بعضی‌ها دیدید انباری منزلشان آن‌قدر شلوغ ـ پلوغ است که از هر طرف که رفتی، جز وحشتت نیفزود!... از یک طرف جای سوزن انداختن نیست و از طرف دیگر، در آنجا شتر با بارش گم می‌شود؛ و ای بسا با اضافه بارش.
کد خبر: ۶۰۴۲۱۹
گم شده، پیدا شده

باید گفت: شتر دیدی، ندیدی!.... البته این شتر معمولی بی‌تقصیر، با آن شتر احمقی که رفت بالای یک برجی ــ بلاتشبیه مثل برج میلاد ــ و گفت لطفا مرا اینجا قایم کنید که کسی مرا نبیند، فرق دارد. آخر، یک نفر شتر، تا چه اندازه می‌تواند گیج و گول باشد؟

حالا این سازمان تأمین اجتماعی دارای در و پیکر هم تو گویی که در دوره مدیریت سابق بر اینش، به یک همچین مصیبتی ــ و نه البته معصیتی ــ گرفتار شده بوده است.

یک شتر اسناد و مدارک تخلف در آنجا گم و گور شده و بعدا کاشف به عمل آمد که عده‌ای آن شتر حاوی مدارک را بردند داخل زیرزمین سازمان و مخفی‌اش کردند که پیدا نشود و بعدا سرفرصت بیایند شتر مدارک را به سمت بیرون سازمان، پی ــ یا به عبارتی هی ــ کنند. شتر دیدی، ندیدی!

اصل خبر: «رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی که چندی پیش در نشست خبری خود، از گمشدن بیش از 20 هزار برگ شکایت و سند تخلف از این سازمان خبر داده بود؛ در نشست خبری دیگری از پیداشدن این اسناد در یکی از زیرزمین‌های ساختمان تأمین اجتماعی خبر داد.»ــ به نقل از جراید پیگیر و مچگیر

بسته پیشنهادی: حالا که از طرف آقای علیرضا محجوب از ما عوامل رسانه به دلیل کمک در پیدا شدن نزدیک به 3000 برگ شکایت و سند تخلف در سازمان تأمین اجتماعی، شدیدا تشکر شده، چنان انرژی مثبت گرفتیم که سریع‌السیر، چند فقره پیشنهاد کاربردی و اصولی را بسته‌بندی و تقدیم می‌کنیم:

1ـ گم کردن مصلحتی: به عوامل دست‌اندرکار و مقصر در گم شدن اسناد و مدارک تخلف، اگر دنبال بازنشستگی خود بودند، بگویند که اسناد و مدارک اشتغال و بیمه شما متأسفانه گم شده است. بعد نگاه کنند ببینند رنگ روی آنها چه شکلی می‌شود. بلکه این شکلی بفهمند که گم و گور کردن اسناد سازمانی، چه عواقبی دارد. و در ادامه، راه توبه را نشانشان دهند.

2ـ تصفیه دوباره: مسئولانی که در دوره مدیریت سابق این سازمان، تصفیه حساب کردند رفتند؛ دوباره به سازمان فراخوانده شوند و یک برگه تصفیه حساب مجدد به آنها داده شود و گفته شود که لطفا از سر نو، دوباره تصفیه یا تسویه‌حساب بفرمایید(البته تصفیه در اینجا بهتر است، چون از صاف کردن حساب طرف می‌آید!). به هرحال ساده یا استمراری، کار از محکم کاری عیب پیدا نمی‌کند. مگر که اسناد عیب پیدا کردنش را عمدا گم و گور کنند!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها