پس‌زلزله‌های رای الهه راستگو به محمدباقر قالیباف در جریان انتخاب شهردار تهران همچنان ادامه دارد و یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب از لغو عضویت راستگو در این مجمع خبر داد و گفت: این موضوع به تصویب مجمع زنان اصلاح‌طلب رسیده است.
کد خبر: ۵۹۶۷۹۰
راستگو از مجمع زنان اصلاح‌طلب هم اخراج شد

زهرا شجاعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب، این خبر را به فارس اعلام کرد.

راستگو پیش از این از حزب اسلامی کار نیز اخراج شده بود که به گزارش فارس، بسیاری از کارشناسان این نوع برخورد با آزادی‌بیان را نوعی دیکتاتوری عنوان می‌کنند.

راستگو روز چهارشنبه گذشته در نامه‌ای، با انتقاد از برخوردهایی که این روزها از سوی اصلاح‌طلبان با وی شده است، تاکید کرد: تسلیم دیکتاتوری اصلاح‌طلبان نمی‌شوم.

در پی واکنش‌های اخیر به اقدام راستگو در انتخاب شهردار تهران، عماد افروغ استاد دانشگاه با انتقاد از برخوردهای صورت‌گرفته با راستگو در یادداشتی نوشت: همچنان حزب و کار حزبی را با پادگان نظامی و تشکیلات بسته و منجمد، متمرکز و سلسله مراتبی خشک خلط می‌کنیم. شاید نیم‌نگاهی به سابقه فعالیت تشکیلاتی در ایران و عاقبت برخی از تشکیلات منجمد و بسته دوروبرمان ما را از خواب غفلت بیدار کند و به چاره‌اندیشی در چارچوب راه میانه رهنمون شود.

به گزارش مهر، افروغ در یادداشت خود آورده است: نمی‌دانم اسم این حمله و هجمه را چه باید گذاشت، صرف این ‌که یک اصلاح‌طلب در جایگاهی عمومی و مدنی و نه حزبی، رأیی براساس تشخیص خود، آن هم پس از طرح مصوب استماع برنامه‌های رقیبان اصلی بدهد، چه اشکالی دارد و چرا باید با این هجمه‌ها روبه‌رو شود؟

این استاد دانشگاه افزوده است: مگر در همین دولت گذشته نبودند افرادی از اصولگرایان که بشدت در برابر تصمیمات غیراصولی دولت مستقر ایستادند و از رأی اعتماد ندادن تا استیضاح وزیر و حتی سوال از رئیس‌جمهور پیش رفتند؟ این جماعت اگر اعتدالگرا هستند و به نام دفاع از اعتدالگرایی با اقبالی روبه‌رو شده‌اند که علی‌القاعده این کار و تصمیم عین اعتدال است و با آن منافاتی ندارد و اگر اصلاح‌طلب غیرمتعادل هستند، بگویند براساس کدام مرام‌نامه قابل دسترس تشکیلاتی، به کدام شاخه از اردوگاه اصلاح‌طلبی تعلق دارند.

روایت ظریف از اشک‌های ایرانیان در بیشکک

وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی در فیس‌بوک گزارشی از سفر خود به همراه رئیس‌جمهور به قرقیزستان نوشته که در بخشی از آن به حضور در جمع ایرانیان در بیشکک اشاره شده است.

به گزارش ایسنا، در این مطلب آمده است: در پایان روز کاری(پنجشنبه) همراه رئیس‌جمهور با حدود 150 نفر از ایرانیان مقیم قرقیزستان شام خوردیم. هیجان‌انگیزترین قسمت برنامه، اجرای سرودی بسیار زیبا و پراحساس توسط دانش‌آموزان مدرسه ایرانی بیشکک درباره ایران و افتخارات این سرزمین گرانقدر همچون حافظ و سعدی و ابن‌سینا بود که واقعا دکتر روحانی، من و سایر حاضران را بشدت تحت‌تاثیر قرار داد. هنگامی که سرود را می‌خواندند، اشک در چشمانم جمع شده بود و چون سر میز اصلی و روبه جمعیت در کنار رئیس‌جمهور نشسته بودم به هر شکل که بود خودم را کنترل کردم، اما دیدم که بسیاری در داخل جمعیت، از ایرانیان مقیم و همراهان رئیس‌جمهور، اشک‌های خود را پاک می‌کردند.

پسر محسن رضایی شهردار کرج می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه، از انتصاب فرزند محسن رضایی به عنوان شهردار کرج در آینده نزدیک خبر داد.

فرزند محسن رضایی، علی نام دارد و به گفته این منبع آگاه، در روزهای آینده به عنوان شهردار کرج منصوب می‌شود.

فتاح: ذائقه روحانی با احمدی‌نژاد تفاوت زیادی دارد

پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم با بیان این ‌که باید بپذیریم ذائقه آقای روحانی نسبت به آقای احمدی‌نژاد متفاوت است و این تفاوت هم کم نیست، گفت: آقای روحانی با یک روحیه تعاملی لطیف‌تر می‌خواهد با دنیا صحبت کند با حفظ همه ارزش‌ها و اصول.

به گزارش فارس، فتاح که مهمان دیروز برنامه تلویزیونی «شناسنامه» ،بود درباره آخرین جلسه دولت نهم که اسفندیار رحیم‌مشایی برای دقایقی ریاست آن جلسه را برعهده گرفت نیز گفت: حقیقتا تلخ‌ترین جلسه، آخرین جلسه دولت نهم بود. فتاح با اشاره به انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور و مخالفت رهبر معظم انقلاب با این انتصاب خاطرنشان کرد: با وجود نظر حضرت آقا این انتصاب صورت گرفت. من هنوز امضایی را که پای آن عهدنامه ابتدایی دولت زدم دارم و اولین بند آن عهدنامه نیز تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بود.وزیر دولت نهم با بیان این ‌که دائم این سوال را از خودم می‌کردم که مگر رهبری از دولت چه خواسته است، اظهار کرد: در آن جلسه آقای مشایی رفت و در صندلی معاون اول قرار گرفت و یک نیمه جلسه را اداره کرد.

وی ادامه داد: اعتراض‌های وزرا به این مساله باعث شد جلسه به هم بخورد و رئیس‌جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود. این تنها جلسه کابینه بود که به این شکل به‌هم خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
واقعا از اصلاحات بعیده. اعتدال یعنی این؟!!
م. عرب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
متاسفم برای این حزب و اعضای ان كه تحمل یك رای مخلف را ندارند

نیازمندی ها