پس از قضاوت بحث برانگیز در دیدار سپاهان و پرسپولیس

قهرمانی: دایی در حدی نیست که جوابش را بدهم

درخواست سرمربی فجر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ

یاوری: جان پدرتان ما را قربانی بازی پرسپولیس نکنید!

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز با اشاره به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان از فدراسیون و سازمان لیگ خواست آنها را قربانی این اتفاقات نکنند.
کد خبر: ۵۹۹۴۸۰
یاوری: جان پدرتان ما را قربانی بازی پرسپولیس نکنید!

سایت جام جم  ورزشی- محمود یاوری که 9 هفته با مس کرمان نتوانست به پیروزی دست پیدا کند، در اولین دیداری که به عنوان سرمربی روی نیمکت فجرسپاسی نشست، استقلال خوزستان را شکست داد تا پیش از دیدار با پرسپولیس امید شیرازی‌ها بیشتر شود. سرمربی فجرسپاسی در گفت گو با تسنیم، درباره اولین پیروزی اش در لیگ سیزدهم و دیدار روز پنجشنبه هفته جاری با پرسپولیس صحبت کرده است.

گویا هوای شیراز به شما ساخته و توانستید با فجرسپاسی اولین پیروزی تان را در لیگ سیزدهم به دست بیاورید. از بازی با استقلال خوزستان بگویید.

این مسابقه، بازی تعصبی همراه با عشق بود. بچه ها واقعا با عشق بازی کردند و هر چه داشتند رو کردند. در طول هفته واقعا بچه ها با عشق تمرین کردند و انگیره زیادی داشتند. کمی هم تمرینات تاکتیکی برای بازی با استقلال خوزستان انجام شد. در سیستم تیم هم تغییرات ساختاری اساسی داده شده بود اما نمی توان منکر زحمات کادر فنی قبلی شد و سهم آنها را نادیده گرفت.

خودتان هم بعد از بازگشت دوباره به شیراز انگیزه های زیادی داشتید. این طور نیست؟

این بازی برای من خیلی مهم بود. چون بازی اولی بود که دوباره به فجر بازگشته بودم و برد در این بازی برای من خیلی مهم بود. از بچه ها هم باید تشکر کنم که از همه چیزشان گذشتند و برای پیروز شدن تلاش زیادی کردند.

 درباره انتخاب تان و اینکه چه شد از فجر رفتید و چه شد دوباره بازگشتید، صحبت می کنید؟

گذشته را فراموش کنید. ما بازی کردیم و من هم روی نیمکت فجرسپاسی بودم. نمی خواهم درباره گذشته حرفی بزنم و بهتر است درباره آینده صحبت کنیم. دنبال این مسائل نباشیم، به نتیجه بهتری می رسیم.

 درباره بازی با پرسپولیس صحبت کنید. برای این بازی چه اندیشه ای دارید؟


ما تمرینات اختصاصی خودمان را انجام خواهیم داد و این تمرینات مبتنی بر نقاط مثبت و منفی پرسپولیس است که این هفته حریف ما خواهد بود. برای بازی با پرسپولیس باید سخت کار کنیم تا به نتیجه برسیم.

 چه درخواستی؟

می خواهم درخواست کنم که جان پدران تان و جان هر کسی که دوست دارید، ما را قربانی بازی پرسپولیس و سپاهان نکنید. از فدراسیون و کمیته داوران این درخواست را دارم و به جان پدران شان قسم شان می دهم که به ما ضربه ای نخورد.

 پس حسابی از اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس ترسیدید.

 روی سخنم با فدراسیون است که واقعا ما را قربانی نکنند. واهمه داریم که ما را قربانی کنند. با اینکه به سپاهان علاقه دارم، اما می دانم یک حقی از پرسپولیس و تیم آقای دایی ضایع شد اما تو را به خدا ما را قربانی نکنید.

 این درخواست تان را کتبی هم داده اید یا اندیشه ای برای مقابله با قربانی شدن احتمالی تان دارید؟

چه کاری می توانیم بکنیم؟ فقط می خواهم اگر خواستند سرمان را ببرند و قربانی مان کنند، به ما آب بدهند بعد سرمان را ببرند!

 البته خودتان هم از بازی این فصل با پرسپولیس خاطره خوبی ندارید. بازی ابتدای فصل که سرمربی مس بودید و به بازی ناجوانمردانه پرسپولیسی ها اعتراض کردید.

من نگفتم ناجوانمردانه بلکه به نظرم آن بازی «غیرفرپلی» بود. به نظرم در بازی غیر فرپلی باختیم و معتقدم 10 بار دیگر هم این اتفاق بیفتد، دایی مدعی نطر خودش است و من هم مدعی نظر خودم. من با دایی دوست هستم و کار فوتبالی اش را واقعا می پسندم و احترام زیادی هم برایش قائل هستم. آن اتفاقات تمام شد و برای این بازی فقط می خواهیم که ما قربانی نشویم. چون بالاخره ما می دانیم که اتفاقات به ضرر پرسپولیس افتاده، اما به هر حال اشتباه در فوتبال هست.

 تیم تان را چگونه می بینید، نیازی به تقویت دارید؟

بچه ها با عشق و انگیزه تمرین می کنند و بازیکنان خوبی هم هستند اما در بعضی پست ها ضعف هایی داریم که باید نیم فصل به آنها رسیدگی کنیم. نیاز به تقویت داریم و بعد از مطالعه و آنالیز دقیق به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

با این وضعیت فکر می کنید، فجرسپاسی در کجای جدول قرار بگیرد؟

جدول مهم نیست. تا نیم فصل جدول اهمیتی ندارد و این موضوع را برای همه تیم ها می گویم. شما الان هم به جدول نگاه کنید، تیم ها اختلاف امتیاز و گل خیلی کمی دارند. این رتبه ها زودگذر است و نباید به آن دل بست.

هدف تان ماندن در لیگ است یا به رتبه تک رقمی هم فکر می کنید؟

ما به فجر سپاسی آمدیم که تیم نیفتد و اولین هدف مان هم این موضوع است. تیم پانزدهم جدول بوده اما امیدواریم با همت بچه ها و با حمایت تماشاگران و حمایت اصلی که باید از سوی مدیران باشد، تیم این فصل هم در لیگ بماند.

 حرف خاصی مانده است؟

می خواهم درباره اظهارات پیمانکار ورزشگاه حافظیه توضیحی بدهم. این آقای مهندسی که مهندس عمران است و نه کشاورزی، پیش از این چنین بلایی را بر سر ورزشگاه ملت اصفهان و ورزشگاه اهواز هم آورده بود. می خواهم به او بگویم که شما نمی خواهید به یاوری تذکر بدهید. من پس از 43 سال مربیگری می دانم چه کار کنم. آقای مهندس عمران، شما بهتر در کارتان تجدید نظر کنید و مطابق پولی که گرفتید کار خوب هم تحویل بدهید.

موضوع دیگر هم این است که ما در استان فارس، تولیت ورزش داریم و طبق برنامه ای که تنظیم کنند، کارمان را انجام می دهیم. درباره چمن ورزشگاه حافظیه هم به نظرم این چمن نیست و کمی از باتلاق کم عمق تر است. ما هم در همین زمین خاکی که گهگاهی هم چمن دارد بازی می کنیم و مشکلی نداریم اما از مسئولان استان می خواهم چمن را هفته ای یک بار به ما بدهند. چون باید به شرایط زمین عادت کنیم و از شرایط میزبانی مان استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها