معاون اجتماعی نیروی انتظامی خبرداد:

دستگیری 2 نفر به دلیل اخلال در مراسم استقبال از رئیس جمهور

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: دو نفر در جریان مراسم رئیس جمهور به دلیل اخلالهای ایجاد شده دستگیر شده اند و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.
کد خبر: ۶۰۱۷۶۹
دستگیری 2 نفر به دلیل اخلال در مراسم استقبال از رئیس جمهور

سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های هفته ناجا اظهار داشت: در رابطه با اخلال ایجاد شده در مراسم استقبال از رئیس جمهور دو نفر دستگیر شده اند و بررسیها در این رابطه ادامه دارد.

وی در مورد بازنگری در طرح عفاف و حجاب در وزارت کشور گفت: تا کنون چند جلسه در این باره برگزار شده است و در جلسه امروز نیز نیروی انتظامی پس از شنیدن نظرات اساتید اعلام کرد که ماموریت پلیس در این طرح تغییر کند و به نظر می رسد ماموریت پلیس در این طرح کمتر می شود. ضمن اینکه ممکن است تغییراتی در این طرح ایجاد شود.

به گفته معاون اجتماعی نیروی انتظامی هفته ناجا فرصتی طلایی برای بازگو کردن اقدامات است و ما به دنبال ارائه آمار نیستیم. جلب اعتماد افکار عمومی و مشارکت مردم برای نیروی انتظامی بسیار مهم است چرا که اگر مشارکت عمومی وجود نداشته باشد به اهدافمان نمی رسیم. معاونت اجتماعی به عنوان چشم و گوش نیروی انتظامی تلاش می کند با پیش بینی و پیشگیری اجتماعی در تصمیم گیری ها با فرماندهان ناجا مشارکت کند تا به اهداف برسیم.

منتظر المهدی ادامه داد: پلیس اصرار به انجام اعمال فراتر از قانون ندارد و آنچه که در نیروی انتظامی انجام می شود وظایف محوله است.

وی با اشاره به نظرسنجی موسسه گالوپ در مورد میزان احساس امنیت هنگام پیاده روی در 143 کشور اظهار داشت: از میان این کشورها تنها زنان چهار کشور و مردان سه کشور بیشتر از ایران احساس امنیت داشته اند. امروز کشور ما جزو امن ترین کشورها است و این چیزی به جز برکت ولایت فقیه و دین داری مردم نیست. اگر به کشورهای خارجی نگاه کنیم می بینیم که نگاه اومانیستی در این کشورها حاکم است و در آخر نیز افراد این کشورها به خودکشی و افسردگی دچار می شوند.

خبرنگاری از معاون اجتماعی نیروی انتظامی در خصوص اظهارات دکتر روحانی در آمریکا مبنی بر اینکه استفاده از ماهواره در ایران آزاد است، پرسید که وی در پاسخ گفت: قانون هیچ فرقی نکرده است و ممکن است برخوردها تعدیل شده باشد. پلیس بر اساس ابلاغ قانون موظف به اجرای طرح ها به نحو احسن است اما تلاش می کنیم مسائل اجتماعی را از طریق اقدامات اجتماعی حل کنیم.

وی در مورد برخوردهای پلیس در طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت: عفاف و حجاب اساسا امری اجتماعی است و از نگاه دینی و مذهبی افراد دارای حریمی هستند که باید حفظ شود . در حوزه حجاب پلیس از چهار روش مجاب سازی، ترغیبی، تشویقی و تسهیلی استفاده می کند و آخرین اقدام ما روش های سلبی است. به جز پلیس و قوه قضائیه تمامی دستگاهها باید اقدامات فرهنگی انجام دهند و ما نیز اصراری بر اقدامات سلبی نداریم.  بر این باور هستیم که این حوزه باید آسیب شناسی شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
پدرشونو در بیارید. اشتباه می كند كسی كه به رای ملت بی احترامی می كند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
وقتی با انصاف به این قضیه نگاه كنی، می بینی این افراد مزدور آنهایی هستند كه احتمالا در این میان متضرر شده اند و راهی به جز این ندارند كسانی كه با یك بالا و پایین شدن دلار یك شبه راه صد ساله می رفتند جزء همین گروه هستند
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
باید عاملین اصلی این نوع اخلال گری نیز شناسایی، دستگیر و مجازات شوند

نیازمندی ها