سقوط بالگرد امدادرسان در مکزیک

مانوئل و اینگرید همچنان قربانی می‌گیرند

شمار تلفات طوفان‌های «مانوئل» و «اینگرید» و رانش زمین ناشی از آنها در مکزیک به 101 تن رسید و یک فروند بالگرد پلیس فدرال این کشور نیز حین عملیات امدادرسانی با پنج سرنشین سقوط کرد.
کد خبر: ۵۹۹۵۱۵
مانوئل و اینگرید همچنان قربانی می‌گیرند

عملیات امدادرسانی دولت مکزیک به حادثه‌دیدگان دو طوفان «مانوئل»‌ و «اینگرید»‌ طی روز گذشته (شنبه) با یافتن لاشه‌ یک فروند بالگرد امدادی پلیس فدرال که مفقود شده بود، ادامه یافت.

دو طوفان «‌مانوئل»‌ و «اینگرید»‌ که هفته گذشته به طور همزمان دو منطقه ساحلی مکزیک را درنوردیدند تاکنون و بدون احتساب قربانیان سقوط بالگرد امدادی، 101 کشته و 68 مفقود بر جای گذاشته‌اند.

به علاوه نیروهای امدادی و سربازان همچنان در حال عملیات خاک‌برداری در شهر «‌لاپینتادا» هستند که بر اثر رانش زمین نیمی از آن به زیر گل‌و‌لای رفته است.

«‌انریکه پنانیتو»، رئیس جمهور مکزیک که از مناطق سیل‌زده بازدید کرده، گفت: رانش زمین دست‌کم 40 خانه را تخریب کرده و امید اندکی برای یافتن بازمانده‌ها وجود دارد.

لاشه‌ یک فروند بالگرد پلیس فدرال نیز که از پنجشنبه گذشته و در حین عملیات امدادرسانی مفقود شده بود نیز اوایل صبح روز گذشته پیدا و «ادواردو سانچز»، سخنگوی دولت مکزیک شمار تلفات این بالگرد را بین سه تا پنج نفر عنوان کرد.

دولت مکزیک روز جمعه فهرستی از خسارت‌های برجای مانده از دو طوفان سهمگین «مانوئل» و «اینگرید» در این کشور را منتشر کرد که طبق آن به 24 ایالت از 31 ایالت این کشور و 371 بخش آسیب رسیده و منجر به تخلیه خانه‌ها از سوی 58 هزار شهروند و پناه دادن 43 هزار نفر در پناهگاه‌ها شده است.

همچنین 1000 مرکز کمک‌رسانی در سراسر کشور احداث شده و تاکنون حدود 700 تُن کمک غیرنقدی به ایالت «گوئررو» ارسال شده است.

همچنین 800 هزار نفر نیز با مشکل خاموشی و قطعی برق مواجه هستند. با این وجود، بنا بر اعلام دولت مکزیک از روز گذشته، 94 درصد از تاسیسات نیروگاهی در نواحی خسارت‌دیده بازسازی شده‌اند. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: رانش زمین
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها