واکنش ایران به اظهارات اوباما

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی را پافشاری کاخ سفید بر گزینه غیرمنطقی و غیرقانونی جنگ توصیف کرد.
کد خبر: ۵۹۷۷۷۵
واکنش ایران به اظهارات اوباما

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم تاکید کرد: گروگان گیری سیاست خارجی آمریکا به دست لابی های با نفوذ ، یک باور تثبیت شده در کانون های فکری آمریکاست اما توسل به گزینه نظامی صرفاً به منظور تامین منافع این لابی ها به بهای نقض اصول حقوق بین الملل، منشور ملل متحد و مقابله با افکار عمومی امر قابل توجیهی نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد دولت اوباما با درس گرفتن از تجربه ناموفق تقابل دولتهای قبلی آمریکا با ملت ایران، بپذیرد که استفاده از ادبیات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران کمترین تاثیری در اراده دولت و ملت ایران برای احقاق حقوق مسلم هسته ای خود از جمله غنی سازی در داخل ایران نخواهد داشت و تنها با زبان تکریم و احترام است که می توان با ایران وارد تعامل شد.

افخم اضافه کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر عدم هرگونه انحراف برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است و همانگونه که دکتر روحانی اخیرا اعلام کرده ما با طولانی شدن حد مذاکرات هسته ای مخالفیم و معتقدیم در صورت وجود اراده لازم در طرف مقابل، به سرعت می توان راه حل مناسبی برای این موضوع پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها