پزشکان تاکید دارند افراد مبتلا به آلرژی و آسم نیز باید مانند اشخاص سالم به اندازه کافی فعالیت‌های ورزشی انجام دهند و خود را از مزایای ورزش‌کردن محروم نکنند.
کد خبر: ۶۰۴۴۵۲

به گزارش ایسنا، کارشناسان کالج آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی آمریکا در توصیه به مبتلایان به آلرژی برای انجام فعالیت‌های بدنی بر چند نکته مهم زیر تاکید دارند:

‌ـ‌ این افراد باید پیش از انجام فعالیت‌های بدنی، داروی تجویزشده از سوی پزشک‌شان را مصرف کنند.

‌ـ‌ افرادی که به گرد و غبار داخل منزل آلرژی دارند باید فعالیت‌های بدنی را بیرون از منزل انجام دهند.

‌ـ‌ افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی در طول فصول حساسیت‌زا، بهتر است فعالیت‌های ورزشی را در منزل انجام دهند.

‌ـ‌ مبتلایان به آلرژی از انجام فعالیت‌های بدنی در مجاورت مواد شیمیایی و مواد حساسیت‌زا مثلا در نزدیکی خیابان‌هایی که ترافیک آنها​ سنگین و آلودگی ناشی از خودروها زیاد است، خودداری کنند.

روی، موثر در کاهش خطر سرطان پروستات

عنصر روی به چند دلیل برای سلامت مردان مهم است. این عنصر به حفظ عملکرد سیستم ایمنی کمک و از رشد سلول‌های سالم محافظت می‌کند. همچنین نقش مهمی در حفظ سلامت پروستات و سطح تستوسترون ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند بدن روی تولید نمی‌کند، بنابراین باید آن را از رژیم غذایی یا مکمل‌ها دریافت کرد. این ماده معدنی در ​ غده پروستات یافت می‌شود. اگر بدن با کمبود روی مواجه شود، می‌تواند فرد را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ها و التهاب پروستات کند. بر این اساس، مردانی که روزانه یک مکمل روی بیش از 15 میلی‌گرم مصرف کنند، سرطان پروستات در آنها کاهش می‌یابد.

محققان تاکید می‌کنند روی همچنین به کاهش ریزش مو در مردان کمک می‌کند. ریزش مو می‌تواند به دلیل کمبود مواد معدنی و وراثت باشد، اما گرفتن مقدار منظمی از روی می‌تواند سرعت روند تاس شدن را کاهش دهد. در واقع کمبود روی یکی از نشانه‌های ریزش مو و پوسته پوسته و خشک شدن پوست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها