عناوین روزنامه‌های صبح یکشنبه

شایعه‌ای که فعلا تکذیب شد؟

عناوین صفحه اول روزنامه‌های پنجشنبه

محکومیت تهدید جانی عضو شورای شهر

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون بازگشت ساعت کار ادارات به 8 تا 16،تعدادی از زندانیان حوادث سال ۸۸ آزاد شدند،مذاکرات در چارچوب شناخت جامع طرف مقابل باشد،نرمش قهرمانانه تجلی دیپلماسی مقاومت،محکومیت تهدید جانی عضو شورای شهر،تذکر روحانی به گشت ارشاد،اوباما: گفت‌وگو با روحانی را باید آزمایش کنیم،ایران بر بام کشتی آزاد جهان،افق بازار مسکن در نیمه 92 و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۹۸۷۰۸
محکومیت تهدید جانی عضو شورای شهر

تهران امروز:محکومیت تهدید جانی عضو شورای شهر

افرادی که از دموکراسی صحبت می‌کنند عامل رخ دادن چنین فاجعه‌ای در کشور شده‌اند. نوع برخورد با راستگو محکوم است چه رسد به تهدید جانی! این نوع کارها نشان از غیرمنطقی بودن افراد و رئوس حزب دارد که وزارت کشور و کمیسیون شوراهای مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کنند و حزبی که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهد تنبیه کنند

مائده شیرپور: رای الهه راستگو در شورای شهر سبب شد تا حملات فراوانی علیه وی در روزهای گذشته صورت گیرد. از جریان‌سازی گسترده رسانه‌ای گرفته تا ترک جلسه شورای شهر توسط برخی اعضا که البته مورد انتقاد بزرگان اصلاح‌طلب قرار گرفت. البته ماجرا به اینجا ختم نشد و دو روز گذشته الهه راستگو رسما از مسئولان امنیتی کشور به خاطر تهدیدات درخواست کمک کرد. نتایج این بداخلاقی سیاسی را از 9 نماینده مجلس جویا شدیم.

تهدید یعنی دیکتاتوری

اسماعیل کوثری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: اگر این رسانه‌ها تحمل یک مخالف را داشتند نباید اینگونه با این شخص برخورد می‌کردند؛ این نشان‌دهنده یک دیکتاتوری مطلق است.وی افزود: هر کسی باید خودش تشخیص دهد به چه کسی رای دهد، به چه کسی رای ندهد؛ حالا اگر یک نفر یا خانم راستگو یا هر کس دیگر به کسی رای داده، دیگر جارو جنجال ندارد. افراد با شلوغ کاری و تهدید و جار و جنجال بر سر راستگو آبروی خودشان را می‌برند به خاطر اینکه نشان می‌دهد اینها به هیچ‌وجه تحمل حتی یک مخالف را هم ندارند.

نهی سلب اختیار انسان

در جامعه آزاد هرکس رای و نظر خود را دارد. منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته به تهران امروز می‌گوید: باید آتش بس اعلام شود و اعضای شورای شهر بروند دنبال خدمت‌گزاری مردم تهران و فضای خدمت‌گذاری را بیش از این سیاسی نکنند.وی افزود: به نظر نمی‌رسد که مملکت ما انقدر نا امن شده باشد، باید بد اخلاقی‌ها را کنار گذاشت و به آزادی فردی احترام بگذاریم.این نماینده مجلس با اشاره به این نکته که احزاب واقعی اختیار افراد را سلب نمی‌کنند، تصریح کرد: موضوع سلب اختیارات افراد با قرار گرفتن در چارچوب حزب می‌تواند یکی از آسیب‌های حزب‌گرایی باشد، کسی نمی‌تواند به صرف قرار گرفتن در یک حزب، آزادی و هویت خود را از دست داده و تنها به آنچه رئیس حزب می‌گوید عمل کند.

کمیسیون احزاب مجلس و وزارت کشور ورود کنند

مصطفی افضلی‌فرد یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقی که برای راستگو رخ داده است به تهران امروز می‌گوید: اتفاقی که برای خانم راستگو رخ داد به ساختار معیوب احزاب در ایران بر می‌گردد، احزاب در کشور متاسفانه هیچ‌گاه نتوانسته‌اند در بزنگاه‌ها و شرایط خاص منافع ملی و جمعی همه مردم را به منافع شخصی و حزبی خود ترجیح دهند.وی افزود: دلیل اخراج راستگو از حزب تنها این بوده که این اصل را رعایت کرده و منافع ملی را بر منافع حزبی در اولویت قرار داده است. این رفتار، رفتاری خطرناک است که می‌تواند در کشور فاجعه به بار آورد.این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که افرادی که از دموکراسی صحبت می‌کنند عامل رخ دادن چنین فاجعه‌ای در کشور شده‌اند، خاطرنشان می‌کند: نوع برخورد با راستگو محکوم است چه رسد به تهدید جانی! این نوع کارها نشان از غیرمنطقی بودن افراد و رئوس حزب دارد که به عقیده من وزارت کشور و کمیسیون شوراهای مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کنند و حزبی که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهد تنبیه کنند.

سخنگویی کمیسیون حقوقی مجلس بر این باور است که افراد در احزاب باید ابراز وجود کنند و تهدید به خاطر بیان حرف و نظر کاری است که تنها حزب منافقین از آن پیروی می‌کنند

ادامه از صفحه اول: افضلی‌فرد ادامه می‌دهد: طرز تفکری که راستگو را تهدید و اخراج می‌کند طرز تفکر عقب افتاده و انحطاط طلب است این موضوع در همه کشورها به صورت قانون حزبی وجود دارد که منافع ملی به‌منافع حزب اولویت دارد. چیزی که در اینجا رعایت نشده است.وی خاطرنشان کرد: می‌توان قانونی در این رابطه با ارائه لایحه از سوی دولت یا طرح از سوی نمایندگان مصوب شود که احزابی که منافعت طلبی شخصی خود را به منافع عامه مردم ترجیح می‌دهند جریمه شده و با آنها برخورد شود.

رفتار غیرعقلایی

به نظر می‌رسد قانون احزاب درست و کامل در کشور پیاده نمی‌شود؛ احمد آریایی‌نژ‌‍‌اد با اشاره به مطلب فوق به تهران امروز می‌گوید: مسلمان واقعی کسی است که هم به اصول انقلاب پایبندی دارد، هم به اصلاح اموری می‌پردازد که اصول‌ انقلاب را خدشه دار می‌کند و هم رهرو ولایت است، بر همین اساس حضور در حزب‌های این‌چنینی با رعایت اعتدال صورت می‌پذیرد چرا که هر سه این اسامی از یک منشا مشتق شده‌‌اند. وی افزود: بازی با لغات و عمل نکردن به اصطلاحاتی که خودمان را پشت آن می‌گذاریم باعث می‌شود که اتفاقاتی مانند برخورد با راستگو و تهدید جانی وی شاهد باشیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: در همه احزاب، افراد میانه‌رو و تندرو وجود دارد و افراد تندرو برای رسیدن به گرایشات و تمایلات شخصی و افزون طلبی خود اتفاقاتی اینچنین را رغم می‌زنند وگرنه بعید می‌دانم کسی مسلمان باشد و رفتارهایی دیکتاتوری را در مشی خود قرار داده و آزادی‌های فردی را از شخصی سلب کند.آریایی‌ن‍ژاد با اشاره به اینکه رفتارهای تندرومابانه باعث انزجار مردم از احزاب می‌شود، خاطرنشان می‌کند: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که انسان باید همیشه حق را بگوید ولو اینکه حق تلخ و ضد خود فرد باشد.

تهدید نفی دموکراسی

حبیب‌الله برومند با اشاره به اینکه با وجود دموکراسی در کشور احزاب نتوانستند عملکرد موفقی داشته باشند، به تهران امروز می‌گوید: فرهنگ فعالیت احزاب در کشور وجود ندارد و ما عملا هنوز نتوانستیم حزبی موفق در کشور داشته باشیم.این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: فردی که راستگو را به خاطر یک رای تهدید کرده است فرد خردمند و عاقلی نبوده و این کار در یک جامعه آزاداندیش نهی شده است.بروند خاطرنشان کرد: تهدید کار عقلایی و درستی نیست و حتی یک فرد عادی را هم نباید در جامعه‌ای که دموکراسی در آن جریان دارد، تهدید کرد.

سرکوب آزادی

اولین نکته‌ای که در احزاب باید رعایت شود آزادی تفکر افراد است. حسینعلی حاجی با اشاره به این نکته به تهران امروز می‌گوید: اعلام نظر و رای جزو ضروریات جامعه است و جامعه‌ای که می‌خواهد به تعالی برسد به این آزادی‌ها احترام می‌گذارد.وی افزود: تهدید راستگو در واقع تهدید آزادی و سرکوبی آن از سوی احزابی است که شعار آزادی بیان می‌دهند.حاجی با اشاره به این نکته که اگر اعتقاد به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داریم نباید آزادی فردی و اعتقادی را سرکوب کنیم، خاطرنشان می‌کند: کسانی که چنین تهدیداتی را انجام می‌دهند عاقل نبوده و آزادی را محدود می‌کنند و این مهم تنها با ارتقا فرهنگ آنها احیا خواهد شد.

تروریست تفکر

محسن صرامی‌فروشانی دیگر نماینده مجلس به تهران امروز می‌گوید: افرادی که بدون اعتقاد به رفتاری خود را به جریان فکری منتسب می‌کنند تنها برای بهره بردن شخصی در آن لباس در می‌آیند و در واقع هیچ یک از اصول آن دسته و حزب را قبول ندارند.وی افزود: اینها همان‌هایی هستند که راستگو را تهدید می‌کنند، به آنها افسارگسیخته و رادیکالی هم گفته می‌شود.صرامی با اشاره به این نکته که این افراد نقاب حمایت از انقلاب را روی صورت دارند و در زمان خدشه دار شدن منافع شخصی‌شان نقاب را بر می‌دارند، خاطرنشان می‌کند: اینها نه اصلاح‌طلبی را قبول دارند و نه هیچ مرام دیگر که منافع شخصی‌شان را محدود کند.

شبیه منافقین

احزاب جایگاه واقعی خود را در ایران ندارند، محمدعلی اسفنانی با اشاره به این نکته به تهران امروز می‌گوید: نگرش برخی احزاب در جامعه ما نگرش انحصارطلب و انحطاط‌گر است که به‌دنبال فرصت برای عده‌ای خاص هستند.وی افزود: این مهم با نگاه به آمار ورودی‌های احزاب در مقابل خروجی‌های آنها خودنمایی می‌کند. بر همین اساس مردم حس خوبی به آنها ندارند. این نماینده مجلس با اشاره به این نکته که برخورد با راستگو نمونه اصلی اینگونه احزاب است، تصریح می‌کند: در احزاب افراد باید اظهارنظر شخصی داشته باشند و به خاطر آن نباید مواخذه شوند، وگرنه می‌شود حزب مجاهدین که بعد به منافقین تبدیل شدند.سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس بر این باور است که افراد در احزاب باید ابراز وجود کنند و تهدید به خاطر بیان حرف و نظر کاری است که تنها حزب منافقین از آن پیروی می‌کنند.

انحصارطلبی، میوه برخورد و تهدید افراد در حزب

محمد فیروزی به تهران امروز گفت: «شیوه عملکرد با راستگو خوب نیست و خودکامه و انحصارطلبی به بار می‌آورد.» این نماینده مجلس افزود:« اتفاق‌های اینچنینی باعث می‌شود مردم از احزاب منزجر شوند و اینگونه رفتار به دور از اخلاق اسلامی است.» تهدید افراد آن هم صرفا به دلیل ابراز عقیده و رای دادن بر خلاف نظرات یک باند و گروه اتفاق جدیدی در عرصه سیاسی کشور محسوب می‌شود که نمونه آن را شاید در اوایل انقلاب اسلامی در عملکرد برخی گروه‌ها همانند مجاهدین خلق(منافقین) و.. شاهد بودیم. شکایت راستگو از تهدیدکنندگانش و در خواست از سرویس‌های امنیتی کشور برای پیگیری موضوع می‌تواند خیلی زود این روند نادرست را در عرصه سیاسی کشور اصلاح کند؛ اتفاقی که اگر جلوی آن گرفته نشود معلوم نیست زبانه‌های آن تا کجا را بسوزاند.

جام جم

تعظیم دنیا به اقتدار کشتی ایران
گام‌های لرزان واشنگتن برای مذاکره با تهران
بازگشت ساعت کار ادارات به 8 تا 16
پخش آزمایشی شبکه طنز و سرگرمی«نسیم»

خراسان

ایران قهرمان کشتی جهان شد
ایران ۳ امتیاز نفتی و گازی به هند را لغو کرد
هیئت امنای دانشگاه آزاد فرهاد دانشجو را برکنار کرد
تعدادی از زندانیان حوادث سال ۸۸ آزاد شدند

کیهان

برداشت انحرافی رسانه‌ها و محافل غربی از «نرمش قهرمانانه»
ساعت کاری ادارات 8 صبح تا 4 بعدازظهر
گوگل جاسوسی اینترنتی آمریکا را تایید کرد
سرلشکر جعفری: رسالت سپاه دفاع غیر محافظه‌کارانه از انقلاب و آرمان‌های امام و راه شهیدان است

جمهوری اسلامی

ناکامی دوباره غربی‌ها در تصویب قطعنامه‌ ضدسوری در شورای امنیت سازمان ملل
ایران قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد جهان شد
کاهش 30 درصدی قیمت سکه طی 6 ماه
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:برای تعامل با ایران بر اساس احترام متقابل آماده‌ایم

رسالت

رئیس جمهور:قانون حجاب و عفاف بدون افراط و تفریط اجرا شود
مذاکرات در چارچوب شناخت جامع طرف مقابل باشد
کشتی ایران بر بام دنیا ایستاد
عماد افروغ:نرمش قهرمانانه یعنی موضع گیری از روی عزت و حکمت و مصلحت

سیاست روز

فرمانده سپاه:تمام منطقه در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد
خبرهای خوش مسکنی در راه است
نگاه یک بام و دو‌هوا به سوریه و رژیم صهیونیستی
نرمش قهرمانانه تجلی دیپلماسی مقاومت

تهران امروز

تکذیب تعطیلی سایت فردو
قهرمانی کشتی آزاد ایران بعد از 48 سال خارج از خانه
محکومیت تهدید جانی عضو شورای شهر
ورود سرمایه‌ها از بازار طلا و ارز به بورس

حمایت

حمیدرضا آصفی:آمریکا فهمیده ایران از بازیگران اصلی منطقه است
رییس قوه قضاییه:عقب‌نشینی آمریکا نتیجه صلابت جبهه مقاومت بود
امان از تورم، امان از لوازم یدکی نامرغوب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:رکود تورمی باعث افزایش بیکاری می‌شود

آفرینش

آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون ارشد دانشگاه آزاد از اوایل هفته آینده
ملت‌ها صاحبان اصلی کشورها هستند و دولت‌ها باید در خدمت آنها باشند
جریانهای سیاسی از نگاه ابزاری به دانشگاهها دوری کنند
توسط معاون وزیر بهداشت؛نرخ غذای دانشگاههای پزشکی اعلام شد

قانون

تذکر روحانی به گشت ارشاد
فرهاد دانشجو برکنار شد
آزادی تعدادی از زندانیان انتخابات 88
اسماعیل کوثری:اشتباه برخی افراد به پای سپاه نوشته نشود

شرق

آزادی برخی زندانیان وقایع سال88
بازگشت کشتی ایران به قله افتخار جهان
اوباما: گفت‌وگو با روحانی را باید آزمایش کنیم
روزگار شیرین «فرهاد» پایان یافت

مردم سالاری

بازتاب بین‌المللی سخنان رهبر انقلاب درباره تاکتیک «نرمش قهرمانانه » در دیپلماسی
روایت دمشق از حمله با سارین
مخالفت ایران با تهاتر پول فروش نفت با روپیه
ایران دوباره آقای کشتی آزاد جهان شد

بهار

روحانی: پلیس در موضوع حجاب افراط و تفریط نکند
رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد؛گشایش هسته‌ای تا چند ماه دیگر
علی مطهری:سختگیری‌های بعد از سال 88 باید جبران شود
تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اثرات «پارازیت»

آرمان

دانشگاه آزاد بدون دانشجو
سیاست خارجی روی ریل تدبیر
نسیم اعدال به اوین رسید
ایران دوباره اقای کشتی جهان شد

ابتکار

تغییر در پاسداران
ایران بر بام کشتی آزاد جهان
صف آرایی بر سر توفیقی
واکنش روحانی به برخورد نیروی انظامی با بد حجابی

دنیای اقتصاد

دعوت جهان برای مخالفت با تحریم
افق بازار مسکن در نیمه 92
تغییر رئیس دانشگاه آزاد
گشایش هسته‌ای در سال 92

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها