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در یوم الله 13 آبان و 9دی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، اصغر آبخضر افزود: این شعار معنی خصومت با مردم و اندیشمندان آمریکا را ندارد، بلکه به معنی ضدیت با سیاست‌های غلط و استکباری دولتمردان آمریکاست که درصدد سلطه بر دیگر کشورها و ملت‌ها هستند.

دیروز جلسه مشورتی و هم‌اندیشی مراسم 13 آبان با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران، به ریاست اصغر آبخضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

تشکیل دفاتر استانی محسن رضایی

سایت پارسینه در گزارشی نوشت: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در آخرین تحرک سیاسی خود، قصد تشکیل دفاتر استانی را دارد.

بر اساس این گزارش، در این طرح قرار است دفاتر دائم استانی با هدف ایجاد ارتباط بین محسن رضایی با شهروندان استان‌های جنوبی و غربی کشور از طریق حلقه واسط نخبگان محلی ایجاد شود. پارسینه، سازماندهی نیروهای سیاسی برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده را از جمله اهداف تشکیل این دفاتر استانی عنوان کرده است.

این سایت همچنین نوشته در روزهای اخیر، پیامک‌هایی از طرف دفتر محسن رضایی به برخی از چهره‌های متنفذ استان‌های جنوبی و غربی کشور ارسال و از آنان برای پیوستن به این دفاتر استانی دعوت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها