سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنقدر بزرگ، مقتدر و تأثیرگذار هست که از بدو تأسیس تاکنون و هر چه جلوتر آمده‌ایم، هم بزرگان و دوستداران انقلاب به اهمیت آن بیشتر پی برده‌اند و در رثای آن بیشتر می‌گویند و هم دشمنان انقلاب در دشمنی با آن تلاششان را مضاعف کرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۸۲۸۵
سپاه، از مردم با مردم و برای مردم
عظمت و بزرگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی است و چون این مجموعه، پاسدار و حافظ چنین انقلابی است و در این پاسداری خوش درخشیده است، کینه‌توزان و خصم‌پیشگان نسبت به انقلاب از این نهاد کینه به دل دارند و دوستداران و علاقه‌مندان انقلاب به آن دل بسته‌اند.

آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به چنین موقعیت و جایگاه بامنزلتی رسانده که شعاع تأثیرگذاری‌اش به مرزهای ایران محدود نشود و کشورهای گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را نیز در برگیرد و در داخل کشور نیز از تلاش‌های امنیتی و نظامی فراتر رود و حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نیز شامل شود، سرمایه‌ها و داشته‌های گرانسنگی چون ایمان به خداوند، هوشمندی،‌ تجربه، ایثار و فداکاری و نیروهای زبده و بااخلاص است؛ اما در کنار این سرمایه‌های ذی‌قیمت، از مردم بودن با مردم بودن و برای مردم بودن را نمی‌توان و نباید نادیده گرفت. دقت در تلاش‌های دشمن خصوصا در بعد رسانه‌ای این واقعیت را نمایان می‌سازد که فاصله انداختن بین مردم و سپاه از محورهای مهم این تلاش است که به شیوه‌های مختلف دنبال می‌شود.

برای خنثی‌‌سازی این تلاش‌ها و مقابله با آنها و همچنین تقویت روزافزون این ارتباط،‌ متقابلاً سازوکارهایی لازم است؛ این سازوکارها عمدتاً از جنس تلاش‌های فرهنگی و نرم است هر چند به این محدوده خلاصه نمی‌شود.

مهدی فضائلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها