سازمان ملل اعلام کرد میزان ابتلا به ایدز و شمار تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری در جهان به طور عمده به علت افزایش دسترسی افراد به امکانات بهداشتی و درمانی به نحو قابل توجهی کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۰۰۰۳۲
کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ایدز در جهان

سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره میزان مبتلایان و قربانیان ایدز در جهان اعلام کرد شمار تلفات ناشی از ابتلا به ایدز رو به کاهش و شمار بیمارانی که تحت درمان قرار می گیرد رو به افزایش است.

بنا بر اعلام سازمان ملل، هم اکنون حدود 35 میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به ایدز هستند. شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جهان از یک میلیون و 700 هزار نفر در سال 2011 به یک میلیون و 600 هزار نفر در سال 2012 کاهش یافته است.

این در حالی است که شمار افرادی که سال 2005 جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند، دو میلیون و 300 هزار نفر بود.

شمار افرادی هم که به تازگی مبتلا به ایدز شده اند از دو میلیون و 500 هزار نفر در سال 2011 به دو میلیون و 300 هزار نفر در سال گذشته میلادی کاهش یافت.

ویروس «اچ آی وی» که موجب بروز بیماری ایدز در انسان می شود، از طریق خون، شیر مادر و رابطه جنسی قابل سرایت است. اما می توان این بیماری را با مصرف دارو کنترل کرد.

حدود 9 میلیون و 700 هزار نفر در کشورهای فقیر  و با درآمد متوسط تا پایان سال 2012 به چنین داروهایی دسترسی پیدا کردند. به طوری که دسترسی به این داروها سالانه حدود 20 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش سازمان ملل، از سال 2001 تاکنون میزان ابتلای سالانه به ایدز در میان کودکان 52 درصد و در مجموع در میان بزرگسالان و کودکان  33 درصد کاهش یافته است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها