با اتفاقات اخیر و رویدادی که در پیش است

رضازاده سرمربی تیم ملی وزنه برداری می شود

با مشکلی که برای سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به وجود آمده است، به نظر می رسد رئیس فدراسیون خودش برای هدایت ملی‌پوشان وارد گود خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۰۲۶۳
رضازاده سرمربی تیم ملی وزنه برداری می شود

تیم ملی وزنه‌برداری ایران کمتر از یک ماه دیگر باید در آوردگاه جهانی لهستان به مصاف حریفان برود و این در حالی است که پس از مشکلی که روز گذشته برای کوروش باقری، سرمربی تیم‌های ملی به وقوع پیوست، وضعیت هدایت این تیم برای رقابت‌های قهرمانی 2013 جهان که از 28 مهرماه آغاز می‌شود در هاله‌ای از بهام قرار گرفته است.

تیم ملی وزنه برداری پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا و یک مدال طلای دانشجویان جهان، بدون وقفه تمریناتش را برای قهرمانی جهان در تهران آغاز کرد.

ملی‌پوشان زیرنظر کوروش باقری، جوروج زالای، فراز رامهرمزی و داریوش باقری پس از اردوی تهران راهی منطقه آزاد ارس شده و سپس بجنورد را برای ادامه اردوهای تدارکاتی انتخاب کردند.

دو روز مانده به پایان اردوی تدارکاتی بجنورد، باقری به خاطر مشکلات دانشگاهی راهی تهران شد که اتفاق تلخی برایش رخ داد تا شوک سنگینی به جامعه ورزش وارد شود. با این حال اگرچه رسیده بود بلایی که به خیر گذشت، اما در فاصله کم باقی مانده تا قهرمانی جهان و این موضوع که ملی‌پوشان 22 مهرماه (20 روز دیگر) باید راهی لهستان شوند، با توجه به توصیه اکید پزشکان برای دوری باقری از استرس و فشار زیاد ناشی از حضور در اردو و مسابقات، سرنوشت نامشخصی در انتظار ملی‌پوشان وزنه‌برداری برای هدایت آنها در این آوردگاه خواهد بود.

در همین رابطه حسین رضازاده در گفت و گویی کوتاه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: ابتدا باید شرایط کوروش مشخص شود، هرچند که زالای و سایر دستیاران هم هستند و خود من در صورت نیاز به کمک ملی‌پوشان خواهم رفت.

بر همین اساس با مشکلی که برای سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به وجود آمده است، به نظر می رسد رئیس فدراسیون خودش برای هدایت ملی‌پوشان وارد گود خواهد شد تا بر اساس تجربیاتی که دارد، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران البته با ترکیبی جوان و جدید این بار با حضور و هدایت رئیس فدراسیون همچنان به روزهای درخشان خود در عرصه رقابت‌های بین‌المللی ادامه دهند.

هرچند که جورج زالای در سال‌های اخیر هدایت تیم‌های نوجوانان را برعهده داشته و به خوبی با جو وزنه‌برداری در ایران آشناست و از سوی دیگر فراز رامهرمزی نیز 3 قهرمانی پیاپی را همراه با ملی حفاری در لیگ به دست آورده است و این موضوع نیز خود مایه امیدواری است.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از روز یکشنبه 20 اکتبر (28 مهر ماه) با رقابتهای دسته 48 کیلوگرم زنان در شهر وروکلای لهستان آغاز می‌شود. وزنه برداران گروه B و C دسته 56 کیلوگرم مردان نیز در همین روز روی تخته می‌روند اما رقابتهای گروه A این وزن در روز دوم (دوشنبه 29 مهر) برگزار می‌شود.

نخستین وزنه بردار ایرانی که روی تخته می‌رود به احتمال فراوان مجید عسکری است که این روزها در اردوی بجنورد خود را برای رقابتهای جهانی آماده می‌کند. رقابتهای گروه A دسته 62 کیلوگرم مردان روز سه شنبه 22 اکتبر (30 مهر ماه) برگزار می‌شود و عسکری در صورت حضور در ترکیب نهایی تیم ملی از ساعت 22 و 30 دقیقه آن روز به وقت تهران، با حریفان جهانی خود رقابت می‌کند.

رقابت‌های جهانی لهستان تا روز یکشنبه 27 اکتبر (پنجم آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

فارس نوشت  برای کوروش باقری، سرمربی موفق تیم ملی وزنه‌برداری ایران آرزوی سلامتی دارد و امیدواریم روزهای پرافتخار پولادمردان با حضور این مربی همچنان ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها