معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به استفاده از داروهای ان.پی.اس که به مواد غذایی گیاهی یا شادی‌بخش‏ها مشهور است، هشدار داد و گفت: اعلام آمار کشفیات مواد مخدر درد مردم را دوا نمی‌کند، خانواده‌ها نگرانند.
کد خبر: ۵۹۹۳۲۸

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بابک دین‌‏پرست در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان افزود: جلوگیری از استفاده این مواد در اجلاس بین‏‌المللی سازمان ملل، در دستور کار قرار گرفته است و هم‌اکنون بسیار از کشورها با آن دست و پنجه نرم می‏‌کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار سازمان ملل ده میلیون نفر در دنیا در چرخه موادمخدر فعالیت دارند و قاچاقچیان موادمخدر درآمدهای میلیارد دلاری از این راه کسب می‏کنند.دین‌پرست با بیان این‌که 45 درصد زندانیان کشور مربوط به جرایم موادمخدر است، اظهار کرد: برای مردم آمار کشفیات مواد یا مجازات مهم نیست، بلکه تقاضای مردم این است که دسترسی آسان به موادمخدر و جولان معتادان در مکان‏های عمومی شهر از بین برود.

وی با اشاره به این‌که اولین دلیل شیوع ایدز در ایران استفاده از سرنگ‏های مشترک است، افزود: هم اکنون 5233 مرکز ترک اعتیاد در حوزه ماده 15 در کشور وجود دارد که 89 درصد آنها غیردولتی هستند. به گفته وی 45 درصد جمعیت زندانیان کشور مربوط به جرایم موادمخدر است و هنوز پس از تصادفات رانندگی، مرگ و میر ناشی از مرگ غیرطبیعی به موادمخدر اختصاص دارد.دین‌پرست با بیان این‌که طبق آمارهای سازمان ملل در سال 2012 حداقل 230 میلیون نفر در دنیا برای یک بار هم که شده مواد مخدر مصرف کرده‏‌اند، عنوان کرد: در ایران نیز این آمار به یک میلیون و 235 هزار نفر می‏‌رسد که 10 درصد این جمعیت را زنان تشکیل می‏‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: گیلان رتبه چهاردهم را از نظر اعتیاد در کشور داراست و هنوز پس از تصادفات رانندگی، مرگ و میر ناشی از مرگ غیرطبیعی به موادمخدر اختصاص دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها